Gå til innhold
Hundesonen.no

Reservehjul til glede for andre......

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Jada, noe kryptisk - men med ro, orden og balansen gjenopprettet i flokken så må man jo bli litt glad.

Vårt ekstrahjul Molly - flyttet om søndagen til Arendal - skaparendaling foreløpig - men fortsetter Molle som nå så blir hun nok permanent inventar der nede. Det virker som om Moll liker seg og at de liker Moll - så da gleder alle hjerter seg.

Jeg skriver skaparendaling - for man har jo alltid litt prøvetid - dessuten så kommer man vel kanskje til å få høre litt om henne her også tenker jeg *ler*...

Måtte bare dele - problembarnet som var problematisk her er ikke problembarn der........ :icon_fun:

Skrevet

Det er bra problemet løste seg, og at det går bra med terven, selv om jeg begynte å lure på om du hadde problemer med bilen da jeg leste overskriften :Laugh: Inntil jeg så at posten lå i "Trening og adferd" riktignok...

Skrevet

Nå har Molly vært her en uke (i går) og ting går helt strålende!

Molly har glidd rett inn i familien her, og hun er uten tvil verdens beste jente :)

Så Molly blir i Arendal og vi er utrolig takknemlige for å få lov til å overta denne nydelige jenta!

Hun har allerede fått prøvd seg på agility, det syns hun var veldig gøy og hun er en drøm å jobbe med :)

Hun er kjempe ivrig, gira, fokusert og arbeidsvillig mens vi holder på, men rolig når det ikke skjer noe spessielt. Kan det bli bedre ?

Ebbe syns det er stas med ny dame i huset og de to går veldig greit overens. Ebbe nyter nå livet som pensjonist og maskot, og så blir det full trening på Molly fremover både i lydighet og agility :P

Molly er bare bestest :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...