Gå til innhold
Hundesonen.no

dyrebutikk ok?


Guest me_myself

Recommended Posts

Guest me_myself

Hei dere :twitch:

Jeg håper dere alle som leser dette tar dere tid til å svare. Jeg lurer på åssent inntrykk andre har av dyrebutikker.

Er de ok? eller er det mye negative opplevelser?

Hva kunne gjort bedre.?

Er det noe du mener dyrebutikkene mangler?

Hva er bra med dyrebutikkene?

Handler du i dyrebutikk?

Hvor bor du?altså hvem dyrebutikk gjelder for deg?

Hvor langt er du villig til å dra for å komem deg til den riktige dyrebutikken?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er kvalifisert til å svare, men jeg prøver.

Jeg har erfaring med en del dyrebutikkeiere som ikke har greie på de dyrene (gnagere osv) som de selger. En gang (mange år siden) var jeg innom en dyrebutikk i Larvik, og der var den en gjeng Deguser som bet iherdig på gitteret på buret. Butikkeieren kom bort til meg å sa at han hadde trent dem opp til det. Interessant..

Men det var bare EN erfaring, og jeg tviler på at folk her inne har erfaring med _Alle_ butikker i landet.

Det er nok store variasjoner i alle fylker, alle byer, og til og med i EN butikk kan det være både de som kan det de driver med og de som ikke har peiling.

Når det er snakk om utstyr og fôr til dyr, bryr jeg meg ikke så mye om personalet så lenge holdbarheten er ok :twitch:

Er det snakk om å kjøpe dyr derimot, ville jeg nok sett litt på hvordan de behandler dyrene. Vil helst ikke støtte "dyreplagere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ***** er det en dyrebutikk...

De har ikke bank/kort-terminal.... :shocked:

De leverer ut ting i poser fra hennes og mauritz...

Altfor trangt og det lukter "merkelig" (piss)...

Dårlig utvalg...

Litt mørke triste lokaler...

Så jeg snudde, uten å handle...

Sålenge en dyrebutikk ser ren, pen og kundevennlig ut, å har greit utvalg & greie priser så er jeg fornøyd...

At betjeningen kan svare på normale spørsmål er også en fin ting, men forventer ikke atansatte er roboter/dyreleksikon.. :twitch:

Å anbefale feil trekk/spor/pulk-sele til hund er jo en slager...

Så, jeg er fornøyd med de vanlige dyrebutikk-kjedene, de har jo alle en viss standard på butikkene sine...

Er det flere i området drar jeg til billigste...

Regner med det blir handlet mere på nettbutikker fremover, har faktisk ikke gjort det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt her så syns jeg dyrebutikkene er greie.

De har det meste jeg trenger (om jeg ikke skal ha noe spesielt).

Dyrene har det vel helt greit (har ikke spurt dem :D ) men som oftest er det kun de som skal kjøp som får gå inn i sleveste rommet der dyrene er, og man får ikke lov til å bråke, da er det rett ut.

De spør deg om du trenger hjelp, og ja jeg ville kjøpt dyr fra dyrebytikker. de fleste har store nok bur (mener jeg), og de har tilgang til mat og friskt vann hele tiden.

Jeg drar ikke langt for å komme i en spesiel butikk, men er jeg i sverige så drar jeg ofte innom dyrebutikken der (noen ganger er ting billigere der). jeg dro et helt kvarter unna meg for å få tak i et stort men veldig billig bur (det ligger 5 dyrebutikker mellom her jeg bor og den dyrebutikken).

Eneste negative jeg har hatt opplevelser i en dyrebutikk er møll i kaninforet f.eks. Det var ikke noe særlig. Men det har blitt bedre.

Men syns hundeutstyr er litt for dyrt da :twitch: men det er det utenom dyrebutikkene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ble lettere sjokket da en i dyrebutikken her for litt siden ikke skjønte noe da jeg sa.

"Har dere sånne røde kjegler, jeg skal trene LP med flaten min" Hu fikk et merkelig utrykk å spurte en annen "Har vi sånne LP Kjegler eller noe sånn" :twitch:

Ellers helt ok. Eller en dyrebutikkeier her som også driver klipp skulle mamma ringe og høre med ang klipp tl Joker (første flatten) også spurte hun "Skal jeg klippe den helt ned overalt?" :shocked: Retriever burde være ganske kjent iforhold til hvordan de skal se ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på Buddy på Down Town i Porsgrunn, og er veldig fornøyd! Godt utvalg, og det blir stadig bedre. Prisene er veldig ok, og det ser ut til at de fleste i butikken kan det de skal kunne. :twitch: I tillegg er en av de som jobber der eier av en Sol`s Amazing hund, og da er det jo alltid korslig å slå av en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i dyrebutikk, og er oppgitt om hvor lite selgerne ofte kan. MEN så skal det sies at det er enormt mye å lære hvis man ikke har førstehåndserfaring med dyrene. Hos oss hadde vi gjerne en som kunne akvarium veldig godt, en som var gnagerekspert, en som kunne hund og katt osv. Alle var jo heller ikke på jobb samtidig, så det var nok endel som følte de møtte ukompetente selgere i butikken. Hos oss la vi veldig stor vekt på å holde det rent og ryddig.

Hvis jeg kommer inn i en dyrebutikk forventer jeg at folk ikke gir gale svar. Det er helt greit at de ikke kan, men da skal de svare at de ikke kan, og ikke dikte opp et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikken her hos oss er nydelig^^ Liker folkene, og liker den gode servicen. Synes også det er så veldig bra ryddig der. Vi har en til på ett senter, og den synes jeg er fryktelig dårlig. Hun som jobber der er sur og sær og ikke behjelpelig, og dyrene bare ser ikke bra ut :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er langt mellom gode dyrebutikker, og kjedene er de verste. De har som regel også de stiveste prisene. Oftest er det lite hjelp å få, og det som irriterer meg mest er de som later som de vet, når de ikke har filla peiling. Da er det tross alt bedre at de sier de ikke vet, enn å svare i hytt og pine.

Jeg er fornøyd med den lokale dyrebutikken. Utvalget er så som så, men det de ikke har kan de skaffe. Hjelpsomheten er på et høyt nivå, og det samme er villigheten til å slå av en hundeprat... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Sarpsborg, så har en god del dyrebutikker innen en halvtimes kjøring. Et par av de er gode på hund, hundeutstyr og hundekunnskap. Ellers er det så om så med det. Det verste var da en ansatt lirte av seg at små hunder egentlig ikke var hunder, og kunne ødelegge beina om de gikk...

Utvalget er veldig varierende. Det samme om kunnskapen om utstyret. Eks et sted jeg var innom og spurte om de hadde en langline på minst 10 meter, og den ansatte kom med en kjørestrikk og mente at den var like egnende.

Forståelig at ikke alle tar inn utstyr til konkurranse (LP/bruks), siden det ofte ikke selges spesielt mye av det. En butikk tok inn to tungapporter (en i hver størrelse), og etter mange år kjøpte jeg de begge to (med noen års mellomrom faktisk...). Skjønner jo da at de ikke tar inn flere da.

Heldigvis bor jeg jo nært "Söta bror", og handler en del på Nordby. Noen av de ansatte der konkurrerer med hund (som endte med at vi snakket om sporseler i en halv evighet :Laugh: ), de har ganske greit utvalg - også noe til konkurransehunder - og triveligere priser på en del ting.

Som oftest blir det å handle noen godiser, kanskje en leke eller to og litt småting her i Norge. Sjeldent jeg finner band, halseband og slikt jeg liker. Det handles veldig ofte inn på utstillinger. Det samme med apportbukker etc.

Det jeg savner mest hos dyrebutikker, er evnen til å si "Det vet jeg dessverre ikke" og "Jeg skal sjekke om vi kan skaffe det" samt mer kunnskap om hundefôr om de selger det.

Renhold og kundeservice er som oftest greit. Men ikke alle de ansatte er like flinke med dyrene. En gang var en kanin kommet seg løs, og de var mer opptatt av å ekspedere kunder, enda en unge fikk lov til å løpe etter denne skremte kanina (enkelte foreldre altså....). De hverken snakket til denne mora, eller forsøkte å fange kanina (så gjett hvem som brukte tid på å få tak i den...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare på spørsmålene dine...

Er de ok? eller er det mye negative opplevelser?

Det er helt ok, noen er veødig flinke og kan mye mens andre kan rett og slett ingenting. Negative? Eh, det må vel være at de ordner kanskje rundt i butikken (er 3-4 på jobb) og bruker evigheter på å komme når jeg skal betale.

Hva kunne gjort bedre?

Kommet til kassen om man er fler enn en på jobb så kundene slipper å vente i evigheter før man får betalt. hehe. kanskje ha det litt mer ryddig noen ganger så folk kommer frem, hehe.

Er det noe du mener dyrebutikkene mangler?

Hmm, ikke som jeg kommer på :ahappy:

Hva er bra med dyrebutikkene?

At når de er der og ikke bruker evigheter på ting som å pakke ut så hjelper de veldig til med å finne "riktig" ting til min hund og eller det jeg trenger da.

Handler du i dyrebutikk?

JA, jeg handler mye.

Hvor bor du?altså hvem dyrebutikk gjelder for deg?

Jeg bor i bukserud - Drammen

Hvor langt er du villig til å dra for å komme deg til den riktige dyrebutikken?

eh.. det vet jeg ikke.. er jeg på besøk et annet sted så tar jeg alltid en titt innom dyrebutikkene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo reise 1 t for å komme til dyrebutikkene. Jeg liker å bruke goood tid når jeg skal kjøpe noe i butikken. Ikke alltid jeg skal kjøpe noe, men tar turen innom alikevell... Jeg synest god service teller MYE! Jeg var en plass med god service, og jeg skulle kjøpe en fisk eller to. Jeg endte opp med 4 dyre fisker og 3 planter! Da jeg skulle dra kortet, hadde jeg ikke nok penger :ahappy: det er flaut det! :rolleyes: Jeg har vert plasser der jeg går ut uten å kjøpe noe, fordi jeg gøler jeg ikke får svar på det jeg lurer på. Jeg forventer ikke at de skal kunne alt mellom himmel og jord, men endel om dyr skal de da kunne når de jobber i dyrebutikk! <_<

Det jeg synest er mest skremmende er når de ikke vet hvor dyrene kommer fra. Feks. jeg som tenkte på å kjøpe meg rotte igjen. De kjennte ikke "oppdretteren" til rottene eller noe form av stamtavle. Men det er vel slik at man aldri får stamtavle når man kjøper fra dyrebutikker. De som inporterer tror jeg mer på egentlig, fordi da må de jo vite noe om oppdretteren og hvordan de driver... Jeg har en veninne som har marsvin. Hun får solgt hvert marsvin for 100 kr til dyrebutikkene. Det eneste de skjekka før de tok i mot de var hvilket kjønn de var! De vet ingenting om veninna mi, og hun kunne ha drevet innavl om det så var! Eller ha alvorlige sykdommer eller være agressive! Så er det de som kjøper dyrene som får masse tull! Jeg har selv bare kjøpt et dyr fra dyrebutikken, og det var ei rotte. Den var syk og døde. Jeg tenker mye på at det hadde vert gøy å kjøpt ei rotte eller et hamster eller noe, men er glad for at jeg ikke gjør det! Mange avler også på de dyrene de har kjøpt fra dyrebutikker, og dermed kan sykdommene spre seg...

Jeg er også den typen som står å kikker på disse dyra i de små bura å synest sååå synd på dem! Ikke alle har små bur (chinchillaer har jeg sett har ganke greie bur) men aktive små dyr har ofte små plast burer og jeg vil så gjerne ta dem med hjem. (det er jo ikke så farlig om dyra bare er der en liten periode, men hvis de er der over lengre tid er det litt verre synest jeg)

Ellers tjener dyrebutikkene litt på meg! haha! Jeg er veldig glad i å kjøpe ting til hunden, enn å kjøpe klær til meg selv!

Mange dyrebutikker er bra, men noen er ikke så bra... :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...