Gå til innhold
Hundesonen.no

tilsetningsstoff i USA-produkter


akela

Recommended Posts

Limte inn feil i første forsøk, forvekslet - det vil sammenblandet - disse to:

http://www.usatoday.com/news/nation/2007-0...ll_N.htm?csp=34

Vet ikke om de europeiske produsentene av de amerikanske fôrene har brukt samme nye tilsetningsstoff som man har i USA? Det er snakk om Eukanuba og Iams, men ikke tørrfôr, men en slags boksemat? Vi selger det kanskje ikke her?

Skumle greier da.. at de må kalle tilbake 50 hundematprodukter og 40 kattematmerker, tror jeg det var; lurer jo litt på testingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg rusten på engelsken min her gitt! Dette hørtes da veldig skummelt ut- håper virkelig at dette ikke er i noe av det "norske" fôret!

Men jeg skjønte det ikke helt, er det snakk om "bare" ti dyr som har fått nyresvikt eller var det nevnt en mer sånn ala 10 av 50 liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ti dyr som har dødd av det - av hvor mange millioner?

Men ja, absolutt riktig å fjerne merkene fra markedet som har brukt denne ingrediensen. Ser at bl.a. Nutro var representert der også - ellers var det vel ikke noen merker vi ser (har) her i Norge..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir faktisk Sophus Eukanuba Dermatosis på boks, (for å få opp matlysten litt)..

Så.. jeg ringte Eukanuba og snakket med en ansvarlig, som tydligvis var informerert over hva som sto i UsaToday.

Om jeg forsto han korrekt er det problemet slik: En fabrikk som til tider produserere fôr for alle disse merkene har hatt et problemer med fuktig hvete. Eukanuba bruker ikke hvete gluten i sine produkter så dette er ikke dette et problem for Eukanuba, det var veldig lenge siden de hadde brukt denne fabrikken også. Veterinærdiettene som selges i Norge (er faktisk den eneste boksmaten Eukanuba selger i Norge) produseres kun på en helt spesiell fabrikk, og har ikke hatt kontakt med denne andre fabrikken. Eneste måten vi får tak i denne ødelagte boksmaten er ved å ta et fly til USA, forklarte han (en smule nedlatende.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...