Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetskurs

Tonje

Recommended Posts

Jeg har tenkt litt på å ta et lydighetskurs med whippsen,rett og slett for å lære mer om trening,bli en bedre hundetrener i praksis,og å få trene sammen med andre. Men vi driver jo også med agility nå,og er ferskinger der. Noen mener det da er dumt å starte på noe nytt,og at det kanskje blir for mye for hunden? Jeg ser ikke helt problemet jeg da,men hva mener dere? Noen her som har erfaring med å starte med flere ting i løpet av kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å kjøre på! Men nå er jeg litt usikker på hvilket kurs jeg bør gå. Altså,det står mellom grunnkurs og apellmerkekurs(om jeg velger grunnkurs tar jeg det andre etterpå). Grunnkurset er for alle hunder over 6mnd,og gjennomgår grunnøvelser(sitt,dekk,stå osv). Appellmerkekurset er for hunder som kan sitt,dekk og som har god kontakt med fører. Jeg vil tørre å påstå at bikkja kan sitt og dekk,og har grei kontakt med meg.ihvertfall har vi kjempfin kontakt på ag-banen.

Bør jeg uansett gå grunnkurset først,så jeg får frisket opp litt(hunden og for den del)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet happi molly: Jeg skal gå kurs hos nidaros brukshundklubb.

wesminster: Ja du sier no der. det er jo tross alt ting jeg kan trene på selv ja,når jeg tenker etter :rolleyes:

For jeg innbiller meg at vi er kommet litt lenger enn et grunnkurs egentlig..Uten at jeg vet så veldig mye om hva og hvordan de lærer ting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...