Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsgruppe


Iron

Recommended Posts

Hei! Jeg er en gutt på snart 28år, bor i Moss og har blitt hekta på hund og lydighet!:ermm: Har planer om å konkurrere etterhvert.. Har en rottweiler hanne jeg trener med hos en privat lærer.

Har funnet ut at det nesten ikke er noen treningsgrupper i nærheten å oppdrive, så jeg lurer derfor på om det er noen andre her som "brenner" for lydighet eller bare har lyst til å trene i lag med andre her?

Tenkte derfor på om noen kunne tenke seg å være med å starte en treningsgruppe, hvor vi kan treffes og trene sammen 1-2 dager i uken? En plass å trene på skal vi alltids finne.

Vært utrolig gøy hvis noen viser interresse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du blir med! Tenkte først å se om vi blir noen fler før vi finner en plass å trene på. Hadde vært fint om vi kunne fått til en gruppe på 7-8 stk.

Jeg er ganske fersk med hund, men skal klare å debutere i Lp1 neste år.

Så jeg tenkte at hvis vi får samlet en gruppe så kan vi trene individuelt sammen, og evt få råd og tips av hverandre om litt forskjellig innlærings metoder. Å dessuten trenger jeg sårt å trene i en gruppe, siden hunden min sliter litt med å holde fokus på meg når det er litt forstyrrelser rundt.

Ang meg og min hund så har vi gått ferdig bronsjemerke kurs, og satser nå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tine! Jada, det er meg vettu:)

Prøver å dra i gang en trenings gruppe, men det er jaggu ikke lett! Lagt ut meldinger på div forum, så jeg venter i spenning.

Har du msn?? Kan jo evt taste der isteden. Min msn: gjerstad6@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme trening som jeg trenger. Øvelsene til Lp1 skal jeg nok klare å trene inn selv.. Men trenger å trene sammen med andre.

Lar meldingen stå her noen dager til, før jeg evt kontakter deg og avtaler tid og sted vi kan trene.

Kan godt trene i Moss. Blir lettest for meg å.. Dessuten har jeg noen bra alternativer til plasser vi kan trene på.

Vi får til dette, så det blir gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Dette thørtes intressangt ut, vi bor i råde og har en rottis og to bordere. Rottisen går klasse 1 lp og den ene borderen går klasse 2. Den siste er ikke kommet til start enda.

Hadde vært skikkelig morro med en treningsgruppe, har ønsket å være i en men har ikke funnet noen enda. Vi kan nok ikke være med på noen treninger før om en uke for hundene går på medisiner.

Men si gjerne ifra hvis det blir startet noen gruppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slenger oss gjerne med, om tidene passer i forhold til andre treninger.

Går i Elite med BCen min, og skal starte straks i klasse 1 med schäferen. Bor i Sarp, men har da bil...

Om noen har mulighet å trene litt på dagtid, så send meg gjerne en PM eller ta kontakt på MSN (iskonirm@hotmail.com). Har fri annenhver uke, så da blir det mye tid til trening (både LP og spor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slenger oss gjerne med, om tidene passer i forhold til andre treninger.

Går i Elite med BCen min, og skal starte straks i klasse 1 med schäferen. Bor i Sarp, men har da bil...

Om noen har mulighet å trene litt på dagtid, så send meg gjerne en PM eller ta kontakt på MSN (iskonirm@hotmail.com). Har fri annenhver uke, så da blir det mye tid til trening (både LP og spor).

Vi er foreløpig 3 stk nå som har planer om å starte i Moss onsdag 25 april kl 19. Regner med det blir 1 gang i uka foreløpig.

Stedet vi skal trene på er en stor gress park som heter Melløsparken. Den ligger rett i nærheten av Malakoff videregående skole. Fint hvis du har tid til å komme da.

Jeg er selv en nybegynner. Hadde planer om å debutere i Lp1 i år, men ting går ikke riktig som planlagt..

Neste år er vi nok klare:)

Hvis du lurer på noe kan du evt ringe meg på mob:95121733

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hei! Jeg er en gutt på snart 28år, bor i Moss og har blitt hekta på hund og lydighet!:) Har planer om å konkurrere etterhvert.. Har en rottweiler hanne jeg trener med hos en privat lærer.

Har funnet ut at det nesten ikke er noen treningsgrupper i nærheten å oppdrive, så jeg lurer derfor på om det er noen andre her som "brenner" for lydighet eller bare har lyst til å trene i lag med andre her?

Tenkte derfor på om noen kunne tenke seg å være med å starte en treningsgruppe, hvor vi kan treffes og trene sammen 1-2 dager i uken? En plass å trene på skal vi alltids finne.

Vært utrolig gøy hvis noen viser interresse:)

Kan jeg foreslå Moss og Omegn hundeklubb?

De er jo en aktiv klubb - og har gode instruktører så der burde jo være mulig å finne folk å trene med liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg foreslå Moss og Omegn hundeklubb?

De er jo en aktiv klubb - og har gode instruktører så der burde jo være mulig å finne folk å trene med liksom.

Hvor og når foregår treningene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...