Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny valp!


Hanne Marit

Recommended Posts

Heisann!

Fikk idag bekreftet at om det kommer en liten hannvalp i kullet jeg er interessert i så får jeg valp! :) Jiihaa.. Så nå er det full planlegging og innkjøping her! Og det blir et B-kull så da vil jeg gjerne prøve å finne et navn på B, det hadde vært litt morsomt! Jeg har sett på navnene her på canis, og på nettsider på nettet, men de på nettet er det så mange amrikanske/engelske navn, og det vil jeg ikke ha.

Men jeg har noen kriterier.. ! :rolleyes:

-Ikke Bajaz, for det heter den andre hunden vår.. =)

- Det er en toller så det hadde vært gøy å få et navn som passet til det (f.eks så er tollere spretne, kontaktsøkende, brune/røde hunder, så noe som passer til det)

- Vil helst ha et navn som betyr noe eller som har dobbeltbetydning sånn som Bajaz, eller som den forrige hunden vår som het Timian. Jeg synes det er litt gøy med navn som er noe mer enn bare navn.

- et navn som fint kan utales med norsk uttale..

Har dere større fantasi enn meg? Da hadde jeg blitt veldig glad! =) på forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for forslag! Har tenkt på en del av de dere foreslår, har foreløpig Bono kanksje på førsteplass, og så synes jeg Baloo er litt kult, for det er jo han fete bjørnen i Jungelboken. Søsteren min foreslo Banjo fordi det er litt lett og sprettent..

Jeg har liksom ikke falt pladask slik jeg gjorde da jeg fant Bajaz til den forrige hunden vår..! Men man kan vel ikke alltid falle pladask kanskje? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burning Red. Fant det i en gammel Pennyklubb-bok for flere år siden og det har festet seg litt. :ahappy::)

Ellers må jeg jo si at navn med nordisk tilknytning oftest klinger best på folk og fe når man er her til lands. Balder, Brogg, Bùri, Byggvir, Baugi, Beli, Birk, Borka, Berling, Brynjar, Berserkr, Bifrost osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burning Red. Fant det i en gammel Pennyklubb-bok for flere år siden og det har festet seg litt. :ahappy::)

Ellers må jeg jo si at navn med nordisk tilknytning oftest klinger best på folk og fe når man er her til lands. Balder, Brogg, Bùri, Byggvir, Baugi, Beli, Birk, Borka, Berling, Brynjar, Berserkr, Bifrost osv.

Ååå sånne navn liker jeg :) Ikke for å ødelegge tråden, men vil ikke nevne noen tispenavn også? Men ingen bestemt bokstav (må tilføye noen navn på navnelista mi :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver bare noen forslag, vet ikke om de betyr noe men det gjør vell egentlig alle navn...

Balin

Balder

Balthasar

Bambi

Banji

Baron

Basil

Bernardo

Bandit (Banditt)

Bandito

Bambo

Baltus

Balto

Bonzo

Baias (Bayas)

Blitz (Blits)

Bris

Så på denne siden: www.babynames.com

Der kan du trykke på en bokstav så står det masse navn på den bokstaven og det er til jente eller gutt, om du lurer og hva slags språk det kommer fra.

Jeg har sett en side før som lignet på den som det stod hva det betydde på også.... Men husker ikke addressen <_<

Vis noen vet hvilken side det er så vil jeg gjærne vite hva den er! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! =) Jeg tror det blir Bono, faktisk! =) Men først så må det bli valp, og det blir det forhåpentligvis imorgen! Imorgen er da 60, så da kommer forhåpentligvis valpene sunne og friske! :icon_fun: fint å ha bursdag i påska da! :) selv om ikke det blir det alltid kanskje.. Det er så spennende dette å vente på valpene!

Men ja, om det kommer en liten hannvalp imorgen eller om noen dager, så blir han vår og antageligvis blir han nok hetende Bono :P

God påske folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! =) Jeg tror det blir Bono, faktisk! =) Men først så må det bli valp, og det blir det forhåpentligvis imorgen! Imorgen er da 60, så da kommer forhåpentligvis valpene sunne og friske! :icon_fun: fint å ha bursdag i påska da! :ermm: selv om ikke det blir det alltid kanskje.. Det er så spennende dette å vente på valpene!

Men ja, om det kommer en liten hannvalp imorgen eller om noen dager, så blir han vår og antageligvis blir han nok hetende Bono :P

God påske folkens!

Er det nå jeg sier gratulerer med Bono? :P *klør meg i hode etter navn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...