Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem "er/var" du i klassen?


Jeampi

Recommended Posts

på barneskolen gikk jeg i en klasse med folk som drev i 8. klasse bøker i 6... Ja da mener jeg ALLE.. Så jeg var vel klassens bølle.. Sa hva jeg mente til læreren og syntes jeg hun var urettferdig kaldte jeg henne opp og stakk hjem

:rolleyes: Huff..

Nå er jeg vel den som snakker mest i timen.. Munnen går i ett sett og jeg tror lærerne er litt lei av at jeg skal diskutere alt de sier og at jeg nesten alltid snakker bort timen :) Alltid hatt helt greie karakter og gjort leksene mine og sånt, så er liiiiitt englebarn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen var jeg liten (og da mener jeg veldig liten) og sjenert. Gjorde alltid skolearbeid, men hadde mange venner. Ungdomskolen (8-9 kl.) var jeg.. Tja... Veldig fjortiss. Dreit litt i skolen, men gjorde det fremdeles ganske greit. Hadde ikke så mange venner innenfor skolen, men en del utenfor.

I slutten av 9./begynnelsen av 10. gikk fjortiss tiden over. Da ble jeg vel mer den hundegale, den som sier i fra hvis noe er galt og som ler mye. 1. vidregående synes jeg egentlig har vært det beste året mitt hittil. Jeg er vel fremdeles mye den hundegale, den som alltid er glad og ler, og den som ikke er redd for å si i fra..

Pluss at jeg alltid har vært mattenerden, ikke det at jeg skal klage, matte er noe jeg aldri har måttet slitt for å forstå, og i år har vi hatt to avgjørende prøver. Den ene med 100%, den andre med 99%. (må jo skryte litt da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alltid skoleflink - men gjorde aldri mer enn akkurat nødvendig. Jeg var nok også en kilde til en god del knising og støy opp gjennom årene.

Lærerne var litt ambivalente - de likte meg godt faglig, men syntes det kunne bli litt vel mye tull og tøys innimellom. På alle trinn var jeg vel en del av "tullegjengen", gutta som satt bakerst og fant på spikk. Samtidig har jeg aldri vært noen opprører, og var flink til å holde meg akkurat innafor grensa for hva som tross alt var akseptert. Jeg kunne kunsten å slutte akkurat når jeg merket at læreren var i ferd med å sprekke, mens en del av mine kompiser manglet den radaren og gikk på noen adskillig styggere smeller enn meg :whistle:

Trivdes ikke så godt på ungdomsskolen (typisk aldersgreie - masse sosial usikkerhet), men syntes videregående - da jeg hadde "finni meg sjæl" - var helt supert. Det var vel også da at jeg fikk den beste relasjonen til lærerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"liten og tøff" kanskje. Jeg har alltid vært blandt de frekkeste, som ikke er redd for å si imot læreren. Samtidig som jeg kan prate en hel norsktime, og i neste sekund sovne på pulten. Også den bikjegale såklart

Haha, glemte at jeg er "klæbben"

Signerer den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på endel skoler da...

begynnelsen av 1 klasse: den stille sjenerte jenta, men sammtidig den med venner rundt seg.

1-4 klasse: den tilbakeholdene jenta

5 klasse: jenta som trakk seg tilbake

6-8: mobbeoferet <_<

8 klasse: Den beskjedene jenta

slutten av 8 klasse - 9 klasse: Drama queen og "en av gjengen"...

slutten av 9 klasse - 10 klasse: den umulige eleven :whistle:

også de få ukene på vgs: Den rolige, tilbakeholdene jenta

Og jeg har aldri hvert den flinkeste i klassen, men ting skar seg veeldig ut fra 6 - 10 klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolen: Den beskjedene jenta som var dumsnill og gjorde som alle sa. I tillegg til at jeg var den hundegale jenta blant både lærere og elever

8. klasse: Beskjeden og dumsnill, men skravlete og veeeldig hundegal

9-10. klasse: Veldig skravlete og dyreglad

Nå (1 VGS): Lykketrollet som alltid ler og sprer godt humør i klassen. Har sterke meninger og er en ekte grubler og realist. Dyrejenta nr. 1! Lærerne sier også at jeg er veldig morsom å ha i klassen siden jeg kan komme med noen merkelige kommentarer eller knekke sammen i latter av ett eller annet tull. Er vel den som ALDRI er sur og sint, men alltid glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en annen ting - og det er at alle i klassen "mobber" meg for jeg sovner ALLTID i løpet av skoledagen. Slår ALDRI feil. Så når jeg sitter med hodet i hendene og begynner å "nikke" for jeg holder på å sovne da sitter halve klassen og følger med. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en annen ting - og det er at alle i klassen "mobber" meg for jeg sovner ALLTID i løpet av skoledagen. Slår ALDRI feil. Så når jeg sitter med hodet i hendene og begynner å "nikke" for jeg holder på å sovne da sitter halve klassen og følger med. *rødme*

Kjenner meg igjen der :D Men ikke så mange som legger merke til det da (heldigvis). Men første dag med ny lærer. Ja da klarte jeg å sovne (for et førsteinntrykk). våknet av at ho sa høyt: "monica, sover du?!" haha, jeg kikket opp å sa"neida, bare ikke i form idag" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen var jeg "stjerneeleven", sagt med en spydig tone av en eller annen i klassen. Jeg var en av outsiderne, men en som likevel ble pratet masse til. Jeg var liksom den som folk likte å prate med uten at de ville innrømme overfor andre at de gjorde det. Hadde noen få gode venner, men pratet ellers med alle. Hadde de beste karakterene i klassen og var alltid først opp med hånden. Klassens nerd kan man vel si.

På ungdomsskolen begynte ting å jevne seg litt ut. Jeg ble mer "Per(Kari Anne) i midten". Jeg var, og er fortsatt litt sammen med alle. Jeg snakker en god del med guttene i klassen, også de "populære", uten at jeg er populær selv. Jeg er fortsatt "smartingen", "bedreviteren", "sarkasmens prinsesse" og jeg er heller ikke redd for å si hva jeg mener. Hverken til lærere eller andre. Når jentene i klassen blir omtalt, er det som regel: "De tilbakestående"(finnes egentlig ikke noen i klassen som er det, de er bare misforstått), "bertene" og "Kari Anne. Jeg blir som regel litt ekskludert fra jentene fordi jeg ikke er tillagt dum. Vet ikke jeg. Det her ble litt rart, men det er omtrent sånn. Jeg svever fra blomst til blomst(eventuelt menneske) og prater litt med alle egentlig :closedeyes:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage: Slo alle i hodet med barbier, fordi de nærmet seg en 2 meter lang tøydinosaur som jeg eide, eller barnehagen da, whatever :D

Ble trukket ut etter 3 måneder for å gå på førskolen, alene :D Dinosauren ble til slutt fjernet, den laget for mye tull, hehe.

Barneskolen: LEGODAMEN! Elsket lego, biler, barbie (gnage på Barbie`s bein og gifte dem til det endte med at Barbie forlot Ken for en tøykanin.... :D )

Likte å kaste snøball, på mennesker, living targets er definitivt best. En lærer ville ha oss til å kaste snøballene på en stor bauta på skoleplassen. "Øøøh, den står i ro? Oooh, rektor`s vindu!"

Fikk aldri skylden for noe da heller, jenter GJORDE IKKE SÅNT DE, sa lærer, og jeg så alvorlig ut og nikket :D

Ungdomsskolen: Klassens gotherdame og guttejente. Fant på en masse greier som jeg ALDRI fikk skylden for...igjen (for eksempel legge en åpen melk oppå kartet, så da lærer dro kartet ned fikk han den i hodet) det fikk de 2 andre guttene i klassen min (LITEN skole, ja... ;) )

De hatet meg litt av den grunn og ville alltid banke meg, noe jeg gjorde til gangs tilbake.

VGS: Fremdeles klassens gotherdame som stort sett satt og så rett ut i luften. Satt på første benk ved vinduet, og var vendt fremover ca. 2 ganger i løpet av året. Som regel satt jeg lent over pulten til min venninne, mens hun skrev på en ny sangtekst (den damen KAN skrive gitt, bare synd hun bare gjør det som hobby enda.)

Bakerst i klassen satt en fotballgal sjenert gutt som aldeles ikke var min type, og han satt jeg og så på hele tiden! :D Min venninne var også keen på ham, og jeg hadde fast forhold, eller et slags, så det ble med drømmingen.

Selv om jeg ikke så fremover noensinne, (og nektet å bruke brillene mine, så jeg uansett ikke noe), så klarte jeg alltid å svare rett på det jeg ble spurt om. Noen ganger bare sa jeg rett ut svaret når lærer spurte klassen om noe, og han måpte, fordi han trodde ikke jeg hadde hørt noe... :P

Høgskole: Studerte på NKI hjemme, ingen å plage, søren og... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-7 kl: Den fjollete og dumsnille jenta som likte å tegne og lo av alt og ingenting.. Var også klassens hestegale. Gjorde alltid mitt beste på skolen og var egentlig litt nerd, hehe.. :)

8.kl: Om mulig enda mer dumsnill.. Men også den som ikke var redd for å si imot verdens mest dustete, forhatte, ekleste, styggeste og fæleste mattelærer! Hehe, det var det ikke mange som turte. Han klikker minst en gang i timen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj da.. *huske tilbake*

barneskolen : 1-6 den som var venner med alle.. litt sjenert

7 var ikke redd for å gjøre noe vi ikke hadde lov til, lo mye, mangen venner

ungdomsskolen: mobbeoffer men hadde noen få venner, ga blanke F, mye syk

vgs: kranglefanten og pøbelen er vel rette ordet.. havner alltid sammen med urokråker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årene på barneskolen var jeg veldig sjenert, og gjorde eller lærte omtrent ingen ting...

I 5. klassen fikk vi ny lærer, som jeg likte mye bedre. Da ble jeg litt mer utadvendt, og var klassens teater jente. Men jeg var fortsatt hakkekyllingen i vennekretsen <_<

På ungdomskolen, i 8., likte jeg klassen min litt bedre, hvert fall etter noen måneder. Ble jenta som alltid fikk femmere og seksere. Nå i 9. er jeg vel den som prater veldig mye, og som kan overdramatisere hver minste lille ting :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - 7 klasse var jeg alltid utrolig stille på skolen og gjorde sjeldent noe galt...

Men med en gang jeg kom hjem var det som en bombe gikk av og jeg ble utrolig hyper. ;)

Er ikke helt sikker på om jeg var en som alldri gjorde noe galt og var helt stille helt til 7 klasse, tror jeg begynte litt i syvende klasse å bli litt mer en som sa sine meninger..

Som en episode der noen gutter i klassen sa hest er best i pølse og gjærne også navnet på hesten.

Da klikket vi litt over på dem ;) og de sa det til læreren og vi ville ikke si unskyld også fant vi opp en syk historie til læreren om at hva vis du hadde en fotball som het Per også sa noen at Per er best punga.

HAHA. :Laugh:

Så nå i fra 8 - 9 klasse, det begynte litt seinere i 8 klasse er jeg blitt klassens barnslige unge.

LOL. Den "gjengen" som jeg er med, på 4 stk er da de barnslige.

Vi finner på masse barnslige greier og stuff like that... :D;)

Men i den "gjengen" er jeg vell perfeksjonisten... HAHA. Men alle i klassen min er som oftest greie og de bryr jeg lite om at vi er så barnslige, de har nevnt det 2,3 ganger..

Glemte å si at jeg er en fniseguri delux, og matlagings læreren min hater meg og vennina mi for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Det skulle ikke være folksomt på stedet jeg først beskrev heller, og det skulle regne, men INGENTING ble som det skulle bli, altså.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Ufattelig lite hundevennlig by. Eneste vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis. Vi ruslet og ruslet og ruslet på måfå. Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans comfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
    • Hei  Jeg har en chi valp gutt på nå 12 uker .Dette er min andre chihuahua valp . Min forrige ble 12 år. Merker jo at denne valpen er 10 ganger mer hyper en den jeg hadde .   Føler jeg har glemt ut igjen Valpe stadiet .vet jo at det er en periode der man må forvente at det går litt i « hundre «  Den forrige chi var mye roligere og var lettere å roe ned . Håper å få noe råd -føler meg som en nybegynner igjen . Vi er mye ute -leker og han får sosialisering  vi holder lek til utendørs -inne forsøker jeg mental stimulering .Han klarer ikke roe seg inne .Han har nå vært hos meg i nesten 2 uker .Ble veldig raskt husvarm  Han har leker og tygge ting tilgjengelig inne Er det en ide å fjerne leker inne ? Er heller ikke lett å vite om han er understimulert eller overstimulert Håper på noen innspill her for hva som har fungert for andre           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...