Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugaland Hundeskole ANS

mbakkevold

Recommended Posts

Skrevet

Er det dette du har sett?

Haugaland Hundeskole ANS

Gateadresse: Sundg. 36 Poststed: 5527 Haugesund

Orgnr.: 876595192

Etableringsdato: 04.07.1996

Kommune: 1106 Haugesund Fylke: Rogaland

Telefon: 52778300 Telefax:

Bransjer: Tjenester tilknyttet husdyrhold

Virksomhetsbeskrivelse: Konsulenttjeneste og kursvirksomhet vedrørende hundehold og hundetrening. Samt salg av hundefor og annet utstyr til hund

Nå har jeg vært i Haugesund og Omegn hundeklubb i vel 4 år, og det er ingen der som vet om at dette er i virksomhet nå...

Og jeg har ikke hørt om det før nå..

Skrevet

Hei

Vet ikke helt hvor du er fra, men her er noen linker:

Karmøy hundeklubb (Kurs på Karmøy).

Ølen, Etne, Vindafjord hundeklubb(Kurs i Ølen)

Tunge Hundepensjonat (Kurs på Karmøy og Bjoa)

Pluss linken som Ricco ga deg til Haugesund hundeklubb.

Jeg har selv gått på valpekurs hos Haugesund hundeklubb og ved Tunge hundepensjonat. Er fornøyd med begge deler. Karmøy hundeklubb vet jeg ingenting om.

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :o

Skrevet

Heisann :P Har bara vært på haugesund og omegn hundeklubbs kurser! Var helt greit der :o Ja vi skal jo holde på med miljøtrening, det blir jo kjekt :P Flere jo bedre.. :P

Skrevet
Hei

Jeg har selv gått på valpekurs hos Haugesund hundeklubb og ved Tunge hundepensjonat. Er fornøyd med begge deler. Karmøy hundeklubb vet jeg ingenting om.

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :o

Flytter til Ølen til våren, så disse linkene er nok nyttige! Har vært inne på Tunge sine sider, men ser at de kun har kurs over helger eller kortere perioder, kunne tenkt meg noe lenger varighet. Miljøtrening og sosialisering høres kjempegøy ut! Vi kan jo holde kontakten fremover !

Skal til Røyksund og treffe valpen min for første gang neste helg, gleder meg masse :P

Skrevet

Så gøy da! Da må dere komme til Haugesund Hundeklubb for sosialisering, jeg avholder det hver lørdag fra kl 12.00 til 13.00. Er ganske mange som kommer dit og vi har det kjempeskøy i lag! (gratis er det og, og man trenger ikke å være medlem i klubben)

Skrevet

Høres midt i blinken ut! Så god respons det er her, kjempe flott :o Skal hente vidunderet rett etter påsken, og jo raskere vi kommer igang med litt trening jo bedre!

Skrevet
Flytter til Ølen til våren, så disse linkene er nok nyttige! Har vært inne på Tunge sine sider, men ser at de kun har kurs over helger eller kortere perioder, kunne tenkt meg noe lenger varighet. Miljøtrening og sosialisering høres kjempegøy ut! Vi kan jo holde kontakten fremover !

Skal til Røyksund og treffe valpen min for første gang neste helg, gleder meg masse :o

Så spennede :P Bor selv 20 minutter fra Ølen :P

Tunge Hundepensjonat har kurs som går over 8 uker nå. Ser at de ikke har oppdatert hjemmesiden, men det er bare å ringe for mer info :P

Tror de skal ha valpekurs i Ølen hundeklubb til høsten. Skal ikke si det helt sikkert, men det er bare å kontakte de. Da er jo valpen din gammel nok også :P

Så gøy da! Da må dere komme til Haugesund Hundeklubb for sosialisering, jeg avholder det hver lørdag fra kl 12.00 til 13.00. Er ganske mange som kommer dit og vi har det kjempeskøy i lag! (gratis er det og, og man trenger ikke å være medlem i klubben)

Så kjekt :P Det visste jeg ikke om. Jeg kommer helt sikkert til å komme :P

Hvor er et dere har denne treningen?

Skrevet
Hei

Edit:"ellish" (her inne på forumet) og jeg får valper i mai. Kommer til å miljøtrene og sosialisere endel i lag. Har du lyst å være med oss, må du bare gi beskjed :icon_redface:

takker! :) endelig fant vi ringtrening 5 minutt fra der jeg bor! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
    • Har du jobbet noe med å legge grunnlag for alene trening? Hvis han har hylt og skreket når du hat gått fra en times tid tidligere, hva har du gjort med det?  Hvilken rutine har du før du går fra ham? Hunder er vanedyr. Siden du nevner "boka" så antar jeg du har lest om å lufte og aktivisere valpen så den er sliten, gi den et trygt område og noe å tygge på? Sett gjerne på radio eller TV så han har lyd rundt seg. Men hvis du jobber fulle dager så er det alt for tidlig uansett å gå fra valpen en hel dag nå. Jeg ville helt ærlig vurdert å levere hunden tilbake. Hvis du ikke har noen til å hjelpe deg med å korte inn alenetiden, lufte innimellom og sånt, så er det alt for tidlig for en så liten valp å være alene en arbeidsdag. Er det noen i nabolaget som kan hjelpe? Dette må jobbes in gradvis. Til tross for at vi allerede hadde en hund som var trygg alene hjemme tok det 6 mnd før vår andre hund kunne være alene tilnærmet en full arbeidsdag. De færreste har mulighet til å være hjemme i 6 mnd med en valp, men da krever det at man har en plan, mulighet til å ha med valpen på jobb, halve dager, naboer, familie eller venner som kan passe og lufte litt, osv. Er man alene og ikke har det nettverket så tenker jeg at da passer det ikke å ha hund i denne fasen av livet.
    • Min valp(15 uker) hyler og skriker når han er hjemme. Jeg starter i jobb nå, og han MÅ lære seg å være alene. Jeg har prøvd etter boka (10 sek utenfor døra, inn, ikke ros, 20 sek, inn....) Dette funker, men går det over minutter begynner han å hyle. Han er fritt i leiligheten.  Også prøvd bur/mindre område, men samme utfall - værre med bur. "Boka" sier jeg ikke må la han være alene og hyle, da kan han få større problemer. Men jeg MÅ jo gå snart. (Og ja, jeg har dratt fra han for korte turer- 1 time) Prøvd å filme, og han gir seg ikke etter 30 min..han holder på til jeg kommer tilbake. Hva gjør jeg??? Jeg har ingen til å passe han..
    • Hos meg så så morgenrutinene ganske like ut da jeg hadde valp i huset. Valpen våknet som regel tidlig, ofte rundt samme tidspunkt som dere opplever nå. Jeg gikk rett ut med en gang, bare en kort tur for å få gjort det viktigste. Etterpå ble det litt rolig lek eller enkel kontakttrening inne, mest for å få hun i gang uten å gjøre hun helt gira. Så fikk hun frokosten sin, og etter det gikk vi ut igjen for en ny do‑runde. Jeg merket fort at det var bedre å holde morgenen ganske forutsigbar, så hun visste hva som kom og ikke ble stresset. Litt hjernetrim eller en enkel oppgave før jeg dro på jobb fungerte veldig fint det gjorde hun mentalt sliten uten at hun ble overstimulert. Når jeg dro, fikk hun være i valpegrind/et trygt område med noe å tygge på og litt rolig aktivitet. Jeg prøvde å gjøre avskjeden så nøytral som mulig, så det ikke ble noe styr rundt det. Så kort sagt: ut – inn – litt trening – mat – ut igjen – rolig aktivitet - hvile. Det funket veldig bra hos oss.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...