Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmeside


Huldra

Recommended Posts

Nå har jeg lyst på en skikkelig hjemmeside! En jeg kan oppdatere selv, akkurat når jeg føler for det, på en enkel måte. Jeg har ikke lært meg det "nyttige" innen html osv, så sidene ser sjelden proffe ut, da jeg må bruke hjemmesidegeneratorer for det (freewebs, home, freewebservices). Det er freewebservices jeg har nå, syns den ser grei nok ut, men jeg kan ikke oppdatere den mer, fordi noe har klikket der i gården..

Derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå? Har surfet litt rundt, og ser jo at folk tilbyr å lage hjemmesider. Men hvor mye kan noe sånt koste? Jeg har jo til nå brukt gratisting, men vurderer sterkt å kjøpe domene. Jeg har generelt lite peiling på sånne ting (hva er liksom et webhotel egentlig? et sted man kan legge ut hjemmesiden sin opp til en viss størrelse?), men vil likevel ha det proft.

Da jeg brukte home, var jo det ustabilt, og nede og borte langt vekk. Nå er nuffe long gone også, og jeg får som sagt ikke oppdatert siden min på freewebservices. Tips til andre (gratis) hjemmesidegeneratorer? Eller folk som kan lage for meg (bør ikke koste skjorta mi) eller andre ting? Er litt lei av å høre at jeg må lære meg html og sånne ting, men jeg kan ikke Photoshop engang! ;)

Hjelp ønskes.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlepages.com skal visstnok være veldig enkelt og allikevel lett å få det til å se proft ut. Har riktignok ikke prøvd det selv, men du kan jo ta en titt der.

Hmm! :) Skal sjekke ut. Men det meste virker jo bra før man begynner å bruke det (eller aller helst etter at man har laget hele skiten), for så å bare bli helt tragisk dårlig og vanskelig og sjelden tilgjengelig.. Men google er jo relativt ofte oppe og går.. hehe.. :icon_fun: hurra for det!

Forresten, lurer fremdeles litt på hva det evt vil koste å få noen til å lage en side til meg.. det varierer vel kanskje litt? Og hvor mye gjør de da? Lager bare design osv, så legger jeg inn resten, med flere sider og alltind? Eller lager de hele hjemmesiden med gjestebok ferdig signert og bilder og linker der de skal være? :) Og hvordan er evt disse oppdateringsprogrammene? Hvis jeg skal kunne oppdatere en sånn flott og fæsni hjemmeside selv, må jeg jo skjønne "åssen".. <_< *slå meg selv i hodet for at jeg aldri lærte meg sånne ting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mye gjør de da? Lager bare design osv, så legger jeg inn resten, med flere sider og alltind? Eller lager de hele hjemmesiden med gjestebok ferdig signert og bilder og linker der de skal være? Og hvordan er evt disse oppdateringsprogrammene? Hvis jeg skal kunne oppdatere en sånn flott og fæsni hjemmeside selv, må jeg jo skjønne "åssen".. *slå meg selv i hodet for at jeg aldri lærte meg sånne ting*

Jeg er webdsigner/utvikler og lager hjemmesider med oppdateringsløsning. Det fungerer sånn at jeg lager designet, men at du kan oppdatere innholdet på sidene selv, ved hjelp av en enkel editor hvor du kan legge inn tekst og bilder. Du gjør alt sammen online og trenger ingen ekstra programvare eller noe kunnskap om HTML. Gjestebok og teller blir installert sammen med løsningen på ditt webhotell, slik at du ikke er avhengig av om f.eks nuffe fungerer eller ikke.

Sender deg en PM med mer info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er webdsigner/utvikler og lager hjemmesider med oppdateringsløsning. Det fungerer sånn at jeg lager designet, men at du kan oppdatere innholdet på sidene selv, ved hjelp av en enkel editor hvor du kan legge inn tekst og bilder. Du gjør alt sammen online og trenger ingen ekstra programvare eller noe kunnskap om HTML. Gjestebok og teller blir installert sammen med løsningen på ditt webhotell, slik at du ikke er avhengig av om f.eks nuffe fungerer eller ikke.

Sender deg en PM med mer info :)

Men hva er egentlig et webhotel? Jeg er inne på diverse sider og ser at jeg kan kjøpe et domene, og at det koster så og så mye i mnd, og at da får jeg med diverse ting, men skjønner jo strengt tatt ikke så mye av det da.. :) Det er vel forskjell på domene og webhotell? Hvis man har domene, men ikke webhotel, må man da ha hjemmesiden liggende på egen server? Og at webhotel egentlig er det samme som ekstern serverplass for hjemmesider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at et webhotell er en ekstern serverplass for hjemmesider.

Har du domene, men ikke webhotell, må du ha sidene på en annen server. Man kan bruke freewebs, piczo, home.no osv.. Med de fleste internettabonnement (telenor, chello) følger det også med noen MB hjemmesideplass. Har man det, kan man jo kjøpe et domene og rette det mot de sidene man har. Hvilke muligheter og hvor mye plass man får, avhenger av hvilken leverandør man har.

Forskjellen på et webhotell og et gratisopplegg er kvaliteten, du slipper reklame på sidene dine, du har mer plass og trafikk til rådighet, og du har flere muligheter når det gjelder gjestebøker, tellere, blogg, epostskjema, osv.

Spørsmålet blir jo hva som passer til det behovet man har, og hvor mye man er interessert i å betale for det.

Ble du noe klokere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. joda, ble litt klokere. :) Men jeg skjønner ikke dette med trafikk. Hva er det? Det høres jo logisk ut at det er de som besøker siden, men noe sier meg at det blir for dumt å sette begrensninger på det..?

Hva vil du anbefale; å kjøpe domene, eller webhotel? Jeg må jo kune bruke hotellet.. og det tror jeg at jeg ikke helt skjønner pr i dag.. :rolleyes: Kunn godt tenkt meg en fin adresse, men det er kanskje lurt å kjøpe webhotel og ikke bare domene når man først skal kjøpe noe? I tilefelle seinere eller noe. Og hvis man allerede har kjøpt domene, og så kjøper webhotel med domene-navn, så blir det litt smør på flesk? Og at man da må ha forskjellige (men bruke bare ett?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. joda, ble litt klokere. :) Men jeg skjønner ikke dette med trafikk. Hva er det? Det høres jo logisk ut at det er de som besøker siden, men noe sier meg at det blir for dumt å sette begrensninger på det..?

Trafikk: Når noen besøker siden din, sendes innholdet fra serveren som siden ligger på til pc'en til den besøkende. En server har ikke mulighet til å sende ut ubegrenset mengde med data til enhver tid. Hvis noen sider har veldig mye trafikk, blir det en stor belastning på serveren, og det kan gå utover stabiliteten på serveren og de andre som har hjemmesider der. Derfor legges det ofte begrensninger på hvor mye trafikk et nettsted får lov til å få. Trafikken måles som regel i antall kilobytes som overføres hver måned. (Noen webhotell reklamerer med ubegrenset trafikk, men det er egentlig ikke mulig i praksis.)

Hos freewebs f.eks blir siden midlertidig stengt hvis så mange besøker den i løpet av en måned at man bruker opp kvota man har fått tildelt. (http://www.freewebs.com/frozen.htm). Nuffe.net var nede nå fordi nettstedet brukte for mye ressurser i forhold til det webhotellet/serveren tillot.

Hva vil du anbefale; å kjøpe domene, eller webhotel? Jeg må jo kune bruke hotellet.. og det tror jeg at jeg ikke helt skjønner pr i dag.. :rolleyes: Kunn godt tenkt meg en fin adresse, men det er kanskje lurt å kjøpe webhotel og ikke bare domene når man først skal kjøpe noe? I tilefelle seinere eller noe. Og hvis man allerede har kjøpt domene, og så kjøper webhotel med domene-navn, så blir det litt smør på flesk? Og at man da må ha forskjellige (men bruke bare ett?)?

Om du skal kjøpe deg et webhotell eller bare et domene, kommer helt an på hva du vil. Et webhotell er mer stabilt, gratissider er gratis men mindre stabile. Det blir en prioriteringssak for deg. (De billigste webhotellene koster bare noen hundrelapper i året.) Det finnes også gratisdomener som f.eks http://www.dot.tk/en/index.html

Hvis du først kjøper deg et domene, og senere bestemmer deg for å skaffe et webhotell, kan du få overført domenet ditt til det webhotellet du kjøper, så det blir ikke dobbelt opp.

Hvordan du bruker webhotellet, kommer an på hvilke muligheter som tilbys på hotellet, hvilke kunnskaper du har selv, og om du velger å bruke en oppdateringsløsning og evt. en webdesigner. Det er mange muligheter, og det går helt sikkert an å finne en som passer deg.

Nå må jeg gå ut med hundene, men jeg kan skrive mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...