Gå til innhold
Hundesonen.no

dominant hokatt


Melisa

Recommended Posts

hei, har en dominerende hokatt som virkelig begynner å gå meg på nervene:-(

tror hun eier maten vår, henter og spiser mat fra kjøkkenbenken vår stadig vekk.

har alri vært spesielt kosete, har en skikkelig sur holdning, men når vi er på kjøkkenet, da er hun plutselig kosete. når vi skal spise er hun der m en gang, som om hun tror hun skal sitte sammens m oss menneska. kan finne på å spille syk når hun får kjeft, så vi skal synest synd på henne. har aldri vært borti en så humørsyk katt før, lurer på om det er noen som har vært bort i lignende situasjon. hva kan jeg gjøre for å endre atferden hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en dominerende hokatt som virkelig begynner å gå meg på nervene:-(

tror hun eier maten vår, henter og spiser mat fra kjøkkenbenken vår stadig vekk.

har alri vært spesielt kosete, har en skikkelig sur holdning, men når vi er på kjøkkenet, da er hun plutselig kosete. når vi skal spise er hun der m en gang, som om hun tror hun skal sitte sammens m oss menneska. kan finne på å spille syk når hun får kjeft, så vi skal synest synd på henne. har aldri vært borti en så humørsyk katt før, lurer på om det er noen som har vært bort i lignende situasjon. hva kan jeg gjøre for å endre atferden hennes?

For det første, du skriver ingenting som tyder på at katten er dominant (eller noe som helst annet i den duren).

For det andre, hun tror ikke at hun "eier" maten deres, det er en katt, de forsyner seg av det de har lyst på om de har mulighet. Det gjør hunder også, men de er større, og kommer seg vanskeligere opp på kjøkkenbenker o.l., dessuten er hunder langt enklere å dressere enn katter.

Jeg vil råde deg til å sette bort maten om du ikke vil at katten skal spise av den.

Klart hun kommer når det er mat på gang, hun vil jo ha?

Det er ikke alle katter som setter like stor pris på nærkontakt med mennesker, noen ganger det bare slik katten er, andre ganger skyldes det menneskenes opptreden.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at hun "spiller syk" når hun får kjeft (hva vil det si, forresten?).

Høres ikke ut som om dere har det så bra sammen, når du sier hun er "sur", "dominerende","går deg på nervene" og "spiller syk".

Istedet for å ha en negativ holdning til katten i ett og alt, prøv å forstå at dette er et dyr, opprinnelig IKKE et flokkdyr, og se på adferden utifra det. Hvis du ikke greier å godta katten som det den er (en katt), bør den kanskje få lov å bo hos noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du kan med glede ta over katten ^ ^_^ ^_^ ^_^ _^ ^_^

Nei, det kan jeg nok ikke. Men du kan annonsere den i kjøp og salg her på forumet, du kan avertere den på finn.no, dyrenett.no, omplassering.no, og en rekke andre steder. Det finnes helt sikkert et hjem for katten din der den kan leve hos folk som er glad i den.

Moderatorer: Håper jeg ikke driver ulovlig reklame for andre nettsteder her nå, det er ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...