Gå til innhold
Hundesonen.no

Helene og Ace har debutert!


Mud

Recommended Posts

Skrevet

Litt usikker på hvorfor det ikke allerede er en tråd om dette her men altså: Helene og Ace har debutert og fått opprykk kl2! :D

Mulig Helene blir litt sur på meg nå, men det får gå, jeg må bare skryte litt*fnis* Flinke jentene! :D

Skrevet

Gratulerer igjen Helene :D

Gratulere til Helene og Ace :icon_fun:

Men ha ma man ha for å få oppryk? Trodde man måtte ha tre løp med en minimum poengsum eller noe sånt jeg :D

Det er i agility det...I Lp holder det med å oppnå 1. premie en gang. :D

Skrevet

Hehe - takk! Bare koselig med sånne tråder altså :D Vi fikk altså 169 poeng, sølvmerke og opprykk til klasse 2 i går - på debuten i LP1 i Sørumsand. Veldig fornøyd, Ace er jo bare 11 måneder og en viss fører hadde nerver til oppunder ørene..

Skrevet
Nei, det er i AG, de har debutert i LP :D Gratulerer med kjempeflott insats, begge to :D

Glemte å skrive at det var LP :D Men hun er vel ikke gammel nok til Agility?

Forstod at det var LP, men trodde det var slike regler i LP og :P Men nå vet jeg jo det :P

Skrevet
Vi gikk første og siste gang for Finn Terje Skyrud... :D

Synes du han var streng?

Kan spørre deg som fikk med en så ung hund. Tar dommeren hensyn til alderen på hunden? :D

Skrevet
Synes du han var streng?

Kan spørre deg som fikk med en så ung hund. Tar dommeren hensyn til alderen på hunden? :D

For all del - han var helt grei å gå for, han gav oss ikke noe gratis (og sånn skal det jo være). Jeg synes han var litt krass i kommentarene sine, og grunnet det så kommer jeg nok til å gå for en annen dommer neste gang. Han tok ikke noe hensyn til alderen på hunden etter det jeg forstod, og det skal de vel heller ikke. Om du melder på en 9 mnd gammel hund eller en 2 år gammel hund er din sak, og det står ingenting i reglene om trekk pga valpethet. På den positive siden var han rolig og fin med hundene både på tannvisning og ellers.

Skrevet
For all del - han var helt grei å gå for, han gav oss ikke noe gratis (og sånn skal det jo være). Jeg synes han var litt krass i kommentarene sine, og grunnet det så kommer jeg nok til å gå for en annen dommer neste gang. Han tok ikke noe hensyn til alderen på hunden etter det jeg forstod, og det skal de vel heller ikke. Om du melder på en 9 mnd gammel hund eller en 2 år gammel hund er din sak, og det står ingenting i reglene om trekk pga valpethet. På den positive siden var han rolig og fin med hundene både på tannvisning og ellers.

Takk for info :D Skal gå en del lydighet med tispen min dette året, så det er kjekt å høre andre sine erfaringer med dommere.

Lykke til videre med treningen til klasse II :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...