Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


HHC

Recommended Posts

Fordi siden moren min betaler, tenkte jeg at hun skulle spare pengene til et grunnferdighetskurs (canis-kurs) i april istedet for. Men så blir kurset for dyrt uansett.. <_< Men jeg håper å få spart litt penger til da uansett, for jeg SKAL på det kurset! Må nesten forbedre klikkerferdighetene før jeg begynner med agility :P

Dessuten har to dommere nevnt at Chantana har for lite hode i forhold til kroppen (:P) og at jeg burde vente til hun var eldre med å stille henne igjen.

Men jeg kommer og heier på deg, skal ta masse bilder! :Laugh:

Hehe, koslig å møte deg/dere da :o

Dommeren liker visst hunder i den større skalaen så spørs med mine resultater der da :/

Men får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Takktakk! NKK Bergen er en av få (?) utstillinger jeg aldri har vært på, så det er alltid spennende med nye steder. Har blitt forkjølet mer enn en gang på grunn av trekkfulle haller - på samme måte som jeg blir solbrent på utendørsutstillinger... Hvorfor har jeg enda ikke lært å kle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så det var dommerendring også?

23wheatens og 24cc=)

Flaks du sa hadde ikke sett den, sjeldent vi få det...Vet ingenting om den nye dommeren :/

Noen som vet noe om Saija Juutilainen?

EDIT: Hu driver oppdrett av Saluki, da burde hun vel like lette små flat hanner vel? :P

Så hun hadde dømt en flott flat hanne (av ikke MEGA str) som BIS i hvertfall :P

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :P

Takk for svar!

Jeg skal for en gangs skyld dra uten egen hund, men likevel greit å vite. Sekken blir vel full av diverse klær, men greit å vite om jeg skal starte med strømpebukse, stilongs og ullgenser! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Den er type varm, tett og klam med filt på golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Greit for dere som drar da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Det stemmer, passer helt ypperlig! Sikkert 80-90 stk. i Drammen f.eks., så vi tar imot de sjansene vi får uten ekstrem påmelding :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent Alle andre er så mye færre enn flat, alltid <_<

Nå står det plutselig at Svein Slettedal skal dømme JH nå ;)

Noen som vet noe om han, vet han var dommerelev på retriever, kanskje autorisert nå, men intet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Det virker som om Belgerfolket er de eneste som liker litt konkurranse... Hehe... Jeg er glad jeg når det er over 10 påmeldte terver... Denne gangen har vi promotert litt at det er spesialdommer som dømmer, så vi har fått til 24 påmeldte... Og jeg kunne faktisk tenkt meg fler, med tanke på at 27 var meldt på til NKK Bø... hehe...

Så jeg sier ja til fler påmeldte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gøy med litt konkurranse, men når du har en rase som Kathrine har hvor det alltid er 80stk. så blir du nok litt letta når det ikke er så evigmange!

Jaja, for all del, jeg hadde jo ikke syntes det hadde vært noe gøy å vært eneste heller da...

Men altså 15 hadde vært passelig for meg altså ;)

Jeg vil fortsatt vite noe om Svein Slettedal om noen vet! Hva som helst, at han ser mye på bevegelser, at han ikke tåler godbiter, at han er hyggelig, jaja, whatever ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...