Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening


Guest Christine

Recommended Posts

Bak Prinsen Kino. Gå langs den gata som går fra nedenfor kinoen og bortover i retning Ila. Den er på venstre hånd etter 50-60 meter.

Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Aha, der ja. Ja, da skal jeg nok klare å finne frem :o Men er det noen i det hele tatt som kommer på søndagen da?

Også må jeg nå spørre; er det greit at jeg og dyret mitt dukker opp selv vi ikke skal trene lydighetsøvelser? Vi skal bare trene vi og spesielt trene på det å være i nærheten av og trene med andre hunder til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Mmh, jeg har blitt jaga bort fra Kalvskinnet, men det var på hverdag mens vaktmesteren var der... Men det er vel strengt tatt ikke lov til å ha hunder der, så det kan kanskje være en idè å ha det f.eks. på skolegården til Katta, torget, ved Vår Frue eller noe sånt i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker at det er et sted der Molly kan være løs. Jobber en del med avstandsbelønning, kaster kongen langt og sånne ting... Tør ikke gjøre det midt i byen.

Ikea er jo både tryggere og roligere i så måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det var det jeg også tenkte på, Flash.

Jeg har en Engelsk Setter som ikke har sååå god innkalling, og hvor gøy er det vel ikke om han tar seg en tur da? Jeg kan jo alltids ha med langline, men jeg syns det er tryggest på en plass som ikke er midt i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nytt forslag til dere (rart at jeg blir så engasjert når jeg ikke skal være med engang!):

På parkeringsplassen til Ikea i ettiden nå på søndag. For de som trenger å ta buss, går buss nr ni fra sentrum halv ett og passerer Strindheim Hageby ca ti minutter senere, også kan dere rusle opp til Ikea derfra. Buss nr sju går fra sentrum 1215 og 1235 og passerer Travbanen 10-12 minutter senere. Buss nr 11 går fra sentrum (og fra Trondheim sentralstasjon) 1315 og passerer Ishallen ca 10-12 minutter senere, sånn i tilfelle noen skulle miste de to andre bussene og må komme litt for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det pøser ned (og da mener jeg sånn skikkelig) tror jeg ikke vi kommer...

Taika vil ikke være ute likevel hvis det regner sånn, og vil hvert fall ikke trene. Så det blir bort kastet tid :/

Men jeg ser an været uansett :icon_redface:

Dere får kose dere da, sånn i tilfelle jeg ikke kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hvis det pøser ned (og da mener jeg sånn skikkelig) tror jeg ikke vi kommer...

Taika vil ikke være ute likevel hvis det regner sånn, og vil hvert fall ikke trene. Så det blir bort kastet tid :/

Men jeg ser an været uansett :)

Dere får kose dere da, sånn i tilfelle jeg ikke kommer!

Pyse! :icon_redface:

Vi kommer gående/syklende klokken 13.00 vi. Tar ikke med kjegler fordi det blir litt vanskelig å få de med seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter... :icon_redface:

Molly har stått opp før meg i dag, og raidet kjøkkenet. En frolic-pose (1,5 kg) som ble kjøpt i går veier nå 400 gram. Hun må ha kommet seg opp på et høyt kjøkkenbord.

Så nå er hun stinn og dårlig, så vi må dessverre stå over. Aarrrgh.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Dårlige nyheter... :)

Molly har stått opp før meg i dag, og raidet kjøkkenet. En frolic-pose (1,5 kg) som ble kjøpt i går veier nå 400 gram. Hun må ha kommet seg opp på et høyt kjøkkenbord.

Så nå er hun stinn og dårlig, så vi må dessverre stå over. Aarrrgh.. :wallbash:

Uff! Bra hun ikke fikk i seg alt iallefall!

Kjersti vet ikke om hun kommer, og Marie svarer aldri...Jaja, vi kommer iallefall! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk for trening folkens!

Hadde en ukonsentrert og litt slapp hund, så det ble ikke vår beste trening ;)

Neste Søndag kan ikke jeg, så overlater jobben ved å finne tidspunkt og sted til noen andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trening ja! For en perfekt søndags-ting å gjøre ;) Flaks med været hadde vi og!

Jeg kan heller ikke neste søndag, tenkte meg ivei på Villmarksmessa, men blir gjerne med hvis noen vil treffes en annen dag. Ellers er jeg med på søndagen etter da seff!

Hvordan gikk det forresten med Molly utover dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trening ja! For en perfekt søndags-ting å gjøre ;) Flaks med været hadde vi og!

Jeg kan heller ikke neste søndag, tenkte meg ivei på Villmarksmessa, men blir gjerne med hvis noen vil treffes en annen dag. Ellers er jeg med på søndagen etter da seff!

Hvordan gikk det forresten med Molly utover dagen?

Bedre etter hvert, men det var mye jamring og driting utover dagen (seks-sju ganger minst ;) ). Men utpå kvelden virket det som det verste var over, og hun fant endelig roen. Det er tydeligvis passasje til tarmen, for vann kommer ikke opp igjen og det som kommer ut er umiskjennelig Frolic-oransj ;)

Det samme skjedde forrige helg - da hadde hun for første gang klart å åpne fôrdunken. Og nå var det altså en frolicpose som sto et sted som alltid har vært trygt tidligere. Må nok begynne å låse inne alt spiselig... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok begynne å låse inne alt spiselig... <_<

:Laugh:

Ja - for de er ikke så smarte at de lærer av det (Tinka spiste nesten opp en leverposteitube her i vinter. Alle minner om operasjonen for å få ut kaviartuben i fjor høst var tydeligvis glemt). Matglade bikkjer er fine i trening, men sånn ellers kunne de skrudd av den lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...