Gå til innhold
Hundesonen.no

Mira


Ida:)

Recommended Posts

Mira er en liten langhåret dverg Dachs jente på 9 måneder. Hun er min første egene hund, eller jeg har henne på för. Hun har veldig mye energi, men begynner å roe seg litt med nå, endelig.. Hehe.. Er utrolig nysgjerrig, og blir helt frustrert når hun går glipp av noe.. Er med på alt.

Er litt skeptisk for fremmede, men så fort hun blir kjent er alt bra.. Og hun klarer å sjarmere alle.. Har en utrolig persjonlighet, og jeg har blitt veldig gla i henne :D

8 uker på dette bildet

i116879667_75876_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tenkte at jeg skulle oppdaterte (på tide) denne tråden i dag, for nå i dag fyller Mira 2 år! Disse to årene med henne har gått så utrolig fort. Syntes ikke det er lenge siden oppdretteren og Miras eier ringte og fortalte om 2 gutter og 2 jenter som hadde sett dagens lys, og en av jentene skulle bli ”min”. Det ble den minste jenta.

Vi trener lydighet på hobbybasis en gang i uke med en gjeng med Bernere, noe som Mira syntes er greit nok. Hun syntes det er mye artigere å stå og vinke og få en godbit for det, enn fellesdekk…. Vi trener jo bare for gøy, og for at både to og firbente får brukt hode sitt. Tidligere i vinter prøvde vi oss på bronsemerke uten hell, men vi skal prøve oss igjen.

Nå etter at hun har blitt 2 år, fortsetter jakta på det siste certet. Til helgen skal JEG stille Mira for første gang (det er oppdretteren som har stilt henne) noe jeg er veldig spent på. Så dere må krysse fingre og labber for oss! Har ikke noen store forhåpninger, men ett sted må man jo begynne.

Blodspor driver vi også med, så det skal vi sette i sving snart (endelig har snøen smeltet). Har gått opp og ned med treningen, men hun er ivrig (ofte litt for ivrig) men det er jo det viktigste. Hun må ha brukshundpremie for å få NUCH, så målet vårt er å klare minst 2x2. premie på blodspor dette året. Så håper dette vil gå i boks.

Så det var en liten, og sen oppdatering i denne tråden til Mira, som jeg er så gla i!

Så kommer det noen bilder.

4c0ff93c.jpg

81a1b3a3.jpg

Liker å grave, så har ofte jord på nesa si.

c1d2449d.jpg

Elsker å løpe på jordene, og her var leg heldig å få et bilde når hun satt stille..

94683355.jpg

Sammen med kameraten Hannibal.

7d17f3de.jpg

Nå har matmor fått sansen for Saluki, så da er selvfølgelig Mira med på Saluki turer, noe hun trives med.

304ff38c.jpg

Skal ikke mye fuktighet til før Mira må inn i dursen, så dette har hun blitt vandt med, selv om det ikke ser slik ut.

953db254.jpg

b3ea79b8.jpg

Nærbilde av det lange nesegrevet hennes.

d5eccaa7.jpg

897adcfe.jpg

Flere bilder fra feiringen i dag vil dukke opp senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er :) Hun må være den nydeligste dachsen jeg har sett :D

Tusen takk, det var hyggelig å høre. Det skal jeg bringe vidre til Mira, da blir hun vel enda høyere på pæra:D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ, tenk at det lille sjarmtrollet er blitt 2 år :)

"Lukisene" på bildet over hilser sin kortbeinte venninne på dagen :P og feirer henne med å gnage rå svinenakker over hele stua.

Erre bursda' så erre bursda' :P;)

Vakre, skjønne MiraMirus ;)

Mira skulle gjerne vært hos deg nå å gnagd svinenakker i stua sammen med dine tre. Hun måtte nøye seg med et lite (stort for henne) kjøttben på terrasen. Nå snart blir det snart v&h kake, med leverpostei sprut, toppet med PlaqueOff, lys og "laksolje sjy".

Nydelige bilder :D Og det var hvirkelig en flott dachs ja!

Tusen takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bildene over var for store.. Sorry..

Også lurer jeg på om noen vil forklare meg om hvordan man lager ny emnebeskrivelse til tråden? F.eks. om oppdateringer og slikt. Er vel ikke helt riktig sted å spørre, men tar det opp her alikevell..

Men her kommer noen bilder fra kakespisinga + en liten oppgave til dere. Finn en feil på et av bildene. Ja, jeg er litt sløv :ahappy:

aeed29c0.jpg

En liten smakebit..

b65bf8cf.jpg

Der glir kaka ned..

0244a8b3.jpg

...og plutselig helt tomt...

3ed3ba3c.jpg

Sikker på at det ikke var mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :whistle:

Spiste hun lyset? :)

Haha.. Ja, man skulle tro at jeg er så dum, siden jeg satte lyset speilvent, og slik er det på alle bildene jeg tok.. :drool: Men jeg klarte å huske/skjønne å ta det av, før hun kasta seg over. Ikke verst..! (?)

Tusen takk for all skryt jeg har fått om Mira:) Det er koslig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden som nå har fått en hovedhund til. Nemlig Saluki tispen Niki som flyttet til oss på sen høsten. Hun fylte et år den 6 juli, og har bodd i Sverige fram til nå. Jeg har lenge siklet på Saluki og har vært så heldig å få bli kjent med rasen gjennom flere fantastiske Saluki eiere :lol:

Jentene mine

Des033.jpg

Des071.jpg

Julaften

Des222.jpg

Jeg ble Saluki eier litt før jeg hadde forventet, men når jeg hørte om Niki, følte jeg at jeg bare måtte bli bedre kjent med henne. Og det har jeg blitt, og hun er en herlig jente. Utrolig grei å ha med å gjøre når vi er sammen med henne, men hun kjeder seg litt når hun er alene. Håper og tror hun roer seg med alderen, så det skal også bli bra med tiden :) Er en overgang å ha selskap fra en hel flokk til å ”bare” ha selskap med en liten Dachs..

Nyttobjektiv049.jpg

Nyttobjektiv118.jpg

Nyttobjektiv124.jpg

Elsker å løpe på jordene

Rdyr020.jpg

Rdyr044.jpg

God utsikt

Rdyr071.jpg

Inne er hun som regel å finne i sin bia bed

Inne044.jpg

Den 30 desember ble Mira mamma til tre røde gutter og ei black&tan jente.. Vi var på besøk her om dagen og da var valpene blitt 8 dager gamle. Var så herlig å se Mira sammen med valpene sine og hun er så stolt over de. Gleder meg til flere besøk hos oppdretter og eier når det blir litt mer liv i valpekassa.

Mirasvalper8dager019.jpg

Mirasvalper8dager032.jpg

Mirasvalper8dager055.jpg

Ellers har jeg og Mira klart bronse merket i lydighet som har vært en av måla våre. Vi trener bare for gøy, så det er ikke noe så veldig seriøst :P Målene fra 2008 som går videre inn i 2009 er å trene blodspor med henne å få minst 2x2 premie på blodsporprøve. Og få det siste lille Certet i utstillingsringen slik at hun blir NUCH

Elsker turer i skogen

Skogstur111008043.jpg

ef4d9188.jpg

Løpe er gøy.. I følge min far er hun blitt miljøskada av dissa Salukiene.. Hun har også prøvd seg på lure coursing. Se slutten av denne

f3e6e13e.jpg

Skogstur111008095.jpg

Klarer å stå stille også gitt..

6f56d89c.jpg

Ble en del bilder det.. Men når jeg er så dårlig på å oppdatere, ja da blir det sånn *skjerpe meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker vanligvis ikke utseende på dachsene, men denne var nydelig! :lol: Og salukien da, herlighet for en flott dame med en nydelig farge! :lol:

Takk takk! Hyggelig å lese. Ja, syntes selv Mira er den peneste Dachsen i verden (alle gjør vel det om sin hund?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som ikke har sett at du har oppdatert tråden, nå med Niki...*skamme seg*

Så fine de er sammen, Mira og Niki. En kort, en lang osv :)

Tjukke slekta hilser og sier takk for fin løpetur idag og sier at hvis hun ikke begynner "oppføre" seg penere når hun er hjemme alene må hun komme til "bitche-land" for oppdragelse :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all skryten av de to :icon_confused: Herlige jenter jeg har..

Skal bringe meldingen din vidre til Niki Tøfflus.. Og Niki gleder seg nok til løpetur igjen, og tror Mira savner dere. Lenge siden hun har vært med nå.. Sitter å hører på hvordan Niki har oppført seg gjennom dagen nå.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...