Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan går det med Sonja og hundene?

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

Som emne sier... vet noen hvordan det går med hun og borzoi valpene hun skulle få 8 mars? Er litt spent og vil se bilder! :rolleyes:

Hun har kanskje en travel tid med 2 nye valper, men hadde vært artig å visst hvordan det går med hun og valpene!

Skrevet

Med to valper i huset så har hun sikkert nok å gjøre for en stund, men håper hun kommer innom og oppdatere hvordan det går. :icon_redface:

Skrevet

Sonja ja! ikke Sandra :P

Vet ikke hvordan det går men hun har det nok travelt med to valper + voksne hunder :icon_redface: Lenge siden jeg har sett hun på msn også, men hun titter vel snart innom får vi håpe :P

Skrevet

Gosh, en egen tråd om meg og hundene! ;)

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. ;) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. ;)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! ;)

Guest Just me!!
Skrevet
Gosh, en egen tråd om meg og hundene! ;)

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. ;) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. ;)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! ;)

JA! ;)

Trenger jeg å si mer? :rolleyes: Håper vi kan bli med på tur, er det noen hunder jeg vil møte så er det dine, hehe.

Skrevet
Gosh, en egen tråd om meg og hundene! :P

Her går alt bare bra, men jeg har dessverre ikke tid til å sitte på nett, valpene sliter meg helt ut. Men jeg overlever altså. :) Er på skolen nå så har dessverre ikke noen bilder å legge ut, men skal legge ut så fort som mulig, lover! Tine, hehe sitter på MSN på skolen da. :)

Skal til Oslo 29.mars så vis noen vil være med på tur engang i påska må dere bare si ifra! :P

Skal du til Oslo med alle hundene? Trodde du var fra Oslo, jeg :D ! Se på nicket ditt, da...

Skrevet

2 valper? Har du ikke en toller valp, en fransk bulldog valp og to borzoi valper da?

Kan hende jeg tar feil men..

Skrevet
Skal du til Oslo med alle hundene? Trodde du var fra Oslo, jeg :) ! Se på nicket ditt, da...

Hun er fra et sted oppe i nord (husker ikke hvor) men skal flytte til Oslo i Mars/April hvis jeg ikke husker feil...

Skrevet
2 valper? Har du ikke en toller valp, en fransk bulldog valp og to borzoi valper da?

Kan hende jeg tar feil men..

Er nok noe sånt etter hva jeg har skjønt, men nå tror jeg ingen av de faktisk er hennes, ifølge hva som har blitt sagt før (fikk aldri med hvem ho eide, og hvem ho ikke eide. Og de to borzoi valpene er vel moren sin? :)

Rett meg om jeg tar feil nå :)

Skrevet
Er nok noe sånt etter hva jeg har skjønt, men nå tror jeg ingen av de faktisk er hennes, ifølge hva som har blitt sagt før (fikk aldri med hvem ho eide, og hvem ho ikke eide. Og de to borzoi valpene er vel moren sin? :)

Rett meg om jeg tar feil nå :D

De to blandingene + franske bulldoggen er vel hennes. Tolleren og CC'en er hun vel bare deleier til. Tror de bor hos søsteren. Men de borzoi valpene.. Skulle hun ikke bare ha de på for over en bestemt periode da? Mulig at jeg har missforstått, men har ikke snakket med ho på veldig lenge :)

Skrevet

Det jeg vet er at hun eier Nikki og Pia, også eier foreldrene den toller valpen. Borzoi valpene aner jeg egentlig ikke :D Men om man sjekker gamle tråder kan man vel finne det ut :) ?!

Også var det vel to valper/unghunder til som er søsterene sine, og at hun er del eier eller noe :)

Mulig jeg tar heeeelt feil altså :P

Skrevet
De to blandingene + franske bulldoggen er vel hennes. Tolleren og CC'en er hun vel bare deleier til. Tror de bor hos søsteren. Men de borzoi valpene.. Skulle hun ikke bare ha de på for over en bestemt periode da? Mulig at jeg har missforstått, men har ikke snakket med ho på veldig lenge :)

Nå tror jeg at jeg skjønner :)

Dvs sonja har to hunder? tre hunder mente jeg!

Men de to borzoiene de skulle ha på fòr var vel moren som skulle ha??? (mente ho sa det i tråden hvor ho spurte litt ut om rasen).

EDIT: rettet på noe

Skrevet

Hallo! Sonja, er du der? Kan du komme og løse opp hundeforviklingane dine for oss? Det er noen av oss som lurer litt på hvilke hunder du faktisk har ansvar for og hvilke som kanskje er litt mer perifere...

Skrevet
Hallo! Sonja, er du der? Kan du komme og løse opp hundeforviklingane dine for oss? Det er noen av oss som lurer litt på hvilke hunder du faktisk har ansvar for og hvilke som kanskje er litt mer perifere...

Og vær flink med å forklare :) (så vi får orden på faktaen) :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...