Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om Frøken?

Papillon

Recommended Posts

Hei! :)

Jeg sitter her nå og lurer på om jeg skal begyne å stille ut papillonvalpen min Frøken.. Synes det er kjempegøy å trene hun på å stå pent og trave fint, men vet ikke helt hvordan hun er ifølge standaren.

Så kanskje det var noen her inne som stiller ög kan gi meg en liten pekepin på hvor 'fin' hun er i forhold til utstilling?

Til slutt lurer jeg på om det er noen valpeshow i nærheten (jeg bor i Vestfold) om ikke så lenge. Hvor gammel må valpen være for å stilles? :)

Legger et bilde. (har ikke fått somlet meg til å ta noen oppstillingsbilder enda da men..)

fr.jpg

Utrolig møkkete på bildet, men det blir man vel når man er så mye ute (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å bedømme ut i fra et bilde, spessielt siden hun står i oppover bakke, men jeg sier at det bare er å prøve! Valpen må være over 4mnd. for å stille og i valpeshow er klassene 4-6mnd. og 6-9mnd. For å sjekke om det er valpeshow i nærheten av deg bør du sjekke hundesport om du abbonerer på det, evt. terminlista på nkk sin side, de fleste utstillinger utenom de nkk arrangerer har valpeshow og det kan du som regel lese i "annet" på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

NHL (http://www.norgeshunder.no/) har en utstilling i ekneshallen i Mjøndalen 15. april. Der er det valpeshow og jeg tror du kan melde på på stedet :)

NHL er ikke det samme som NKK, det er en mye mindre klubb med færre deltagere osv. Men det kan være greit å gå der første gangen bare for moro, siden det er lite folk.

Jeg har meldt på valpen på valpeshow der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :P

Skal stille der, men pappa vil gjerne vite HVEM Eknes det er.. Er jo ganske mange Eknes'er. :P

- Kan jeg stille i Barn og hund også? Frøken er fød. 4.1.07.

- Bedømmer de på samme måte som ved vanlige NKK utstillinger?

Håper på svar! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :P

Skal stille der, men pappa vil gjerne vite HVEM Eknes det er.. Er jo ganske mange Eknes'er. :whistle:

- Kan jeg stille i Barn og hund også? Frøken er fød. 4.1.07.

- Bedømmer de på samme måte som ved vanlige NKK utstillinger?

Håper på svar! :P

Ekneshallen i Mjøndalen? Er vel bare en det...? :P

Vet ikke om du kan stille i barn og hund. Kan du ikke kikke litt rundt på hjemmsiden deres (http://www.norgeshunder.no/) eller så kan du jo ringe de på 913 67 609, eller ta kontakt via siden deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest Vicky

Man kan desverre aldri ikke si noe eksakt bare utifra et bilde. Jeg ville meldt på. Er sikker på at det går fint :hmm: Og du kan si det er første gang så sier dommeren hva du skal gjøre.

Her finner du terminliste. Valpeshowene tror jeg desverre du bare finner i hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fr.jpg

Nå er ikke jeg spesialist på papillon, men kan gi en generell kritikk ut i fra bilde.

Godt vinklet bak, kunne vært bedre viklet foran (vanskelig å se på bilde). Ser ut til å ha en fin overlinje og godt halefeste. Bærer halen fint. Vakker hals. Herlige tegninger og farge. Godt ansatte ører. Valpepels (såklart)

Som sagt, kan ikke papillon, så vet ikke hvordan hode skal være i følge rasestandaren. Men skallen ser kanskje litt flat ut? Noen som vet?

Synes absolutt du skal stille ut! Ville ikke anbefalt NHL om du vil ha en korrekt kritikk. Stilte min chihuahuatispe der (som har de fleste avvik fra rasestandaren), og dommeren mente hun var av god type og et godt eksemplar av rasen. *ler*

Nei skal du ha skikkelig dømming, bør du stille på klubber som sammarbeider og følger nkks regelverk :hmm:

EDIT:

Disse uts er det valpeshow på :hmm:

14.07.2007 Norsk Rottweilerklubb Telemark

Pb 197

3901 Porsgrunn

rottweiler.telemark@klubb.nkk.no

påmeldingsfrist: 15.06.2007

utstillingen i porsgrunn.

28.07.2007

29.07.2007 Moss Og Omegn Hundeklubb

Postboks 267

1502 Moss

moss.hunde@klubb.nkk.no

påmeldingsfrist: 28.06.2007

utstillingen i moss.

04.08.2007 Norsk Tibetansk Terrier Klubb

Aage Håkonsensvei 36

3610 Kongsberg

bir-edv@online.no

påmeldingsfrist: 04.07.2007

utstillingen i nesbyen

05.08.2007 Norsk Myndeklubb

Granittveien 11

3070 Sande I Vestfold

a.g.k@c2i.net

Påmeldingsfrist: 08.07.2007

utstillingen i nesbyen

18.08.2007 Norsk Miniatyrhund Klubb Agder

Jærnesheia 19d

4634 Kristiansand S

aamarti@c2i.net

Påmeldingsfrist: 22.07.2007

utstillingen i krsand

19.08.2007 Norsk Miniatyrhund Klubb

Svalåsvegen 15

4645 Nodeland

hanspch@conrad.no

Påmeldingsfrist: 22.07.2007

utstillingen i krsand

25.08.2007 Klubben For Større Selskapsh. Raser

markerudlia 1

1480 Slattum

kss@klubb.nkk.no

påmeldingsfrist: 31.07.2006

utstillingen i oslo

30.09.2007 Norsk Dalmatiner Klubb

Kalderaveien 3 Leil.371

1359 Eiksmarka

arild@ecomed.no

påmeldingsfrist: 30.08.2007

utstillingen i oslo

For å melde på; sender du en mail med hundens navn, regnr, rase, ditt navn og adresse :P Merk mailen "påmelding til valpeshow :P"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på utstilling 14 juli, blir nok ikke porsgrunn med skien, mailet de i dag.

Hadde vært koselig om dere kom!

Vi er helt ferske vi også! Og det er kjempe fin trening for de små.

Min er født 27 desember, så de er jo jevngamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel kan hunden max være for å stille i valpeshow?

den må være under 9 mnd

Klassene er 4-6 mnd og 6-9 mnd. Etter hunden er blitt 9 mnd går den over til junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å prøve da? Hun var veldig søt, det er min ukvalifiserte mening!:P

Skal nok stille min egen papillonvalp ettervert men hun fyller snart fire måneder og skal nok vente noen måneder til ja!:P

Jeg tenker at hvis foreldrene har gode meritter er det en selvfølge å stille hvertfall en gang for å "lodde terenget". Dessuten har jeg inntrykk av at valpeutstilling ikke er så innmari skummelt og kan brukes som ren trening selv om man ikke har planer om å fortsette med utstilling. "go for it!"

Hvor stor (høy/tung) er hun? Er litt nysgjerrig på det fordi jeg synes min egen er veldig liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk! :P

Kan noen gi kritikk utifra dette bildet? (Ja, vet utrolig dårlig forsøk på oppstillingsbilde.. :P )

Og et hodebilde + et litt rart løpebilde?

Ot: har du kaninsele på henne, eller bare likner det veldig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussetass: Hun veier 2,6 kg. Hun er veldig liten og feminim i forhold til andre papillonvalper jeg har møtt.

MrsPowers: Jooda, det er kaninsele det vettu! Fungerer kjempebra på de små rasene + at de er beregnet på kaniner = veldig skånsomme og vekten kommer kun på brystet (kroppen) og ikke halsen. :P

Noe å anbefale!

Er ikke kaninhopping her i ferien (med untak av sommerleiren) så da blir det masse utstilling tenker jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt er det vanskelig å bedømme ut i fra et bilde, men here it goes:

post-1542-1180349454_thumb.jpg

Hodet er litt for smalt for min smak. Nydelige tegninger og mørke øyne. Godt ansatte ører med god pels for alder.

Hode vokser og forandrer seg til hunden er rundt to år, så hun vil nok få mye mer fylde etterhvert :)

post-1542-1180349148_thumb.jpg

Hun er godt vinklet foran og bak. Og ser ut til å ha et godt utviklet bryst for alder. Ser veldig høy bak ut, noe som ikke er uvanlig for en voksene valp. Kunne ha hatt bedre halefeste. Kan være bare bilde. Prøv å ta et bilde hvor hun ikke er så understilt, men har bakbenene strukket ut. Bærer halen flott. Fin overlinje ;)

Synes du skal prøve å stille ut, søt valp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du "maser" sånn om det - det er jo bare å prøve! Om det ikke går så bra så har du i det minste fått sosialisert valpen litt, prøvd deg i ringen og er klar til å prøve mer seinere.

Maser? Nei, jeg har faktisk vært på en utstilling med henne. NHL. OG siden mange sier at man ikke får riktige kritikker kan jeg vel få lov å spørre folk som ha greie på det på sonen? Synes folk har vært kjempegreie som svarer men de hadde ikke trengt å svare hvis de ikke ville. For guds skyld, det er frivillig! :)

Åjoda, vi skal masse på utstillinger i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...