Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinnedagen


Ingvild

Recommended Posts

Jeg er SÅ enig med deg Velvet! (HVOR er applaus smiliyen!?)

Jeg vil IKKE ha en jobb der det er det mellom beina mine som er den utløsende årsaken til at jeg får den.

At det skal sitte en annen søker som er bedre kvalifisert til jobben uten jobben fordi det var en mann.... nei det er ikke likestilling i mine øyne!

Jeg vil ha jobben fordi det jeg kan tilføre arbeidsplassen er unikt og fordi jeg har de kvalifikasjoner som trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi også kommer jeg da, femminist til tusen ;) Jeg mener at det forsatt er behov for kvinnedagen! kanskje ikke pågrunn av at vi har det vondt og blir behandlet urettferdig men fordi vi er KVINNER! og vi trenger en dag som er bare vår:) Dessuten er det vel ingen kvinne som kan si at de aldri har opplevd å bli urettferdig behandlet på byen, arbeidsplassen osv, dette er uakseptabelt spør du meg da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke menn urettferdig behandlet på byen og på arbeidsplassen da?

Jeg er for likestilling.... absolutt..... lik lønn for likt arbeid, høyere lønn til de typiske kvinnedominerte yrkene...

MEN jeg vil ikke ha særbehandling fordi jeg er kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi også kommer jeg da, femminist til tusen ;) Jeg mener at det forsatt er behov for kvinnedagen! kanskje ikke pågrunn av at vi har det vondt og blir behandlet urettferdig men fordi vi er KVINNER! og vi trenger en dag som er bare vår:P Dessuten er det vel ingen kvinne som kan si at de aldri har opplevd å bli urettferdig behandlet på byen, arbeidsplassen osv, dette er uakseptabelt spør du meg da! :P

der reagerer jeg. Jeg er for likestilling, men kvinnedagen bryr jeg meg ikke det døyt om. Og om du mener kvinner skal ha sin egen dag, bør da mennene få det også?! Ellers blir jo DET noe som sier imot likestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi også kommer jeg da, femminist til tusen ;) Jeg mener at det forsatt er behov for kvinnedagen! kanskje ikke pågrunn av at vi har det vondt og blir behandlet urettferdig men fordi vi er KVINNER! og vi trenger en dag som er bare vår:) Dessuten er det vel ingen kvinne som kan si at de aldri har opplevd å bli urettferdig behandlet på byen, arbeidsplassen osv, dette er uakseptabelt spør du meg da! :P

Jeg skal kose meg med "vår" dag den dagen mennene får sin dag! De er jo tross alt MENN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært den best kvalifiserte søkeren til den jobben, så hadde du fått den uten kvotering.. Det er ikke snakk om om du behersker stillingen.. Mange kandidater hadde helt sikkert behersket stillingen, man kan ikke ansette alle fordiom.. Man velger selvsagt den beste kandidaten!

Hvorfor skal ikke jenter "tørre" å ta realfag? Ærlig talt, vi er da tenkende vesen som ikke trenger å få sydd puter oppunder armene bare fordi vi er hokjønn.. Det understreker vel bare at vi er svake? Jeg ser på meg selv som en person på samme linje som menn, kvotering forteller meg at jeg er "svakere" og trenger hjelp ved å få fordeler gratis.. Vil ikke ha noe gratis, vil ha samme villkår som alle andre :rolleyes:

Ja - men problemet oppstår når en del (ikke alle, for all del) har litt mer tradisjonelle syn, og på forhånd har bestemt seg for at kvinner ikke kan gjøre en like god jobb som menn når det gjelder for eksempel ingeniørarbeid, styrerarbeid osv. Det spiller ikke noen rolle hvor velegnet de er for jobben, om de ikke får jobb fordi arbeidsgiveren ikke tror at kvinner kan gjøre en så god jobb som menn.

Og det er faktisk en del som ikke "tør" å ta realfag. Det virker i alle fall sånn (kanskje ikke i klassen min, siden vi er fem gutter og tjueen jenter - og kun en av guttene tar realfag mens nesten alle av de jentene som ikke skal til utlandet eller ta IB tar realfag) - at gutter kanskje har litt mer tro på at "joda, jeg er sikkert flink nok til å ta realfag" enn det jenter har. Og i noen tilfeller syns jeg ikke det er noen tvil om at enkelte gutter kunne ha hatt litt mindre av denne troa og jenter fått litt mer.

Jeg mener at kvotering på f.eks. sivilingeniørstudier er nødvendig for å få flere jenter som tør å velge realfag på videregående fordi de veit at de har mulighet til å komme inn på sivilingeniørstudier seinere. Og selvsagt bør ikke dette være noe permanent tiltak - det handler bare om å få bort den sperra noen jenter har til å velge realfag, selv om de faktisk er flinke nok til det og har lyst til det selv.

Og nei - det er ikke alle jenter som er såpass pinglete at de trenger å leies inn på realfagsstudier og få personlig tilrettelegging og alle tilbud uten vilkår.

Edit: Og i Norge har vi det fordømt godt - vi trenger ikke kvinnedag lenger, forsåvidt. Men det er så mange andre millioner av kvinner som gjør det, at jeg ser ingen problemer med å ha en dag for å markere vår støtte til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Som Loke sier så er ikke Norge verden. At det er for få folk her betyr ikke at ikke resten av verden er overbefolket. Det er da ikke bedre at Norge er tett befolket i tillegg.

Det finnes adopsjon. Det er utrolig mange som ønsker å adoptere, og som venter i flere år i kø. Men som sagt, i ekstreme tilfeller er det noe som kan være veldig aktuellt. Som f.eks voldtekt, ol. Men jeg mener det blir litt for enkelt å si at det er bare en blodklump, eller det er for mange mennesker i verden så da kan man bare fyre løs med så mange aborter man vil. Det er et liv, det er ikke til å legge under en stol. Det handler om å prioritere menneskene. En som har opplevd en voldtekt burde ikke i tillegg måtte sette til verden voldtektsmannens barn. Dvs i ekstreme tilfeller, eller hvor prevensjonen ikke har fungert syns jeg det er ok.

Litt rart å si man er mot abort fordi det finnes for få barn, for det gjør det nok ikke om man ser på verden, da hadde ikke befolkningstallet (ja ja, hva skal man kalle det da?!) steget.

Men det har jeg vel aldri sagt? Jeg har bare kommentert en kommentar om at det er for mange mennesker i verden.

Og vi i norge har nok eeegentlig nok arbeidere, men så kommer de polske(f.eks) fordi det er marked for jobb, hvem vil vel ikke få gjort en jobb billigere?

Statistikkene viser at Norge sliter på det området. Hvis du ser i industrien vil du nok se det.

Og jeg syns det er drit dårlig gjort mot polakkene å lønne dem lite for en jobb en nordmann ville fått mye for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...