Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker UTROLIG mye.


Ulrikke92

Recommended Posts

Guest Jonna

Det kan være tegn på så mye. Nyrerne kan ha problemer, sukkersyke osv.

Ta å mål hvor mye hun faktisk drikker. Noen hunder drikker mesteparten av væske inntaket sitt iløpet av kort tid andre drikker litt nå og da, så det er ikke sikkert det er noe.

Når du har det faktiske målet på hvor mye hunden din drikker inne så ringer du vet og forteller resultatet og da kan h*n ta en avgjørelse på om det er noe som må uttredes videre.

Tisser hunden mye/lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hun tisser vel normalt. Kanskje litt mer enn vanlig? Noe som er uvanlig er at hun tisser når hun er alene hjemme på dagen. Hun tisser i kurven sin. Tror du det kan ha noe med at hun har løpetid? Ikke at det har vært sånn de andre gangene, men kanskje hun forandrer seg litt? Jeg vet ikke, jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hmm... Hun tisser vel normalt. Kanskje litt mer enn vanlig? Noe som er uvanlig er at hun tisser når hun er alene hjemme på dagen. Hun tisser i kurven sin. Tror du det kan ha noe med at hun har løpetid? Ikke at det har vært sånn de andre gangene, men kanskje hun forandrer seg litt? Jeg vet ikke, jeg. :P

Det er ikke helt normalt at hunden tisser der den sover, løpetid eller ikke. Det er ikke uormalt at dem markerer seg mer/tisser mer ute under løpetid, men dem pleier ikke drikke mer av den grunn.

Mål hvor mye hun drikker iløpet av morgen dagen! Mål hvor mye vann som går i skålen også setter du bare tt kryss på ett papir hver gang du fyller den. En enkel sjekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninnes flat gjorde det samme, hunden ble undersøkt opp og ned og i mente men uten noen forklarlig resultat. Venninnen min slo seg til ro med at flatter har mangen rare ider, som avogtil går ut på å tømme vannskålen til bunns uansett hvor mye den inneholder :rolleyes:

Ikke veldig saklig men... Håper det ikke er noe alvorlig med voffsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hunden sjekket hos veterinær så det ikke feiler den noe.

Fortsetter drikkingen, så kan det være stress og en måte å roe seg selv på. hra hatt et par hunder som drikker enorme mengder vann som ikke har feilt noe fysisk. Disse har vi gitt litt mer stimuli og begrenset drikkingen, latt dem ha noe å jobbe med, og ette rhvert har de fått et normalt forhold til vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler også å få sjekket hunden hos veterinær. i værste tilfelle kan det skyldes kreft. Gamle hunden vår begynte å drikke utrolig mye vann (hun fikk alltid maten gjennombløtet, så første trodde pappa det var meg som hadde bomma med fôrbløtleggingen). Hun fikk diagnosen leukemi om jeg ikke husker helt feil. Dette er sevlfølgelig værste scenario, men desto bedre grunn til å få sjekket det ut som mulig årsak.

Veterniæren er nok din beste venn om bikkja ikke normaliserer seg før mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millie drikker opp vannskålen utrolig fort. Vi fyller jo på når det er tomt, men innimellom drikker hun opp 2-3 skåler på en gang. Hva tror dere det kan komme av? :unsure:

Du passer vel på at du ikke gir sterk mat, godbiter o.l. som ikke inneholder mye salt eller krydder?

f.eks leverpostei er sterkt kryddret.

Vær også klar over at noen tørrfor inneholder mer salt (Natrium) en nødvendig, for å øke smaklighet...

(Natriummengden bør ikke overstige ca 0.50% av innholdet).

Eller så bør du jo se på muligheten for nyresvikt, urinveisinfeksjon o.l. som nevnt i et tidligere innlegg.

Lykke til uansett

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål hvor mye hun drikker iløpet av morgen dagen! Mål hvor mye vann som går i skålen også setter du bare tt kryss på ett papir hver gang du fyller den. En enkel sjekk :icon_confused:

Nå drakk hun plutselig ikke så mye lenger. Da jeg skreiv opp så drakk hun opp 1 skål på en dag. :(

Kanskje det bare var en liten periode eller noe da? Hun har ikke drukket så merkelig mye de siste dagene, så da håper jeg det går bra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde en hannhund som drakk mye en periode og måtte ut og tisse få timer etter at han hadde vært ute. Han hadde strutvitt viste det seg. Det er begynnende urinstein, for å si det litt enkelt. 3000 kjappe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...