Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som forer Vom og Hundemat


PsychoLynx

Recommended Posts

:)

Loke 66 cm høy (sånn ofisielt ihvertfall, han er muligens pittelitt høyere :) )og veier 26-27 kg får minimum 1 kg vh per dag i tilegg til en toppet kopp med tørrfor.

Lyra , høyde ukjent, vekt sånn ca 17 -18 kg får minimum 500g per dag i tilegg til en til to toppede kopper med tørrfòr.

Den første er mager, nummer 2 er i akkurat passe form.

De er løse hver dag og brukes aktivt men ikke ekstremt..

Fatter ikke at mine hunder spiser så mye mer enn deres ? :unsure:

Samme her ;) Når jeg fòret Gobben med dette (tja, vil si at han er veldig/ekstremt aktiv) , så måtte han ha minst 1,5 kg vom + en kaffikopp med fòr :D Han er kun 22 kg(burde vært 25 kg ca).

Jeg fòret han på dette i sommer, men det ble så utrolig dyr. Jeg betalte 20 kr per kg, det vil si 25 kr per dag å fòre han. Jeg spurte om det var mulighet for å feks kjøpe 50 kg, og få noe avslag for det, men det kunne han ikke gi.

Håper jeg ikke ødelegger tråden nå, men hvor mye betaler dere per kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :) Når jeg fòret Gobben med dette (tja, vil si at han er veldig/ekstremt aktiv) , så måtte han ha minst 1,5 kg vom + en kaffikopp med fòr :) Han er kun 22 kg(burde vært 25 kg ca).

Jeg fòret han på dette i sommer, men det ble så utrolig dyr. Jeg betalte 20 kr per kg, det vil si 25 kr per dag å fòre han. Jeg spurte om det var mulighet for å feks kjøpe 50 kg, og få noe avslag for det, men det kunne han ikke gi.

Håper jeg ikke ødelegger tråden nå, men hvor mye betaler dere per kg?

Betaler det samme som deg, men det skal være billigere hvis du kjøper 20 kg blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyl! Var og veide Tulla nettopp, og for fire uker siden veide hun 23,75 kg. Nå veier hun 23,65 kg! Hallo! Ti GRAM på fire uker??? Hva i alle dager er det jeg gjør galt? Skal hun virkelig leve på luft og kjærlighet?? :) Jada, dyrlegen lo av meg da jeg sa at jeg visste jo hva svaret var; mindre mat og mer mosjon! (Eller var det omvendt? For dette fungerer tydeligvis ikke i det hele tatt..) :wallbash:

Jeg betaler forresten 12 kr kg når jeg kjøper 20 kg. 13 kr hvis jeg vil ha blokken hogd opp i litt mindre biter, noe jeg velger, siden vi verken har øks eller kjøttsag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :) Når jeg fòret Gobben med dette (tja, vil si at han er veldig/ekstremt aktiv) , så måtte han ha minst 1,5 kg vom + en kaffikopp med fòr :) Han er kun 22 kg(burde vært 25 kg ca).

Jeg fòret han på dette i sommer, men det ble så utrolig dyr. Jeg betalte 20 kr per kg, det vil si 25 kr per dag å fòre han. Jeg spurte om det var mulighet for å feks kjøpe 50 kg, og få noe avslag for det, men det kunne han ikke gi.

Håper jeg ikke ødelegger tråden nå, men hvor mye betaler dere per kg?

Nå har ikke jeg kjøpt mat på 1,5 år da, men da hentet vi direkte hos Magne i Østfold og betalte 150 kr for 20 kg... Kjøpte alltid med MINST 80kg på en tur ned dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjapp hoderegning: 20 kg fôr delt på 100 g dagen = at fôrer skal vare i 200 dager...! Er det rart jeg syns vi kjøper fôr sjelden..? Og det gir jo en årspris på fôring på ca 500 kr.. sprøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har en Border Collie hann på 1 år. Han er 56 høy, veier 20 kg. Prøver å få han opp i vekt, noe som ikke er enkelt. Men hvertfall...

Han spiser V&H 500 g daglig. En brødskive, en tørrfisk. Går endel godbiter, da gjerne pølse. Han får også litt hills adult, noe han ikke er særlig glad i derfor blir det bare et par ganger i uka for å bevare "nyhetens interesse" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø betaler vi (gjore i allefall det før jul) 200kr for 20kg (er en hundekjører/turistkjører som kjøper inn temmelig mye og selger videre samt bruker selv), og 24kr for 1kg pølser. Hva det koster for 500grams pølser vet jeg ikke helt...

Akkurat nå kjøper jeg kilospølser siden fryseren er temmelig stappa med menneskemat (fryseren er litt liten), og da går prisen ganske mye opp pr dag. Forer dermed halvt om halt med tørrfor og V&H for å gjøre det litt billigere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder av samme rase: sloughi. Den ene er snart 2 år gammel, den andre er 6 måneder. I tillegg passer jeg en tispe på 4 år. Det er helt utrolig hvor ulik mengde mat de skal ha! Valpen eter cirka 1,5 ganger så mye som den 2 år gamle hannen. Og tispa blir tjukk hvis hun får mer enn 500 gram daglig.

De fôres på V&H nr 33, supplementert med bein, kjøtt, innmat, og hva jeg nå måtte få tak i av annet "animalt". De får overhodet ikke tørrfôr eller andre kornbaserte matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...