Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur


Margrete

Recommended Posts

Jeg har fått meg ny bil og den er noe mindre enn den gamle bilen min. Den jeg har nå er en Volkswagen Touran varebil. I bredden på det smaleste bak er den 105 cm. Jeg har også en bc som må ha litt plass. Schæfersaken bruker kun buret til transport fra a til å og aldri lange turer. Bc'n blir liggende mye i bilen på treninger ol.

Hvor stort bør buret til schæferen være? Jeg har målt han og uten hode er han 85 cm lang og har regnet ut at han må ha minst 90 meter langt bur. Det er mer bredden jeg er på jakt etter. Han skal jo kunne snu seg liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er 90 cm og ikke meter du mener... :icon_confused:

Mine bilbur er 90 cm langt, 75 cm høgt, og 60 cm bredt.

Innmari lang bil den der tourannen ser du... og fryktelig lang schæfer! *ler* Neida cm skulle det være ja. Da blir det, om jeg regner rett, 45 cm igjen til minsten. Det bør jo holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari lang bil den der tourannen ser du... og fryktelig lang schæfer! *ler* Neida cm skulle det være ja. Da blir det, om jeg regner rett, 45 cm igjen til minsten. Det bør jo holde?

hehe ja du sier noe...

ja det bør holde til en B.C. så sant den ikke er unormalt stor... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte noen som sa at buret burde være så bredt som hunden er høy, jeg... Altså mankehøyden på dyret... Men, jeg veit ikke :D

Hehe, du har jo sett han live... og da vet du også hvor diger han er. Det skal være plass til minsten å :D (for orden skyld, han er 72,5 cm i høyden, målt med stang)

Men når jeg får somlet meg til å bestille hos han som skredder syr til meg, så kommer jeg til å bestille til 65. Minsten er målt til 50 cm, så begge får klare seg med 5 cm mindre. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg ville tatt med meg bilen til Askim og Kela hundebur jeg - og fått det spesiallaget til bilen og med tanke på hva som skal bo i den. Har du varebil så finnes det jo kurrante løsninger hvor du kan bruke sidedørene også så du kan ha bur på langs liksom..........

Leif lager bra bur til en rimelig penge - vi betalte 2800 for vårt doble bur i nye volvoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg har sett dyret, og skjønner at slik kan man ikke alltid tenke på :D hehe.

Jeg tenkte ikke på det i det hele tatt på buret til Buffy.. Hu satt da på halve dobbelt buret på vei til Mandal en gang eller to. Det var virkelig ikke stor plass. Kanskje 50 bredt eller noe... Hu klarte så vidt å snu seg der inne veit jeg, med litt jobb. Men, hu måtte dele bur med tre chinchillaer, så da ble det sånn.. :D

Bridie har jo reine hybel'n inni bilen nå... (enn så lenge.. NOEN MÅ KJØPE BMW'n SÅ VI SLIPPER Å SELGE XL7'n!! <_< ) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...