Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær til hunder

TollerRetriver

Recommended Posts

Vet ikke hvor denne tråden hører til, så jeg prøver her.

Jeg klikket meg rund på internett og kom plutselig over ei side.

http://stores.ebay.com/Murphys-Closet

Jeg liker ikke når hunder går med klær, men forstår når noen hunder går med en genser eller noe slik, men dette var vel litt overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot unyttige klær til hund. Men min neste hund må ha dekken og noe varmt om vinteren pga kort pelse. Men da kommer jeg til å kjøpe et fint enkelt dekken, og en vanlig enkel genser. Ikke noe mer

Skal jeg pynte hunden min blir det med et fint halsbånd i stedet :angry: (ikke av den typen med "diamanter" hos pet shop girls)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg er ganske lei av å tråle meg igjennom den ene undklær annonsen etter den andre på finn.no.

regndekken, varmedekken ol er greit.. men når vi snakker dresser, selskapskjoler, leggings, treningsdrakter osv osv blir det litt mye. Skal man kjøpe alt det kan man like godt gå til innkjøp av en ny barbie eller børste støv av de gamle dukkene sine.

Uansett hvor søt og nusselig en hund måtte være er den da fortsatt en hund?

Om en pointer klarer seg på tur i 15 kalde med dekken, bør vel igrunn en liten en klare det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg er ganske lei av å tråle meg igjennom den ene undklær annonsen etter den andre på finn.no.

regndekken, varmedekken ol er greit.. men når vi snakker dresser, selskapskjoler, leggings, treningsdrakter osv osv blir det litt mye. Skal man kjøpe alt det kan man like godt gå til innkjøp av en ny barbie eller børste støv av de gamle dukkene sine.

Uansett hvor søt og nusselig en hund måtte være er den da fortsatt en hund?

Om en pointer klarer seg på tur i 15 kalde med dekken, bør vel igrunn en liten en klare det samme?

huff, nei nå tar du veldig feil, en liten en må ha sko, hettejakke, helst bukser, om ikke leggings :angry:

*ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skjønner at tiara og englevinger er helt essensielt for å holde varmen. Egentlig burde pointerne begynne å bruke det, de også :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut til at jeg sterkt har overvudert de søte små... og ikke minst de "pelsløse" pointerne. Huff stakkars bikkja til naboen løper rundt her uten noe som helst... skal ta med anbefalingene om englevinger og silketruser så for søte lille Disko det så mye bedre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt klær til hunden, men jeg kjøpte en dress til min lille dott, men den er da aldri brukt... Jeg tror ikke dyra har skade av et dekken samme hvilken farge det er eller hvor mange diamanter og perler det er, så lenge plagget passer og hunden trives me det. Jeg føler hunden er flau når den går med dress.. Jeg blir flau :icon_confused: Dressen kjøpte jeg pga. snø kladder..

Jeg synest ingen hunder skal bæres i veske! men det er kanskje litt off topic ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler egentlig veske (og barnevogn for hund) går ut på litt av det samme. Hysteri og bruk av hunder som dukkesubstitute. Fysj og fysj, synes det er ille nok når settern må på med kondomdrakt i vinterfjelle jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som eier av nakenhund må jeg bare få si at for våres del

er klær høyst nødvendig. Uten klær fryser hunden min på

vinterstid med en gang vi går utenforbi døren.

Men klær på raser som ikke trenger det synes jeg er litt

unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som eier av nakenhund må jeg bare få si at for våres del

er klær høyst nødvendig. Uten klær fryser hunden min på

vinterstid med en gang vi går utenforbi døren.

Men klær på raser som ikke trenger det synes jeg er litt

unødvendig.

Åssen klær bruker du da?

Jeg mener det er en selvfølge at om man har en sånn rase så selvfølgelig bruker man dekken eller en genser. Men å kjøpe "mote"jakker, med hetter, og bare dill dall. Eller kjoler for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen klær bruker du da?

Jeg mener det er en selvfølge at om man har en sånn rase så selvfølgelig bruker man dekken eller en genser. Men å kjøpe "mote"jakker, med hetter, og bare dill dall. Eller kjoler for den saks skyld.

Nei, motejakker med hetter, kjole osv har ingen effekt, og dette er heller ikke noe jeg bruker/synes om.

Jeg har kjøpt en heldrakt til henne, og ett dekken. Men stort sett syr jeg heldrakter til henne

selv, vanligvis med helt ensfarget fleece, men har også kjøpt stoff med litt søtt motiv f.eks.

Men det er fordi, siden hun alikevel må ha heldrakter på vinteren, hvorfor ikke bare ha det

lille ekstra av og til? :icon_confused:

IMG_3728lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er fin jeg Snaffa! Tror ikke det er noen lov som sier at varmedresser til hund skal være mørk blå eller militærgrønn :icon_confused:

Helt enig! Hvis man først trenger noe så spiller det jo ikke så stor rolle hvordan det ser ut. Hunden bryr seg i hvertfall ikke om det er rosemønster, camo eller marineblått. Det viktigste er at det er komfortabelt å ha på og at hunden ikke fryser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...