Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan fjerner man lus?


Recommended Posts

Guest Jonna

Ring vetrinær så får du resept eller dra inn for å få en væske du drypper på hunden (eks Frontline). Har du katt også så gi klar beskjed om det! Enkelte av sortene tåler ikke katter og kan dø av det (evt så må du også ha kur til katten)

Gi også beskjed til andre du trener/går tur med at dem må ta kur ellers blir dere aldri kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hold hunden din unna andre hunder i 2 ukers tid, ellers kan det spre seg! Lus er no dritt! :D

Off, ja! Tør nesten ikke å ta på Millie, jo. :ahappy:

Så typisk! Dyrlegen var stengt, så vi badet henne istedenfor. Vi tar oss heller en tur ned på lørdag.

Mamma fikk forresten fjernet en lus da. Og det er den eneste lusen vi har sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi endelig dratt til dyrlegen. Hun fant ingen lus på Millie akkurat der og da, men hun fant et par egg. Hun fikk noen dråper i nakken og bak på ryggen. Vi fikk med noen dråper som skulle smøres på etter 3 uker igjen. Så da håper jeg at det ordner seg. :)

Hun nevnte noe om Flått også; at det var noe som hjalp mot Flått, men fikk ikke med meg om det var de dråpene Millie fikk, eller om det gikk ann å få med sånne dråper også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi endelig dratt til dyrlegen. Hun fant ingen lus på Millie akkurat der og da, men hun fant et par egg. Hun fikk noen dråper i nakken og bak på ryggen. Vi fikk med noen dråper som skulle smøres på etter 3 uker igjen. Så da håper jeg at det ordner seg. :)

Hun nevnte noe om Flått også; at det var noe som hjalp mot Flått, men fikk ikke med meg om det var de dråpene Millie fikk, eller om det gikk ann å få med sånne dråper også. :)

Da er det sikkert expot (vet ikke hvordan men skriver det....) Vi bruker det her på "landet" der det er mye skog og kratt. Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey, vi gav dere ikke lus da! :) Men det blå teppet deres er våres hovedmistenkt, fant noe blått i pelsen hans (det på gulvet i Lillehytta vettu).

Du sa jo at det kom pga klippekurset? Hvorfor skulle det plutselig være lus på teppet til Millie? Hun har jo alltid ligget der, og aldri hatt lus før. Vet sa at Millie hadde blitt smittet av en annen hund, og Millie har bare vært med Archie, så jeg tviler på at det kommer av teppet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo at det kom pga klippekurset? Hvorfor skulle det plutselig være lus på teppet til Millie? Hun har jo alltid ligget der, og aldri hatt lus før. Vet sa at Millie hadde blitt smittet av en annen hund, og Millie har bare vært med Archie, så jeg tviler på at det kommer av teppet. :)

Hunder faktisk ikke være i nærkontakt med en annen hund for å få lus. jeg har selv fått det på en hundeaggresiv hund. Den hunden var aldri i kontakt med andre hunder og alikavel fikk den lus ved en andledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder faktisk ikke være i nærkontakt med en annen hund for å få lus. jeg har selv fått det på en hundeaggresiv hund. Den hunden var aldri i kontakt med andre hunder og alikavel fikk den lus ved en andledning.

Men det er vel kanskje mest sannsynelig da. Når Marianne faktisk merka det på Archie, uten å vite noe, så var det vel en del lus på han. Vi fikk jo vite av Marianne at Archie hadde lus, så vi sjekka Millie, og der fant vi èn den ene dagen, og en annen den andre dagen, og Millie har ikke en gang begynt å klø, så hun har nok akkurat fått det. Og vet spurte om Millie hadde vært sammen med noen andre hunder. Så sa jeg at hun hadde vært sammen med en annen hund som har lus, og da sa hun at Millie aller mest sannsynelig hadde fått det av den hunden.

Men men. Det er jo ikke så viktig. Det viktigste er at Millie er på bedringens vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Du sa jo at det kom pga klippekurset? Hvorfor skulle det plutselig være lus på teppet til Millie? Hun har jo alltid ligget der, og aldri hatt lus før. Vet sa at Millie hadde blitt smittet av en annen hund, og Millie har bare vært med Archie, så jeg tviler på at det kommer av teppet. :)

Eh, om du ikke forstod det så var det en spøk. Nå er innlegget slettet, håper du er fornøyd.

Ja, Archie det kan være smittet Millie. Beklager, vi visste ikke han hadde lus!

EDIT: Vet sa at lus kan være der lenge før man oppdager dem, så egentlig kan Archie likesågodt ha fått dem av Millie. Men saken er over, er det ikke bedre at vi heller bearbeider lusen i stedetfor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, om du ikke forstod det så var det en spøk. Nå er innlegget slettet, håper du er fornøyd.

Ja, Archie det kan være smittet Millie. Beklager, vi visste ikke han hadde lus!

EDIT: Vet sa at lus kan være der lenge før man oppdager dem, så egentlig kan Archie likesågodt ha fått dem av Millie. Men saken er over, er det ikke bedre at vi heller bearbeider lusen i stedetfor?!

Det er sånt som skjer. Man oppdager det ikke med en gang. Ekkelt er det, men man må nesten regne med at det kan forekomme når en har hund. :) Er ikke mye som skal til for å bli kvitt det.

Godt dere oppdaget det såpass tidlig på Millie da, Ulrikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Uff, Archie er plaget av all lusen. Vi begynte på kuren igår så forventer ikke at den skal virke med en gang, men likevel. Ekle, små hatefulle dyr <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...