Gå til innhold
Hundesonen.no

Tauleke med tauball på enden


Renate A

Recommended Posts

Ikke lett å forklare, men jeg tror nesten at Chicka (eller jeg) ønsker seg en tauleke som har et tau og som på tuppen er nøstet opp som en ball.

Ikke disse vanlige tauknutene altså...men istedefor en tennisball på tuppen så er tauet en ball på en måte..

Noen som vet hvor jeg får tak i disse?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Sarpsborg. Husker ikke helt hva jeg betalte for den, men de var ikke dyre. De kan sikkert bestille til deg om de ikke har inne.

Regner med det er en slik en du mente forresten.

Edit: bcrex fant de jo på nettet. Eneste med de er at handtaket er ekstremt dårlig, og ødelegges på første lek. Men du kan sikkert sy det skikkelig på...

Edit igjen: Men selve tauleken er kjempesolid da. De holder schäferkjeft uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en type knute med trå, kjøpt på Fugler og Akvarier her i Tromsø. Dette er vel ikke en kjede som finnes sør på, men tenkte jeg skulle nevne det hvis du kjente noen som skulle nordover.

Her er et bilde av tauet med knuta. Min erfaring med denne er at den holder utrolig godt, håndtaket også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å knytte en Apeneve, så kan du ALLTID få tak i en sånn leke. :-)

Da kjøper du bare noen meter med seilertau, knyter en Apeneve, og voilà! så har du en sånn!

Hi hi...hvor lærer jeg det??? :twitch:

Ideen var veldig god da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort uten deg??? :hug:

Hvordan får jeg tolmodighet da til å gjøre sånt?? Google på "tolmodighet"?? :ahappy:

Ja. Si det. :o

Her er litt googling på tålmodighet til deg: Tålmodighet

Måtte prøve meg på en apeneve i dag da, og resultatet ble dette:

apeneve.JPG

Var ikke så ekstremt vanskelig, selv om det ble lite og knotete med flaggline.

Men om man bruker skikkelig tau, så må det vel gå an å spleise handtaket og få de skikkelig solid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...