Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

HHC

Recommended Posts

Fordi siden moren min betaler, tenkte jeg at hun skulle spare pengene til et grunnferdighetskurs (canis-kurs) i april istedet for. Men så blir kurset for dyrt uansett.. <_< Men jeg håper å få spart litt penger til da uansett, for jeg SKAL på det kurset! Må nesten forbedre klikkerferdighetene før jeg begynner med agility :P

Dessuten har to dommere nevnt at Chantana har for lite hode i forhold til kroppen (:P) og at jeg burde vente til hun var eldre med å stille henne igjen.

Men jeg kommer og heier på deg, skal ta masse bilder! :Laugh:

Hehe, koslig å møte deg/dere da :o

Dommeren liker visst hunder i den større skalaen så spørs med mine resultater der da :/

Men får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Takktakk! NKK Bergen er en av få (?) utstillinger jeg aldri har vært på, så det er alltid spennende med nye steder. Har blitt forkjølet mer enn en gang på grunn av trekkfulle haller - på samme måte som jeg blir solbrent på utendørsutstillinger... Hvorfor har jeg enda ikke lært å kle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så det var dommerendring også?

23wheatens og 24cc=)

Flaks du sa hadde ikke sett den, sjeldent vi få det...Vet ingenting om den nye dommeren :/

Noen som vet noe om Saija Juutilainen?

EDIT: Hu driver oppdrett av Saluki, da burde hun vel like lette små flat hanner vel? :P

Så hun hadde dømt en flott flat hanne (av ikke MEGA str) som BIS i hvertfall :P

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :P

Takk for svar!

Jeg skal for en gangs skyld dra uten egen hund, men likevel greit å vite. Sekken blir vel full av diverse klær, men greit å vite om jeg skal starte med strømpebukse, stilongs og ullgenser! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er type varm, tett og klam med filt på golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Greit for dere som drar da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Det stemmer, passer helt ypperlig! Sikkert 80-90 stk. i Drammen f.eks., så vi tar imot de sjansene vi får uten ekstrem påmelding :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent Alle andre er så mye færre enn flat, alltid <_<

Nå står det plutselig at Svein Slettedal skal dømme JH nå ;)

Noen som vet noe om han, vet han var dommerelev på retriever, kanskje autorisert nå, men intet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Det virker som om Belgerfolket er de eneste som liker litt konkurranse... Hehe... Jeg er glad jeg når det er over 10 påmeldte terver... Denne gangen har vi promotert litt at det er spesialdommer som dømmer, så vi har fått til 24 påmeldte... Og jeg kunne faktisk tenkt meg fler, med tanke på at 27 var meldt på til NKK Bø... hehe...

Så jeg sier ja til fler påmeldte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gøy med litt konkurranse, men når du har en rase som Kathrine har hvor det alltid er 80stk. så blir du nok litt letta når det ikke er så evigmange!

Jaja, for all del, jeg hadde jo ikke syntes det hadde vært noe gøy å vært eneste heller da...

Men altså 15 hadde vært passelig for meg altså ;)

Jeg vil fortsatt vite noe om Svein Slettedal om noen vet! Hva som helst, at han ser mye på bevegelser, at han ikke tåler godbiter, at han er hyggelig, jaja, whatever ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...