Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

HHC

Recommended Posts

Da var billettene i boks også, så nå er det bare å glede seg! ;)

Og bare sånn for å si det, så liker jeg ikke altfor få påmeldte heller, men 30 stk. gjør ikke noe liksom. Er det 50-60-70 og fler blir det liksom litt langdrøyt, men da er det som regel mye bra med også da, så man får jo sett på mye fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar
Da spør jeg dere som er lokalkjent, hvor ligger stedet det er? Hvordan kommer man seg dit, går det busser osv.? Jeg skal bo hos noen jeg aldri har vært hos, så jeg aner ærlig talt ikke hvor langt unna osv. enda.

Hehe... ikke lett å vite hvordan du skal komme deg dit, når du ikke engang vet hvor du skal bo :) Vet du hva det heter der du skal bo? Det går buss til rett nedenfor hallen, bussen er linje 60 - Bønesringen o/Fjøsanger, du kan ta o/Fyllingsdalen også, de tar vel sånn noenlunde like lang tid. Så sier du til bussjåføren at du skal til Bergen Racketsenter, og om h*n kan si ifra når du er der.

Bussen går i fra Busstasjonen perrong 13 i Bergen sentrum. Du kan ta den andre steder fra, men da er det greit å vite hva stedet du bor heter :)

Eller du kan ringe etter taxi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<Er det få?

Isåfall er det kjedelig om hunde står for championatet da :/

Til å være NKK utstilling ja.

Til og med langt oppe i Tromsø var det nesten 50 påmeldte i fjor:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ikke lett å vite hvordan du skal komme deg dit, når du ikke engang vet hvor du skal bo :) Vet du hva det heter der du skal bo? Det går buss til rett nedenfor hallen, bussen er linje 60 - Bønesringen o/Fjøsanger, du kan ta o/Fyllingsdalen også, de tar vel sånn noenlunde like lang tid. Så sier du til bussjåføren at du skal til Bergen Racketsenter, og om h*n kan si ifra når du er der.

Bussen går i fra Busstasjonen perrong 13 i Bergen sentrum. Du kan ta den andre steder fra, men da er det greit å vite hva stedet du bor heter :)

Eller du kan ringe etter taxi :)

Spørs om det blir taxi ja, uff.. Kjedelig å rote rundt i en vilt fremmed by. Men jeg finner nok ut hvor det er før jeg drar dit da, hehe.. Hadde bare vært kjekt å vite ca.hvor sentralt stedet lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det blir taxi ja, uff.. Kjedelig å rote rundt i en vilt fremmed by. Men jeg finner nok ut hvor det er før jeg drar dit da, hehe.. Hadde bare vært kjekt å vite ca.hvor sentralt stedet lå.

Lettere å hjelpe deg med reiserute når du vet hvor du skal bo. Ligger rundt 9-10 km fra sentrum, bussene går trefire ganger i timen i helgene, om du først finner bystasjonen er det ikke noe vanskelig å finne fram til utstillingen så sant du kommer deg på riktig buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 langhårs collier... det var mange det gitt

bare 16 japanere men det er normalt i bergen, det er liksom nesten bare oss i fra området her som stiller hehe.

Det nærmer seg nå.... en uke til så kommer dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser vi deg der sikkert. Flere kjente som skal dit?

Kari og Emilie reiser også. Nå ser det ut som om jeg kanskje må være valpevakt til min kjære datter :) Det prioteres selvfølgelig foran å drukne i regn været i bergen :rolleyes: Det ser vi :)

Mye frem og tilbake med meg, som alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari og Emilie reiser også. Nå ser det ut som om jeg kanskje må være valpevakt til min kjære datter :) Det prioteres selvfølgelig foran å drukne i regn været i bergen :rolleyes: Det ser vi :)

Mye frem og tilbake med meg, som alltid :)

Spennede da!! Håper det blir en fin, og enkel fødsel i så fall. (Min lille baby kom i setefødsel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke enorme forventninger med dommerbytte til en jeg ikke vet hvem er... <_<

Kanskje det går KANONbra da!! ;) Siden du ikke har noen forventninger... :rolleyes:

Her har vi heller ingen forventninger, med en 11mnd gammel tuttelutt som begynner å bli klar for bikinisesongen.... Tror hun selv iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...