Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag til hund

Recommended Posts

Hei!

Jeg jeg har kjøpt bur til den nye valpen som antageligvis kommer i løpet av våren til oss..! :rolleyes: (la oss ikke starteburdiskusjonen, skal bruke det som "hus"/kurv, og døra kommer til å stå åpen hele tiden)

Men ihvertfall.. jeg vurderer å lage en bunn i buret, for de madrassene og teppene du kjøper er jo så dyre, men så kom jeg til å tenke på min gamle tante som pleide å ha sånne tepper til hundene som de elska, så ut som fake-saueskinn, og jeg tror det er det som kalles ventapad.. Men er ikke sikker!

Noen som vet noe om dette, evnt om det er dyrt, og hvor man får kjøpt det. Noen mente dette fåes i helsesektoren, fordi sykehjem bruker det under bena på gamle som ligger mye, fordi de er så myke..! :whistle:

Håper noen kan hjelpe. Det er jo mange som bruker sånn til hund vet jeg, fo rjeg ser det i bur som ligger i bilene til folk rundt der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sånn helt i begynnelsen vill jeg kun invistert i noen kjipe (billige) fleece-pledd, speiderpledd (koster bare et par ti'ere på Jysk), etc.

Endel hunder liker ikke å ligge på teppe i det hele tatt - og da er det synd å ha invistert i dyre, flotte og matchende slike.

Ventapad er nok det samme som vi kaller Vetbed - sånn lodden sak som fuktighet renner igjennom, men overflaten er tørr..

Det finnes vel å kjøpe på flere dyreforretninger, synes jeg å huske. Ellers er det alltid lett å få tak i slike på hundeutstillinger (særlig de større utstillingene - de har flere salgsstands) i alle mulige farger og mønster.

Det finnes billig-varianter (som er tynnere), og utvalget er egentlig enormt.

Men, som sagt - sjekk først om hunden din liker slikt.. Jeg har kjøpt og gitt bort utallige slike gjennom årene - har ennå ikke hatt en eneste hund som foretrekker et slikt liggeunderlag. Det blir sikkert for varmt for dem..

Pledd, filleryer og andre typer matter derimot, pleier å være populært for mine. Så sånne 10-kroners marked med filleryer finner en god kunde i meg! (Kjøper nye støtt, og kaster dem når en eller annen hund har gnagd hull på dem)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...