Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøværet på Sørlandet


Carina

Recommended Posts

Sitter akkurat og ser på nyhetene om dette forferdelige snøværet på Sørlandet, det er jo nesten unntakstilstand der og folk har sittet i bilkøer i 15 timer osv.

Men når jeg ser bildene, så ser det jo som en normal vinter som de pleide å være en gang i tiden der jeg kommer fra..

Er det bare sørlendinger som ikke er vant til sånt 'ekstremvær', og at det dermed blir en sånn krise av det - eller mener du noe annet om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye det at uvær kommer overraskende på folk som fører til alle ulykkene. At folk står fast på E-18 var nok uunngåelig. Men alle utforkjøringer skyldes at man holder for stor fart for forholdene.

Jobber som trafikklærer, og det var en slitsom dag på jobb i dag på langutr :twitch: Men man kommer langt (bokstavelig talt) ved å være forutseende og ikke kjøre over evne. Man må også huske på at man faktisk ikke kan stole på andre enn seg selv i trafikken, uansett føre...

Trafikk + overraskelse er en meget dårlig kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke så ille ut. Bare en vinterstorm liksom .. Men folk i sør er ikke vant til det, de har kanskje ikke brøytemanskap så godt tilgjendelig, og så kjører de ikke med orntlige vinterdekk, samt at de tar sjangser, og trailere stopper opp all trafikk osv. Og dette blir det kaos av. Blir jo litt kaos hver år når den første snøen kommer, og biler kjører utenfor og kræsjer som bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nettopp fordi folk ikke er forberedt på "dårlig føre"

Feilen sitter bak rattet i 99% av tilfellene...

Men det gjelder ikke bare den FØRSTE snøen som faller, men den andre, tredje.... og siste. Helt til det blir vår og folk kan oppføre seg "normalt" igjen.