Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket av disse to ville du kjøpt?

Carina

Recommended Posts

Ja, funderer på å kjøpe speilrefleks og lurer på hvilket av disse to jeg skal kjøpe. Jeg hadde i utgangspunktet mest lyst på det Canonkameraet (Eos 400DKIT), men mannen i butikken mente det andre (PentaxK100DKIT) var vel så bra - om ikke bedre..

Noen her som kan hjelpe meg litt, eventuelt fortelle om andre kameraer i den prisklassen (5000-7-8000)?

Er det ene lettere å skaffe ekstrautstyr til enn det andre? Brukervennlighet? Noe annet jeg bør tenke på? De hadde tilnærmet samme spesifikasjoner, Pentaxen hadde et par flere fokuspunkter mens Canon'et har 10 mpix mot Pentaxens 6,etellerannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kaste Nikon inn i alternativene også..?

Nesten så alle kamera i samme prisklasse er like bra, bare ergromotitelitei som skiller de, altså, dra i en butikk å fysisk ta på å føle hvordan kameraene er for DEG og dine fingre...

Jeg og betty krangler litt om kamera, hennes små fingrestumper passer perfekt til 400D, mine mannefingre må ha 30D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Canon 400 - Pentax kameraet har jeg ingen erfaring med, men Canon har jeg selv og er råfornøyd med.

Takk for svar. Får jeg halvparten så fine bilder som dine, må jeg jo se meg fornøyd. :D

Hvorfor ikke kaste Nikon inn i alternativene også..?

Nesten så alle kamera i samme prisklasse er like bra, bare ergromotitelitei som skiller de, altså, dra i en butikk å fysisk ta på å føle hvordan kameraene er for DEG og dine fingre...

Jeg og betty krangler litt om kamera, hennes små fingrestumper passer perfekt til 400D, mine mannefingre må ha 30D...

Begge disse kameraene lå fint i hånden min, Canonkameraet var hakket mer behagelig å holde i enn de andre jeg prøvde. :D Slik jeg forsto det var det Sony som lagde noe (hva var det igjen?) i både Nikon og Pentaxkameraet, så de var nokså like? Men jeg liker jo tanken på å ha et selvrensende kamera da.. :o

Hvis jeg ønsker å ta bilder og forstørre dem - etterhvert som jeg får kjøpt ei god nok linse - vil det ikke være en fordel å ha de 4 ekstra Mpixlene? Da tenker jeg på bilde på veggen størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Får jeg halvparten så fine bilder som dine, må jeg jo se meg fornøyd. :D

Begge disse kameraene lå fint i hånden min, Canonkameraet var hakket mer behagelig å holde i enn de andre jeg prøvde. :D Slik jeg forsto det var det Sony som lagde noe (hva var det igjen?) i både Nikon og Pentaxkameraet, så de var nokså like? Men jeg liker jo tanken på å ha et selvrensende kamera da.. :o

Hvis jeg ønsker å ta bilder og forstørre dem - etterhvert som jeg får kjøpt ei god nok linse - vil det ikke være en fordel å ha de 4 ekstra Mpixlene? Da tenker jeg på bilde på veggen størrelse.

Høres for meg ut som du renner over på Canon :P

De megapixlene har ikke så mye å si, selv om 10 pixels er vel og bra :P Av de to kameraene holder jeg fingeren på 400D. Eneste den ikke har synlig er lysmåler, men det er det svært få som bruker uansett. Finn ut hvilken ergonomi du liker aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...