Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny valp i huset!

Matilde

Recommended Posts

Lille Matilde kom til oss i går, etter 8 uker hos oppdretter og 3 uker hos en snill familie som allikevel ikke kunne ha hund. Det var vår lykke, så nå skal vi gi henne et godt og rolig hjem! Hun er en liten tispe, black&tan, som viser seg å være svært så fotogen! Planen er at hun skal bli en klikkertrent hund, så vi har allerede øvd inn at klikk betyr belønning, og hun har lært "sitt" på en dag! Så vi gleder oss til kurs der vi kan få skikk på eieren, så hun lærer seg å klikke riktig! Hun er ganske så rolig store deler av dagen, og vil helst ikke gå så langt hjemmefra enda! Men i dag skal vi til dyrlegen og få vaksine, så vi må ta buss, og det blir spennende! Vi ønsker gjerne kontakt med andre CKCS-eiere! Send oss en mail på mona@kjente.com.

post-1976-1172663707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt liten tuppe :baby: Hvor er hun fra?

Heisann!

Vi har vært ute en tur hos veterinæren og fått vaksine, så nå har vi opplevd mye rart! Hun er fra Gjerdeheim på Billingstad. Og nå har hun gjort Ullern-frøken av seg! Men vi er ikke sånn med nesa i sky fordet altså!

Så koselig med all tilbakemelding! Hun er jo såklart mitt :baby: -barn og hun får mange fine kommentarer når vi er ute! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, du kjenner dem?

Foreldrene hennes er Gjerdeheim`s Danny Boy Shadowsønn og Sømaan`s Wilma Alice By Design.

Matilde har nettopp fått sitt første ben av oksehud, og det var så skummelt at hun kom med sitt aller første bjeff! Men så fort hun fikk den opp i kurven, så kunne hun tygge i fred! Hun klør fælt i tennene! puppeh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille vennen! så utrolig søt. Synes det var så fint at du sa hun er ditt hjertebarn, det sier så mye synes jeg. Man blir jo så ufattelig glad i sine små sjarmtroll. Synes forresten navnet er NYDELIG, jeg har jo en liten tuppepus som heter Tilda. (et navn jeg har blitt veeldig glad i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe herlig liten frøken! Har du noen planer om agility, lydighet, utstilling eller lignende med henne?

Hun er primært en kosehund, og får være i sofaen der vi andre holder til! Men jeg skal gå klikkerkurs med henne, og vi har allerede lært inn noen småting... Fikk lov til å se på tenner, stusse potepelsen og gre henne i dag!

lille vennen! så utrolig søt. Synes det var så fint at du sa hun er ditt hjertebarn, det sier så mye synes jeg. Man blir jo så ufattelig glad i sine små sjarmtroll. Synes forresten navnet er NYDELIG, jeg har jo en liten tuppepus som heter Tilda. (et navn jeg har blitt veeldig glad i)

Ja, det er ikke tvil! Noen ganger får hun litt sånne biteraptusser, men når hun så stilner til og ligger med magen opp i favnen og bare lager verdens beste koselyd, ja da er man solgt! :P Og hun er definitiv mer kosete enn hun er vill og freidig! Men det klør jo så klart masse i tennene! Forresten, noen som har tips til hva man bør gjøre da? Og finnes det noe man bør smøre på steder man IKKE vil at hun skal bite, feks i ledningen som sørger for internettkobling? Hadde blitt kjedelig uten den altså! Hehe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...