Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips! Tauleker på NILLE!

Recommended Posts

Skrevet

Ja nille har mye bra. Vi kjøpte en bamse der. En apekatt du kan dra i armer og ben og de blir lengre. Betalte vel 20-30kr for den. Kanskje ikke egnet for de største hundene, men for mindre hunder er den super:)

Skrevet

Tassen har forsatt teddy bjørnene vi kjøpte på nille for 5 år siden ham ^_^ men han er veldig redde for dem da, de er helt intakte mangler bare øyner :icon_redface:

Edit: jeg tror jeg skal ta meg en tur på nille og kjøpe den pakken! Da har han vel leker resten av livet, selvom det er utrolig gøy å kjøpe nye da :rolleyes:

Skrevet
De der hadde nok holdt 4 min maks til guttane, men sikkert kjekke for små hunder :icon_redface:

Samme her <_< Ødelagt på en-to-tre :P Kjipt! men kanskje loppa kunne fått :P

Skrevet
De der hadde nok holdt 4 min maks til guttane, men sikkert kjekke for små hunder :P

Jøss, hvordan leker burker du da?? :P:P

Jeg syntes disse var ganske solide greier jeg. :icon_redface:

Chicka er kanskje veldig snill med lekene sine, hun kan riste dem og tygge på dem, men ødelagte blir de skjelden.

Skrevet
Tenkte jeg skulle tipse dere om 3pk med tauleker til 24.90kr på NILLE.

leker.jpg

Kjekt å ha :P

Tusen takk for tipset, dette skal jeg nok handle inn til gronnistotten som kommer i hus snart. :icon_redface:

Guest Jonna
Skrevet

2 pakker med Tauleker er handlet inn.

Hadde egetnlig tenkt å spare dem til valpekullet, men en liten snik greide å finne dem... :icon_redface:

mars07055.jpg

mars07056.jpg

Skrevet
2 pakker med Tauleker er handlet inn.

Hadde egetnlig tenkt å spare dem til valpekullet, men en liten snik greide å finne dem... :icon_redface:

mars07055.jpg

mars07056.jpg

Nååh for en skjønning! :P

Her i huset har vi nok leker, - foreløpig. Men om det skulle være behov for noen i senere tid, så skal jeg sjekke ut Nille :P Takker for tipset!

Skrevet

Har vært og kjøpt dem jeg og! De falt absolutt i smak! Men den sirkelen skal konfiskeres enn så lenge. I alle fall så lenge jeg ikke ser henne med den. For den var hun helt gira på! Blir fin til treninger. :icon_redface:

Skrevet

Tusen takk for tipset! Det er på Nille jeg får det jeg trenger, altså! Hvem skulle trodd det? :icon_redface::P

Skrevet

Tusen takk for tipset! :icon_redface:

Kjøpte en pakke på mandag og skal kjøpe en eller to til i dag.

Spesielt den rundingen falt i smak ho Bella, så den er ødelagt allerede :P

Men de var absolutt verdt 25 kroner.

Skrevet

Chicka ELSKER den med plastikk håndtaket, hun blir helt "idiot" når hun ser jeg tar den frem.

Gøy at flere tok tipset, selvom de kanskje blir ødelagt fort så er ikke 25kr noe å dø av, morro så lenge de holdt.

Våre er helt fien ennå, men nå sliter ikke chicka så mye på leker, hun er mer opptatt av å apportere dem til meg også skal jeg kaste dem igjen. ;)

Skrevet
Jøss, hvordan leker burker du da?? ;);)

Jeg syntes disse var ganske solide greier jeg. ;)

Chicka er kanskje veldig snill med lekene sine, hun kan riste dem og tygge på dem, men ødelagte blir de skjelden.

Konger, de tåler våre hunder, og stooore tjukke knuter...

2 gale flatgutter vet du, drar i hver sin ende ;)

CIMG4561.jpg

Den store knuten kjøpte jeg til 25kr i Sverige

Det røde beinet i Skottland til 8 kr

2 ringene fikk jeg av oppdretter

Det ødelaget beinet er det fra pet Shop Girls med vaniljesmak som lyser i mørket.

Det tok søstera til Xanto knekken på sist hu sov her ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...