Gå til innhold
Hundesonen.no

Film: Hund som angriper


Djervekvinnen

Recommended Posts

stakkar gutt da. Dette kan skje med alle raser desverre. og det er mange som ikke burde ha hund :D

Nettopp, det kan likeså godt være en golden!!

Fælt å se på [-X Men andre en meg som syntes disse var litt kortvokste til å være pitbull? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden(e) løp rundt sånn de gjør når de leker, og de logret med halen...

Ble jo bare mer gira og logret mer når gutten løp...

Virker som de (i følge seg selv) bare lekte, og tydelig at de ikke er lært opp til når leken skal stoppe... Eier har vel ikke kontroll i det hele tatt, så lenge de lp løse rundt. [-X

Er enig i at det kunne vært hvem som helst hund, av hvilken rase som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. Det såg faktisk ut som om de bare skulle leke, men ikke viste når de skulle stoppe.. For hundene står jo faktisk ved siden av gutten og gjør ingenting med han.. Den ene hopper opp på han, for å leke..

Så vil ikke si dette var aggresive hunder..

Men Eier hadde ikke kontroll, burde ikke hatt hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke pitbuller. Jeg mener at det er en skummel rase som kan være mye mer uforutsigbar enn andre raser. Jeg ble slettes ikke overrasket over at det var pitbuller denne filmen dreide seg om. Synd folk som eier slike hunder ikke kan ha orntlig kontroll på en slik rase. Men skal si den lærte fort da mannen rettet pistolen mot den andre gang! Da var den ikke så tøff nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med milie, så jo ut som hundene lekte og når mora? begynte å svinge gutten rundt seg så ble jo leken ennå kjekkere for hunden. Hadde de villa skade gutten så hadde de gått skikkelig inn for det.

Men selvfølgelig er det jo veldig skummelt for de som opplever dette.

Skal ikke være påståelig, men mine erfaringer med såkalte "kamphunder" er at de ofte blir så giret i lek at de har vanskelig for å gi seg. Det problemet hadde iallefall stemora mi med sin bull terrier, hunden kunne hoppe og sprette selv om den hadde brukket foten og måtte tas ut av leken og inn på et rom for å roe seg ned. Men hunden var en engel i nærheten av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ser ut som om hundene bare leker. Alt for voldsomt selvfølgelig, men fortsatt lek. Hadde de ville tatt guttene, hadde de gjort det for lenge siden. Det er naturlig for dem å løpe etter når noen løper fra dem, det gjør jo de aller fleste hunder. Og når folkene blir så hysteriske som her, så blir de vel bare enda mer gira. Så ikke ut som bittet var så ille heller, gutten gikk og sto fint på benet etterpå. Virker nesten som om dette er en film som er lagd for å bevise at pit-buller er farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok bare lek fra hunden sin side det der ja.

Men det er ingen unnskyldning [-X

Mange Pit Buller er kjempsnille og verdens beste familiehund men man må ALDRI glemme at disse rasene er gamle kamhund raser! De vil ALLTID ha det i seg. Folk skal beskytte rasene og si "nei de er sååå snille det var barnet/mannen/dama sin feil osv osv" men det er ingen unnskyldning! En familiehund skal takle at en unge klatrer på den,at en mann bøyer seg over den,at en dame skal f.eks sette den i bånd.

Jeg ville ALDRI hatt en pit bull i hus! ALDRI!!!

Det er en GRUNN til at disse rasene blir brukt i kamp,det er en grunn til at de har dårlig rykte.

Ja det kunne likegodt vært en collie men Pit Bullen har gjort mer skade på mennesker enn f.eks Collien. BASTA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Jeampi :D Jeg ville heller aldri hatt en pit-bull, av den enkle grunn at den er avlet frem for å bli en best mulig kamphund. Ikke liker jeg utseendet deres heller, men det får være en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Jeampi :D Jeg ville heller aldri hatt en pit-bull, av den enkle grunn at den er avlet frem for å bli en best mulig kamphund. Ikke liker jeg utseendet deres heller, men det får være en annen sak.

Du liker ikke amstaffen heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker ikke amstaffen heller da?

Hva mener du? Utseendemessig eller?

Jeg ville ikke hatt en amstaff heller nei, hvis det er det du mener. Men jeg ville heller hatt en amstaff enn en pitbull! Jeg vet om mange herlige amstaffer jeg, det er ikke det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok bare lek fra hunden sin side det der ja.

Men det er ingen unnskyldning [-X

Mange Pit Buller er kjempsnille og verdens beste familiehund men man må ALDRI glemme at disse rasene er gamle kamhund raser! De vil ALLTID ha det i seg. Folk skal beskytte rasene og si "nei de er sååå snille det var barnet/mannen/dama sin feil osv osv" men det er ingen unnskyldning! En familiehund skal takle at en unge klatrer på den,at en mann bøyer seg over den,at en dame skal f.eks sette den i bånd.

Jeg ville ALDRI hatt en pit bull i hus! ALDRI!!!

Det er en GRUNN til at disse rasene blir brukt i kamp,det er en grunn til at de har dårlig rykte.

Ja det kunne likegodt vært en collie men Pit Bullen har gjort mer skade på mennesker enn f.eks Collien. BASTA

Det er VELDIG mange hunderaser som har bakgrunn som kamphund.. :Boxer, Akita Inu, Fransk Bulldog, Boston terrierens forfedre var kamphunder, Bull terrier osv.. Gjennom fornuftig avl er disse utmerkede familiehunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG mange hunderaser som har bakgrunn som kamphund.. :Boxer, Akita Inu, Fransk Bulldog, Boston terrierens forfedre var kamphunder, Bull terrier osv.. Gjennom fornuftig avl er disse utmerkede familiehunder...

Men dette er sånn over 100 år siden de holdt på med det. Så ble det stopp og denne kamplysten er utvannet. Mens pitbull fremdeles er en ettertraktet kamphund. Så syns ikke man kan sammenligne forhistoriske kamphunder med en kamphund som brukes idag og avles videre på sine aggresive gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte vel mer på det hun sa om at tidligere kamphunder ALLTID vil ha det i seg.. Og vanlig staffe er det jo ikke såå lenge siden ble brukt til kamphund? Nå ville ikke jeg hatt en pit, men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ganske enig med Jeanette og lodotten.Det største problemet er hundeeierene som ikke kjenner sin hunds begrensninger og bruksområde, og tar ansvar for dette. Både amstaff-pittbull er ikke en typisk familiehund, men har en høyere tolleranse for egen familie...en andre...etter min mening. Har 2 avkom fra vårt oppdrett (bullmastiff) som er blitt angrepet av amstaff/pittbull det siste året. "Våre" hunder har stått stille, mens amstaffen/pittbullen har hengt fast i hodet på dem. Det største problemet er at lek blir til alvor i løpet av brøkdelen av et sekund.......uten forvarsel. Flott rase, men kun for ansvarlige eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...