Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattekloring


Ametyst

Recommended Posts

Vi har to Hellig Birma katter som har kloret i stykker en sofa jeg kjøpte for fem år siden. Den er i veldig "klorevennlig" materiale, for å si det sånn :rolleyes: Vi har nå kjøpt oss en sort skinnsofa, og lurer på om noen har erfaring fra katter som klorer mye og skinnmøbler? Vi har skinnstoler ved spisestubordet, og disse fikk også gjennomgå da vi skulle flytte og måtte ta bort sofaen som de vanligvis har kvesset klørne på. (Pga boligstyling) Så nå er jeg redd for at de skal ødelegge den nye sofaen også. Vi har kjøpt inn et digert klorestativ, så det benyttes flittig. Men sofaen er fremdeles veldig attraktiv. Har også prøvd Feliway for å forsøke å roe dem ned litt, og vi klipper klørne jevnlig. Men alle tiltak ser ut til å mislykkes -det klores like flittig på møbler.

Noen gode tips eller erfaringer som dere vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ville nok "hengt" over kloreutyskene gjerne med en vannflaske og gjort det "ubehagelig" for dem. Men sånn helt generelt, så har jeg ingen erfaring. Mine har ikke gjort det der de ikke skal.. dvs, hmmm, gulvet ser ikke ut... men det har jeg igjen for at de har fått lov til å løpe som noen idioter med klørne ute, *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, sier jeg bare... Aldri mer skinnsofa her i huset så lenge jeg har katter. Sofaen til typen er rasert, og vi ha vel ikke sett putene i sofaen på flere måneder nå. De er dekket til med tepper. TYKKE tepper.

Og kattene her klorer ikke bevisst på sofaen i det hele tatt! De har ALDRI rørt den. (høytalerne og elementene der derimot :) ) Problemet her i huset er når kattene leker. Da løper de i full fres over sofaen og tar skikkelige spinntak i putene... Nå er sofaen til nærmere 20.000 ikke særlig pen lenger. Men vi sparer iallefall den for mer klor ved å legge tepper oppi. (og ja, jeg klipper klørne på kattene også for å spare sofaen. Iallefall de to som er faste innekatter. De trenger ikke klørne sine i den grad uansett)

Så ja.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...