Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær til hunder


TollerRetriver

Recommended Posts

Vet ikke hvor denne tråden hører til, så jeg prøver her.

Jeg klikket meg rund på internett og kom plutselig over ei side.

http://stores.ebay.com/Murphys-Closet

Jeg liker ikke når hunder går med klær, men forstår når noen hunder går med en genser eller noe slik, men dette var vel litt overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot unyttige klær til hund. Men min neste hund må ha dekken og noe varmt om vinteren pga kort pelse. Men da kommer jeg til å kjøpe et fint enkelt dekken, og en vanlig enkel genser. Ikke noe mer

Skal jeg pynte hunden min blir det med et fint halsbånd i stedet :angry: (ikke av den typen med "diamanter" hos pet shop girls)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg er ganske lei av å tråle meg igjennom den ene undklær annonsen etter den andre på finn.no.

regndekken, varmedekken ol er greit.. men når vi snakker dresser, selskapskjoler, leggings, treningsdrakter osv osv blir det litt mye. Skal man kjøpe alt det kan man like godt gå til innkjøp av en ny barbie eller børste støv av de gamle dukkene sine.

Uansett hvor søt og nusselig en hund måtte være er den da fortsatt en hund?

Om en pointer klarer seg på tur i 15 kalde med dekken, bør vel igrunn en liten en klare det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg er ganske lei av å tråle meg igjennom den ene undklær annonsen etter den andre på finn.no.

regndekken, varmedekken ol er greit.. men når vi snakker dresser, selskapskjoler, leggings, treningsdrakter osv osv blir det litt mye. Skal man kjøpe alt det kan man like godt gå til innkjøp av en ny barbie eller børste støv av de gamle dukkene sine.

Uansett hvor søt og nusselig en hund måtte være er den da fortsatt en hund?

Om en pointer klarer seg på tur i 15 kalde med dekken, bør vel igrunn en liten en klare det samme?

huff, nei nå tar du veldig feil, en liten en må ha sko, hettejakke, helst bukser, om ikke leggings :angry:

*ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en pointer klarer seg på tur i 15 kalde med dekken, bør vel igrunn en liten en klare det samme?

Nei, du skjønner at tiara og englevinger er helt essensielt for å holde varmen. Egentlig burde pointerne begynne å bruke det, de også :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut til at jeg sterkt har overvudert de søte små... og ikke minst de "pelsløse" pointerne. Huff stakkars bikkja til naboen løper rundt her uten noe som helst... skal ta med anbefalingene om englevinger og silketruser så for søte lille Disko det så mye bedre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt klær til hunden, men jeg kjøpte en dress til min lille dott, men den er da aldri brukt... Jeg tror ikke dyra har skade av et dekken samme hvilken farge det er eller hvor mange diamanter og perler det er, så lenge plagget passer og hunden trives me det. Jeg føler hunden er flau når den går med dress.. Jeg blir flau :icon_confused: Dressen kjøpte jeg pga. snø kladder..

Jeg synest ingen hunder skal bæres i veske! men det er kanskje litt off topic ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler egentlig veske (og barnevogn for hund) går ut på litt av det samme. Hysteri og bruk av hunder som dukkesubstitute. Fysj og fysj, synes det er ille nok når settern må på med kondomdrakt i vinterfjelle jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som eier av nakenhund må jeg bare få si at for våres del

er klær høyst nødvendig. Uten klær fryser hunden min på

vinterstid med en gang vi går utenforbi døren.

Men klær på raser som ikke trenger det synes jeg er litt

unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som eier av nakenhund må jeg bare få si at for våres del

er klær høyst nødvendig. Uten klær fryser hunden min på

vinterstid med en gang vi går utenforbi døren.

Men klær på raser som ikke trenger det synes jeg er litt

unødvendig.

Åssen klær bruker du da?

Jeg mener det er en selvfølge at om man har en sånn rase så selvfølgelig bruker man dekken eller en genser. Men å kjøpe "mote"jakker, med hetter, og bare dill dall. Eller kjoler for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen klær bruker du da?

Jeg mener det er en selvfølge at om man har en sånn rase så selvfølgelig bruker man dekken eller en genser. Men å kjøpe "mote"jakker, med hetter, og bare dill dall. Eller kjoler for den saks skyld.

Nei, motejakker med hetter, kjole osv har ingen effekt, og dette er heller ikke noe jeg bruker/synes om.

Jeg har kjøpt en heldrakt til henne, og ett dekken. Men stort sett syr jeg heldrakter til henne

selv, vanligvis med helt ensfarget fleece, men har også kjøpt stoff med litt søtt motiv f.eks.

Men det er fordi, siden hun alikevel må ha heldrakter på vinteren, hvorfor ikke bare ha det

lille ekstra av og til? :icon_confused:

IMG_3728lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er fin jeg Snaffa! Tror ikke det er noen lov som sier at varmedresser til hund skal være mørk blå eller militærgrønn :icon_confused:

Helt enig! Hvis man først trenger noe så spiller det jo ikke så stor rolle hvordan det ser ut. Hunden bryr seg i hvertfall ikke om det er rosemønster, camo eller marineblått. Det viktigste er at det er komfortabelt å ha på og at hunden ikke fryser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...