Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag til hund


Recommended Posts

Hei!

Jeg jeg har kjøpt bur til den nye valpen som antageligvis kommer i løpet av våren til oss..! :rolleyes: (la oss ikke starteburdiskusjonen, skal bruke det som "hus"/kurv, og døra kommer til å stå åpen hele tiden)

Men ihvertfall.. jeg vurderer å lage en bunn i buret, for de madrassene og teppene du kjøper er jo så dyre, men så kom jeg til å tenke på min gamle tante som pleide å ha sånne tepper til hundene som de elska, så ut som fake-saueskinn, og jeg tror det er det som kalles ventapad.. Men er ikke sikker!

Noen som vet noe om dette, evnt om det er dyrt, og hvor man får kjøpt det. Noen mente dette fåes i helsesektoren, fordi sykehjem bruker det under bena på gamle som ligger mye, fordi de er så myke..! :whistle:

Håper noen kan hjelpe. Det er jo mange som bruker sånn til hund vet jeg, fo rjeg ser det i bur som ligger i bilene til folk rundt der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sånn helt i begynnelsen vill jeg kun invistert i noen kjipe (billige) fleece-pledd, speiderpledd (koster bare et par ti'ere på Jysk), etc.

Endel hunder liker ikke å ligge på teppe i det hele tatt - og da er det synd å ha invistert i dyre, flotte og matchende slike.

Ventapad er nok det samme som vi kaller Vetbed - sånn lodden sak som fuktighet renner igjennom, men overflaten er tørr..

Det finnes vel å kjøpe på flere dyreforretninger, synes jeg å huske. Ellers er det alltid lett å få tak i slike på hundeutstillinger (særlig de større utstillingene - de har flere salgsstands) i alle mulige farger og mønster.

Det finnes billig-varianter (som er tynnere), og utvalget er egentlig enormt.

Men, som sagt - sjekk først om hunden din liker slikt.. Jeg har kjøpt og gitt bort utallige slike gjennom årene - har ennå ikke hatt en eneste hund som foretrekker et slikt liggeunderlag. Det blir sikkert for varmt for dem..

Pledd, filleryer og andre typer matter derimot, pleier å være populært for mine. Så sånne 10-kroners marked med filleryer finner en god kunde i meg! (Kjøper nye støtt, og kaster dem når en eller annen hund har gnagd hull på dem)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...