Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

HHC

Recommended Posts

Fordi siden moren min betaler, tenkte jeg at hun skulle spare pengene til et grunnferdighetskurs (canis-kurs) i april istedet for. Men så blir kurset for dyrt uansett.. <_< Men jeg håper å få spart litt penger til da uansett, for jeg SKAL på det kurset! Må nesten forbedre klikkerferdighetene før jeg begynner med agility :P

Dessuten har to dommere nevnt at Chantana har for lite hode i forhold til kroppen (:P) og at jeg burde vente til hun var eldre med å stille henne igjen.

Men jeg kommer og heier på deg, skal ta masse bilder! :Laugh:

Hehe, koslig å møte deg/dere da :o

Dommeren liker visst hunder i den større skalaen så spørs med mine resultater der da :/

Men får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hallen i Bergen klesmessig? Hall du fryser i? Svetter? Kaldt gulv? Hva slags hall er det, og hva skal jeg pakke av klær? Ikke bare-bare å skifte når man blir opptatt hele dagen...

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en tennis hall, dvs. det er et sånt teppeaktig gulv der. Ikke kald og trekkfull, men det er jo en stor hall da. Tror temperaturen er helt grei, så kle deg normalt du :icon_redface:

Takktakk! NKK Bergen er en av få (?) utstillinger jeg aldri har vært på, så det er alltid spennende med nye steder. Har blitt forkjølet mer enn en gang på grunn av trekkfulle haller - på samme måte som jeg blir solbrent på utendørsutstillinger... Hvorfor har jeg enda ikke lært å kle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så det var dommerendring også?

23wheatens og 24cc=)

Flaks du sa hadde ikke sett den, sjeldent vi få det...Vet ingenting om den nye dommeren :/

Noen som vet noe om Saija Juutilainen?

EDIT: Hu driver oppdrett av Saluki, da burde hun vel like lette små flat hanner vel? :P

Så hun hadde dømt en flott flat hanne (av ikke MEGA str) som BIS i hvertfall :P

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg å ha noe til å ha hundens ben om den glir lett, mine gjør det der!

Syntes heller det var litt klamt der i oktober enn kaldt! :P

Takk for svar!

Jeg skal for en gangs skyld dra uten egen hund, men likevel greit å vite. Sekken blir vel full av diverse klær, men greit å vite om jeg skal starte med strømpebukse, stilongs og ullgenser! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er type varm, tett og klam med filt på golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det pleier være ganske så mange flere enn det..... men det er litt tørketid i utstillingsmiljøet i norge for tiden..... mange som ikke vil dra av ymse grunner...

Greit for dere som drar da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konkurrenter på oss... kjedelig å være eneste i rasen.

Bare 27 shelties, kan det stemme?? Pleier det ikke å være bortimot det dobbelte?

Det stemmer, passer helt ypperlig! Sikkert 80-90 stk. i Drammen f.eks., så vi tar imot de sjansene vi får uten ekstrem påmelding :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent Alle andre er så mye færre enn flat, alltid <_<

Nå står det plutselig at Svein Slettedal skal dømme JH nå ;)

Noen som vet noe om han, vet han var dommerelev på retriever, kanskje autorisert nå, men intet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Det virker som om Belgerfolket er de eneste som liker litt konkurranse... Hehe... Jeg er glad jeg når det er over 10 påmeldte terver... Denne gangen har vi promotert litt at det er spesialdommer som dømmer, så vi har fått til 24 påmeldte... Og jeg kunne faktisk tenkt meg fler, med tanke på at 27 var meldt på til NKK Bø... hehe...

Så jeg sier ja til fler påmeldte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gøy med litt konkurranse, men når du har en rase som Kathrine har hvor det alltid er 80stk. så blir du nok litt letta når det ikke er så evigmange!

Jaja, for all del, jeg hadde jo ikke syntes det hadde vært noe gøy å vært eneste heller da...

Men altså 15 hadde vært passelig for meg altså ;)

Jeg vil fortsatt vite noe om Svein Slettedal om noen vet! Hva som helst, at han ser mye på bevegelser, at han ikke tåler godbiter, at han er hyggelig, jaja, whatever ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...