Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmeside


HHC

Recommended Posts

På den ene siden vil jeg si at det avhenger av oppdrettets kvalitet og egne ambisjonsnivå. På den annen side tror jeg flere og flere valpekjøpere bruker nettsøk for å finne oppdrettere.

Har man hunder av høy klasse, er det klart det er lettere å få "markedsført" blodet sitt (for utlandet) gjennom en hjemmeside. Samtidig som utstillingsresultat og andre prestasjoner er med på å markedsføre kennelnavnet, og spre ordet uten at du gjør det selv via egen hjemmeside.

Jeg bruker hjemmesider veldig mye, for å finne informasjon. Googler kennelnavnet som er interessant, og får da opp alt fra oppdretteren selv, storvinnere - til kjæledeggen til familien Smith. Slik får jeg mer oversikt over kullstørrelser og avkom, der oppdretterne ikke har fulle kulloversikter på hjemmesiden. Noen ganger vil man bare sondere terreng, uten å ta direkte kontakt.

Men det irriterer meg veldig med hjemmesider som er utdaterte og/eller dårlige.

Hvis man ikke ønsker å oppdatere hjemmesiden sin jevnlig, foretrekker jeg at man har en generell hjemmeside med "skryteside" om tidligere hunder og kontaktinformasjon. Jeg har sett flere sider som presenterer husets hunder, men de er døde, og på nyheter forteller at kull planlegges vinteren 2002.

Så: En hjemmeside kan være en stor ressurs, men det forutsetter at hjemmesiden er av en viss kvalitet. Den må ikke oppdateres ofte, hvis man for eksempel har gode navn i fortiden å flyte på. Samtidig så er jeg mest interessert i hvilke hunder oppdretter har nå, ikke hvilke som vant på 1980-tallet. Selv om dagens hund er 8 x tippoldebarn av storvinneren for 30 år siden, kan den hunden meget vel være møkk.

Så jeg blir glad når oppdrettere jeg er nysgjerrige på har hjemmesider, men jeg blir skuffet om de ble oppdatert i forrige århundre, eller egentlig ikke forteller meg noe.

Jeg hører også at noen tror at oppdrettere med hjemmeside er mer seriøse/kvalitetsfylte, og det vil jeg i hvert fall protestere mot på det kraftigste. Enhver kan skaffe seg hjemmeside. Men det er en god måte å skaffe seg informasjon - og jeg har også funnet negativ informasjon, som jeg også vil ha med i vurderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Oppdrettere og hjemmesider!

I grunn veldig enig med Emma...

En hjemmeside kan være en godt verktøy til å finne ut mer om oppdretter og hundene, siste nytt osv.

Men når man trykker på nyheter og finner siste innlagte nyhet fra 3 år tilbake så mister siden litt av sin nytte!

En lite oppdatert hjemmeside, en hjemmeside med KUN skryt eller en hjemmeside som lever på gamle minner er lite verdt om man er ute etter informasjon...

Selv bruker vi hjemmesiden aktivt og oppdaterer så og si hver eneste uke gjennom hele året... dog finnes det noen untak selvfølgelig...

Men så bruker vi hjemmesiden også til familiære aktiviteter som bursdag for Junior og Påske rebusen...

Vi legger også ut eksterne nyheter for rasen, slik at vi også oppdaterer nyheter for rasen generellt og ikke bare nyheter fra egen kennel...

Med andre ord en hjemmeside som oppdateres gjevnlig er en BRA hjemmeside... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Jeg synes i vertfalll at det hadde vært lurt, både for oppdretteren og intresserte valpekjøpere.. Da kunnr de som var inntresert fått følgt med på f.eks hvordan det går med valpekullet eller når neste valpekull er og hvordan alt står til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan klare seg uten hjemmeside, men med tanke på at største parten av interiserte valpekjøpere først leter etter info, oppdrettere og slikt på internett så er jo hjemmeside en fin ting å ha :)

Jeg liker hjemmesider, der oppdrettere er helt ærlige. Ikke en side med kun alle premieringene en hund har fått på utstilling. Men en statestikk side av avkom, sykdom hos oppdretters hunder og rasen generelt, info om gemytt, trening, konkurranser, mentalitet og hva han/hun har som planer med sin avl.. Kan nevne i det uendelige hva jeg ville likt å hatt på en god side..

Jeg liker også sider der det er dagbøker. Så man kan følge med treningen, nyheter, nye valper og konkurranser.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...