Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Mandag 12 er en av de verste dagene i mitt liv.

Jeg hadde bestemt meg at du skulle få en verdig avlutning på ett liv med så mange gleder og gode stunder.

Jeg husker så godt når jeg hentet deg i Drammen.

Pelsen din sto til alle kanter fordi du hadde blitt badet kvelden før og hadde sovnet før du var helt tørr.

Du kom inn i bilen og la deg på fanget mitt og sov hele veien tilbake til Kristiansand.

Allerede første dagen viste du hvilken rolig og sindig gutt du var.

Du har vært med på mange opp og nedturer, endel flytting har det også blitt. Men du lot deg aldri stresse over noe. Bare du og jeg var sammen var alt greit.

Du var alle barns store venn og valpers snille onkel og oppdrager.

At collien skulle være utrygg eller lett bet var noe som hadde gått deg hus forbi!

Den siste tiden visnet du bort for meg.. Du ble tynn og musklene dine var ikke som i dine glansdager lengre.

Du fikk problemer med å holde deg stående.

Jeg visste at dette skulle du ikke trenge å lide deg gjennom selv om jeg så gjerne ville beholdt deg i mange mange år til.

Du har min dypeste respekt, og du skulle ikke vitre bort i smerter eller miste troen på meg som du så ettertrykkelig viste at du hadde.

Jeg fulgte deg den siste veien også, og du sovnet stille inn mens jeg gråt mine lengsels tårer i den lange flotte pelsen din.

Takk for alt du var Miro. Jeg vil aldri glemme deg.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...