Gå til innhold
Hundesonen.no

Studiested Sogndal vs. Lillehammer

Shilamon

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sitter her og funderer litt på fremtiden.... Noen som har studert i sognda eller lillehammerl?

erfaringer? negativt/positivt?

Spesielt reiselivstudiet og muligheter for friluftsliv er jeg interresert i å vite mer om.

Noen som vet hvordan det er med kollektivkommunikasjon til bergen og oslo? muligheter for å ha med hund? bo med hund?

Skal ta andreåret mitt med reiseliv, men klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal prøve å komme meg til sogndal (skal egentlig til lillehammer, men kjæresten er i bergen....) eller ei, så tar i mot alle gode tips, erfaringer ol:)

Skrevet

Nå vet vell jeg ikke så alt for mye om studie miljøet i Sogndal. Men en ting jeg kan si om den plassen er at den er fantastisk. Jeg har vokst opp like i nærheten (ikke direkte i sogndal, men på hermansverk) har også en søster som bor der nede :P Er ikke helt sikker på hvordan det er med hund og boforhold, da jeg aldri har tenkt over å sjekke det. Men det er fine tur muligheter der da, etter mine meninger. Endel fjell også har du den fantastiske fine fjorden :Laugh:

Det går både buss og hurtigbåt fra sogndal til Bergen, så det er ingen hindring. Jeg har tatt bussen, det er sjeldent bussbytting, mellom 1-2 tror jeg (husker ikke helt). Det er jo også flyplass ikke så altfor lang borte. Tror heller ikke at det er noe problem å komme seg til Oslo.

Vet ikke om dette hjalp deg noe i det hele tatt, men du for ha lykke til med valget ditt :whistle:

Skrevet

det sameg nå iallefall litt om stedet...

Hvordan er det med hund på buss/ båt?

Faktisk funnet meg hybel nå med lov til å ta med hund... men vet fortsatt ikke hva jeg skal...

tar gladelig imot flere erfarinegr og tanker:)

Skrevet

aner ikke hvordan det er med båt.. men med buss, kommer litt anpå tror jeg.. tror ikke det er så alfor vanskelig, buss sjåførene er veldi greie sånn:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...