Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow

Wanderlust

Recommended Posts

Jeg har desverre ikke fått hundesport ( :angry: ) men sjekket det hos ei vennine i dag og det står ingen valpeshow på øtslandsområdet i april. Men jeg vet det er dobbeltutstilling i stangehallen siste helgen i april og der er jeg rimelig sikker på det er valpeshow;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Det i Porsgrunn, rett nedenfor meg i Juli :D NRK avd Telemark (Nå snakker jeg rottweilerklubben altså, IKKE Retrieverklubben :) )Grenland hundeklubb sitt er vel i Mars :)

Kan jeg stille ut Peico da, selv om han er medlem av Grenland hundeklubb og ikke er en rotweiler?

Jeg har aldri vært på utstilling og hadde syntes det var moro med valpeshow.

Han er 7 mnd i juli, er det fortsatt aktuelet med walpeshow da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på utstilling og hadde syntes det var moro med valpeshow.

Han er 7 mnd i juli, er det fortsatt aktuelet med walpeshow da?

Jepp jepp!

Du kan stille han frem til han fyller 9 mnd. F.o.m. dagen han fyller 9 mnd stilles han i juniorklasse sammen med de "voksne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg planlegger valpeshow jeg skal på fremover, men er ikke helt enkelt. Jeg har sett meg ut noen utstillinger jeg kan tenke meg på, men noen som vet om det pleier å holdes valpeshow på disse?

Her er listen:

28-29.juli: Moss og Omegn hundeklubb

25.aug: Klubben For Større Selskapsh. raser

30.sept: Norsk Dalmatiner Klubb

10-11.nov: Kongsberg hundeklubb

Kom gjerne med flere utstillinger der det pleier å holdes valpeshow. Det må være i tidsrommet mellom 25. juli og 24. desember.(om dette blir rett da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig valpeshow på alle de du har satt opp, det er som regel kun de utstillingene Norsk Kennel Klub arrangerer som ikke har valpeshow;)

Oki :P Ja da satser jeg på det.

Fått hvertfall bekreftet at den til Moss har valpeshow, så da blir kanskje det mitt første (huff, jeg som er så pinglete, hvordan skal jeg tørre å entre ringen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :P Ja da satser jeg på det.

Fått hvertfall bekreftet at den til Moss har valpeshow, så da blir kanskje det mitt første (huff, jeg som er så pinglete, hvordan skal jeg tørre å entre ringen :) )

Hehe, kjenner igjen den følelsen, men det er bare å hoppe i det :P Dommeren forventer ikke at alle er verdensmestere, og i hvert fall ikke valper :P

Edit: min første utstilling på 3 år blir også Moss, kanskje vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner igjen den følelsen, men det er bare å hoppe i det :P Dommeren forventer ikke at alle er verdensmestere, og i hvert fall ikke valper :P

Nei sant det. Og har vel deltatt på valpeshow to ganger med det værste man kan gå med tror jeg (rex).

Men jeg har så nærver, så OM noen vil gå så er det bare å si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sant det. Og har vel deltatt på valpeshow to ganger med det værste man kan gå med tror jeg (rex).

Men jeg har så nærver, så OM noen vil gå så er det bare å si ifra :)

Jeg har vurdert å få noen andre til å stille min hund og :P Men har egentlig kommet frem til at jeg ikke lærer noe av det, så det får briste eller bære *skjelve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...