Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunden din noen uvanelige triks/kunstner?


Turnip

Recommended Posts

Som emne sier.. kan hunden din noen uvanlige trisk eller kunstner du har lært den?

Jeg kan jo begynne... vi kan ikke så mange ting, men Mike gir meg mobilen min når den ringer og gir den til meg. Dette var ikke noe jeg skulle lære han egentlig, men han har alltid vært veldig opptatt at hvis mobilen min ringer, så har han fra jeg fikk han løpt bort til den og prøvd å ta den, og da syns jeg det var litt artig å utnytte det litt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen kan blinke :P når han vil på tur foreksempel så sitter han og ser på oss, blinker og snur på hodet istedenfor å mase! Det e jo også 1000 ganger mer sjarmerende.. :o Han kan blinke med begge øynene og med ett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset jeg sier her lærte han seg selv, men jeg la på kommando.

Han lukker opp og igjen skuffer, og igjen skap.

Så når man står å smører brødskiva si, så kommer han å lukker igjen den. Men han har heldigvis ikke tatt brødet i brødskuffen.

Alt begynte med skuffen i stua, det er nemlig godteskuffen hans. Resten skjønner dere? hihi

Ellers er han veeeldig flink til å lukke opp dører. Så om jeg har hendene fulle og skal inn på rommet lukker han opp for meg :P

Også er dette en hund som kan det å tigge. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gamlefar Trevi (R.I.P.) hadde bein som fungerte, lærte jeg han å beine full pinne mot meg og sprette opp i armene mine.. (god styrketrening med 25 kg belger som kommer flygende) Veldig greit å bruke, når det kom gamle, redde damer med små, gneldrete bikkjer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicki kan mange forskjellige triks men det søteste trikset er når hun tar labben over snuten sin...jeg la inn komando og roste henne hver gang hun klødde og hadde fått noe i øyet=)

Sheriff kan jeg si gå i fengsel til og han springer inn i buret sitt. også når jeg sier gå til han så tar han er runde rundt spisestuen, så sacco sekken også tilslutt rundt bord beinet...samme runden hver gang.

Triks og triks, dette var noe han begynte med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicki kan mange forskjellige triks men det søteste trikset er når hun tar labben over snuten sin...jeg la inn komando og roste henne hver gang hun klødde og hadde fått noe i øyet=)

Sheriff kan jeg si gå i fengsel til og han springer inn i buret sitt. også når jeg sier gå til han så tar han er runde rundt spisestuen, så sacco sekken også tilslutt rundt bord beinet...samme runden hver gang.

Triks og triks, dette var noe han begynte med selv.

Det gjør Nenaen min og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka finner de forskjellige familiemedlemmene på kommando (men hun er flinkest til å finne meg og mamma), også åpner hun brødskuffa vår (det er riktignok selvlært).

Jo! Også, hvis vi er i nærheten av en søppelkasse utendørs (altså sånn med hull, ikke med lokk) og jeg sier "Tinka, er du litt bomsete av og til?", så hopper hun opp og stikker hodet inni søppelkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,min ena hund kan : High Five ! & Give me Five ! :(:icon_confused:

Dette kan Tinka også.. Så kan hun å danse på to ben, rulle rundt, ha godbit på nesen og vente til vi sier værsegod for så å hive den opp i lufta og hoppe opp og ta den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan Mike også! Han kan sitte bamse, rull rundt, hopp rundt, hopp over dvs. jeg setter meg ned på huk og bøyer ryggen min flat, og sier hopp over, så hopper han over. Han kan også hoppe opp, dvs at han tar fart og hopper opp til meg, men han kommer bare til magen, så må bøye med ned å ta han i mot! Men artige triks :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...