Nirm Skrevet 20. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2007 Er det noen som har sett denne øvelsen? Hvordan foregår den? Må man holde apportbukken foran hunden før man kommanderer? Eller gir man apportbukken sammtidig som man kommanderer? (Om noen skjønte hva jeg mener.....) Ikke helt skjønt hvordan den skal utføres..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 21. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2007 Etter hva jeg har fortstått så skal man holde apportbukken foran hunden og den skal ikke gripe för man har sagt "apport". Så skal den holde i 5 sekunder og slippe den på kommando. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 21. Februar 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2007 Takker. Veit du om det trekkes for om hunden strekker seg etter apporten, så lenge den ikke løfter rumpa opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 21. Februar 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2007 Det vet jeg ikke, skal se om det står noe i reglene om det. Nå har jeg skjekket det og det står bare at om hunden endrer stilling så får den ikke mer enn 8. Om å strekke seg etter apporten regnes som å endre stilling er nok opp til hver dommer å bedömme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar