Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugaland Hundeskole ANS

mbakkevold

Recommended Posts

Skrevet

Er det dette du har sett?

Haugaland Hundeskole ANS

Gateadresse: Sundg. 36 Poststed: 5527 Haugesund

Orgnr.: 876595192

Etableringsdato: 04.07.1996

Kommune: 1106 Haugesund Fylke: Rogaland

Telefon: 52778300 Telefax:

Bransjer: Tjenester tilknyttet husdyrhold

Virksomhetsbeskrivelse: Konsulenttjeneste og kursvirksomhet vedrørende hundehold og hundetrening. Samt salg av hundefor og annet utstyr til hund

Nå har jeg vært i Haugesund og Omegn hundeklubb i vel 4 år, og det er ingen der som vet om at dette er i virksomhet nå...

Og jeg har ikke hørt om det før nå..

Skrevet

Hei

Vet ikke helt hvor du er fra, men her er noen linker:

Karmøy hundeklubb (Kurs på Karmøy).

Ølen, Etne, Vindafjord hundeklubb(Kurs i Ølen)

Tunge Hundepensjonat (Kurs på Karmøy og Bjoa)

Pluss linken som Ricco ga deg til Haugesund hundeklubb.

Jeg har selv gått på valpekurs hos Haugesund hundeklubb og ved Tunge hundepensjonat. Er fornøyd med begge deler. Karmøy hundeklubb vet jeg ingenting om.

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :o

Skrevet

Heisann :P Har bara vært på haugesund og omegn hundeklubbs kurser! Var helt greit der :o Ja vi skal jo holde på med miljøtrening, det blir jo kjekt :P Flere jo bedre.. :P

Skrevet
Hei

Jeg har selv gått på valpekurs hos Haugesund hundeklubb og ved Tunge hundepensjonat. Er fornøyd med begge deler. Karmøy hundeklubb vet jeg ingenting om.

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :o

Flytter til Ølen til våren, så disse linkene er nok nyttige! Har vært inne på Tunge sine sider, men ser at de kun har kurs over helger eller kortere perioder, kunne tenkt meg noe lenger varighet. Miljøtrening og sosialisering høres kjempegøy ut! Vi kan jo holde kontakten fremover !

Skal til Røyksund og treffe valpen min for første gang neste helg, gleder meg masse :P

Skrevet

Så gøy da! Da må dere komme til Haugesund Hundeklubb for sosialisering, jeg avholder det hver lørdag fra kl 12.00 til 13.00. Er ganske mange som kommer dit og vi har det kjempeskøy i lag! (gratis er det og, og man trenger ikke å være medlem i klubben)

Skrevet

Høres midt i blinken ut! Så god respons det er her, kjempe flott :o Skal hente vidunderet rett etter påsken, og jo raskere vi kommer igang med litt trening jo bedre!

Skrevet
Flytter til Ølen til våren, så disse linkene er nok nyttige! Har vært inne på Tunge sine sider, men ser at de kun har kurs over helger eller kortere perioder, kunne tenkt meg noe lenger varighet. Miljøtrening og sosialisering høres kjempegøy ut! Vi kan jo holde kontakten fremover !

Skal til Røyksund og treffe valpen min for første gang neste helg, gleder meg masse :o

Så spennede :P Bor selv 20 minutter fra Ølen :P

Tunge Hundepensjonat har kurs som går over 8 uker nå. Ser at de ikke har oppdatert hjemmesiden, men det er bare å ringe for mer info :P

Tror de skal ha valpekurs i Ølen hundeklubb til høsten. Skal ikke si det helt sikkert, men det er bare å kontakte de. Da er jo valpen din gammel nok også :P

Så gøy da! Da må dere komme til Haugesund Hundeklubb for sosialisering, jeg avholder det hver lørdag fra kl 12.00 til 13.00. Er ganske mange som kommer dit og vi har det kjempeskøy i lag! (gratis er det og, og man trenger ikke å være medlem i klubben)

Så kjekt :P Det visste jeg ikke om. Jeg kommer helt sikkert til å komme :P

Hvor er et dere har denne treningen?

Skrevet
Hei

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :icon_redface:

takker! :) endelig fant vi ringtrening 5 minutt fra der jeg bor! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...