Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har hatt besøk av en hundetolk ?


Jane

Recommended Posts

Akupunktur er jo en mangetusenårs vitenskap og at det kan hjelpe mange tror jeg nok. Å blande noen nanoliters plantesaft i destillert vann kan sikkert hjelpe de som tror på slikt, og å bruke penger på tankeoverføring fra hund til menneske er sikkert like greit.

--

Per Olav

Ha, ha! Du har ikke fått med deg at de store legemiddelfirmaene i verden regner med at det ligger kurer for allskens sykdommer og problemer i regnskogens "plantesafter", du? Det er vel ingen som tror at det bare er kjemisk framstilte virkestoffer i legemidler godkjent av det offentlige, serrriøøøst, æsse? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar
De som "tror på dette" hevder i denne tråden at "tankeleseren" har påvist en fysisk sykdom på hunden - og hevder uten å blunke at dette er verifisert av veterinær, men nekter å fortelle på hvilken måte eller hva som er diagnostisert... Joda, slikt innbyr til respekt... Pøh!

Hvorfor i all verden skriver du "tror på dette"? Jeg tror på dette uten noen som helst slags hermetegn eller andre tegn annet en dette: !

At Jane velger å ikke gå ut med dette må da være hennes greie, og ja, jeg også er nysgjerrig på hva det var med de verdiene, men jeg kaller henne ikke en løgner av den grunn, det blir bare altfor teit.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skriver du "tror på dette"? Jeg tror på dette uten noen som helst slags hermetegn eller andre tegn annet en dette: !

At Jane velger å ikke gå ut med dette må da være hennes greie, og ja, jeg også er nysgjerrig på hva det var med de verdiene, men jeg kaller henne ikke en løgner av den grunn, det blir bare altfor teit.............

Vel - så vidt jeg kan se så finnes det bare 2 mulige grunner for at vi ikke får vite hva "tankeleseren" har "sett" - den ene er at det ikke medfører riktighet - den andre kan være at man av en eller annen "mystisk" (:D ) grunn ikke vil hefte en sykdom på en snowboxer... You do the math...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - så vidt jeg kan se så finnes det bare 2 mulige grunner for at vi ikke får vite hva "tankeleseren" har "sett" - den ene er at det ikke medfører riktighet - den andre kan være at man av en eller annen "mystisk" (:D ) grunn ikke vil hefte en sykdom på en snowboxer... You do the math...

Ellers så har vi den tredje muligheten og det er at, som Jane sier, at hun faktisk ikke har noe å forsvare og at hun ikke gidder å prøve å overbevise deg...

Tro det eller ei, men det er faktisk en mulighet for at folk ikke lyver......... :shocked::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - så vidt jeg kan se så finnes det bare 2 mulige grunner for at vi ikke får vite hva "tankeleseren" har "sett" - den ene er at det ikke medfører riktighet - den andre kan være at man av en eller annen "mystisk" ( :D ) grunn ikke vil hefte en sykdom på en snowboxer... You do the math...

Det må da være grusomt stusselig å være negativ til absolutt alt, Lotta...

Syns det er flott jeg at på tross av det modernes samfunns skepsis til alt som ikke

kan testes empirisk, så tør hun å stå frem. Hun har jo selv vært skeptiker, som hun selv sier...

Enkelte av dyretolkene - også en av dagens mest anerkjente - har vært skeptikere selv, inntil de i ren desperasjon oppsøker andre som kan hjelpe.

Ikke døm alt, selv om det ikke kan forklares med vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har vi den tredje muligheten og det er at, som Jane sier, at hun faktisk ikke har noe å forsvare og at hun ikke gidder å prøve å overbevise deg...

Tro det eller ei, men det er faktisk en mulighet for at folk ikke lyver......... :shocked::rolleyes:

Nettopp. For alle dere andre har slukt den nuuudelige historien og synes det står til. Gratulerer!

Det må da være grusomt stusselig å være negativ til absolutt alt, Lotta...

Takk for omtanken.

Syns det er flott jeg at på tross av det modernes samfunns skepsis til alt som ikke

kan testes empirisk, så tør hun å stå frem. Hun har jo selv vært skeptiker, som hun selv sier...

Enkelte av dyretolkene - også en av dagens mest anerkjente - har vært skeptikere selv, inntil de i ren desperasjon oppsøker andre som kan hjelpe.

Ikke døm alt, selv om det ikke kan forklares med vitenskap.

Vel, nå skulle dette "caset" være mulig å få dokumentert vitenskapelig da - og det skulle man normalt kanskje tro ville være til glede og interesser for ALLE. Spesielt dem som står klare for å kaste pengene sine etter tankelesere og muligens møter motbør på hjemmebane når man må kreve økning av lommepengene for å betale "tankeleseren" :D

*dobbeltpost. nirm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - så vidt jeg kan se så finnes det bare 2 mulige grunner for at vi ikke får vite hva "tankeleseren" har "sett" - den ene er at det ikke medfører riktighet - den andre kan være at man av en eller annen "mystisk" (:D ) grunn ikke vil hefte en sykdom på en snowboxer... You do the math...

Fy fader , er det virkelig mulig ?! Jeg har egentlig bestemt meg å ikke å svare på noen av dine innlegg, men å tro at jeg ikke vil hefte en sykdom på en snowboxer er noe av det mest frekkeste jeg har hørt!

Det er absolutt ingen sykdom å ha lav leververdi, men et problem hunden kan få uten at det kommer fra en sykdom. De tok vanlig blodprøve i forbeinet og analyserte blodet på stedet, de sjekket også for en haug andre verdier samtidig, men var kun leververdien som var lavere enn normalt.

Hold de spydighetene dine for deg selv er du grei, du tror ikke på hundetolkning eller meg og det respekterer jeg, men synk ikke ned på et slikt lavt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var interessant å lese, og jeg fikk frysninger. Utrolig bra at du fant ut at ha hadde problemer med leveren. Jeg har som sagt ikke vist hva jeg skulle tro om sånt, men stiller meg litt på din side nå. men jeg blir aldri overbevist før jeg har prøvd noe sånt selv. Fikk veldig lyst, bare for å ha gjort det.

Jeg tror at folk kan ha "skjulte" evner, men jeg tror kun på at dette er folk som har blitt født med det, ikke noe man kan gå kurs for. Så kanskje litt med å finne den rette, som er seriøs?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var interessant å lese, og jeg fikk frysninger. Utrolig bra at du fant ut at ha hadde problemer med leveren. Jeg har som sagt ikke vist hva jeg skulle tro om sånt, men stiller meg litt på din side nå. men jeg blir aldri overbevist før jeg har prøvd noe sånt selv. Fikk veldig lyst, bare for å ha gjort det.

Jeg tror at folk kan ha "skjulte" evner, men jeg tror kun på at dette er folk som har blitt født med det, ikke noe man kan gå kurs for. Så kanskje litt med å finne den rette, som er seriøs?!

Blir nesten flau på dine vegne. Hvor gammel er du egentlig??? :D

Jeg tror ikke noen kan bli overbevist før man har prøvd dette selv, jeg var som sagt skeptisk, men åpen for muligheten.

Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg prøvde dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen sykdom å ha lav leververdi, men et problem hunden kan få uten at det kommer fra en sykdom.

Jaha? Og hvilken medisin får man for å "heve leververdien", da? (Burde være et enkelt spørsmål, siden du har fått en resept av veterinæren din...?)

Og hvilke "problemer" får en hund med "lav leververdi"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du sendt navn og tlf nr til meg å???!?!

dette må prøves ut... Eneste jeg har å tape er litt penger...Det sløser jeg jo bort på annet tull uansett!

Jeg er litt opp og ned om jeg tror på slikt eller ikke..

Jeg må se det selv .

Men det er jo slikt at hvordan kan de vite alt dette når de ikke vet noe om hunden..

og det stemmer..?!?!

Det er bra opplevelsen din var positiv... Og takk for at du delte det med oss..

synes det er spennende å jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du sendt navn og tlf nr til meg å???!?!

dette må prøves ut... Eneste jeg har å tape er litt penger...Det sløser jeg jo bort på annet tull uansett!

Jeg er litt opp og ned om jeg tror på slikt eller ikke..

Jeg må se det selv .

Men det er jo slikt at hvordan kan de vite alt dette når de ikke vet noe om hunden..

og det stemmer..?!?!

Det er bra opplevelsen din var positiv... Og takk for at du delte det med oss..

synes det er spennende å jeg..

Man må bare prøve det selv for å tro på det, skal selvsagt sende deg navn og tlf.nummer og håper de fleste med vettet i behold her ikke tror jeg driver med verving og mottar "pengepremie" for hver gang jeg formidler tlf.nummeret hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ha, ha! Du har ikke fått med deg at de store legemiddelfirmaene i verden regner med at det ligger kurer for allskens sykdommer og problemer i regnskogens "plantesafter", du? Det er vel ingen som tror at det bare er kjemisk framstilte virkestoffer i legemidler godkjent av det offentlige, serrriøøøst, æsse? :D
Nei hvorfor i all verden skulle det bare være kjemiske framstilte virkemidler som hjelper?

Vår egen natur har da også planter som har vist seg å lege ulike typer sykdommer. Og noen sykdommer kan kureres v h a troen alene :D

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så infam at jeg har ringt til min veterinær som nettopp (2 minutter siden) bekreftet at LAVE leververdier er ytterst sjeldent, og vanligvis bare finnes i ekstreme sykdomstilfeller, skrumplever, og sånt... Han hadde ikke hørt om noen "pille for lave leververdier" - men, hva vet vel en skarve veterinær utdannet på NVH?

Nei hvorfor i all verden skulle det bare være kjemiske framstilte virkemidler som hjelper? Vår egen natur har da også planter som har vist seg å lege ulike typer sykdommer.

Fikk inntrykk av at du ikke hadde særlig tro på medisin utviklet av "plantesafter" - har sikkert misforstått deg jeg :D

Og noen sykdommer kan kureres v h a troen alene :D

--

Per Olav

Til min store overraskelse har jeg nå lært at ikke bare kan sykdommer KURERES v h a tro alene - de kan min sann OPPSTÅ ved tro alene... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt påfallende og ikke ville opplyse om medisiner og leververdier. Ser ikke helt faren ved å gjøre dette dersom det er sant.

Kjære deg,

jeg er ingen vetrinær og det arket hun ga meg med alle tallene og navnene på de ulike verdiene som ble analysert av blodprøven sa meg ingen ting. Jeg vet verken hva som er normalt eller unormalt mht verdier i hundenskropp, det viktigste for meg var at min vetrinær sa at alle verdiene var bra utenom leververdien og den skulle vi få opp med tabletter og ved föring, fremover nå skal hunden kun ha naturlige råvarer og ikke tørrför.

Jeg sitter på jobb og har verken tablettene eller resepten her, som jeg sa så har jeg ingen behov for å overbevise skeptikerene der ute, dere får tro akkuratt det dere og det verste er at jeg forstår veldig godt at man er skeptisk til noe man kun har hørt om fra ukjente på nettet.

Jeg er så ferdig med denne diskusjonen, jeg har fått det jeg trengte ut av dette møte og er meget positiv overasket og overbevisst.

Ingen kunne ha kjent til det som har skjedd i mitt liv, eller vist så mye om min hund, som jeg skrev tidligere..

Denne dagen og i går kveld har vært veldig rar for meg, jeg ble virkelig satt ut og det er nesten slik at jeg har vanskligheter med å forstå alt dette her selv.

Å sette opp vetrinær mot vetrinær og påstå at min er mye bedre enn din og din vetrinær kan ikke så mye, hører med til barnehagestadiet når barn sa : min pappa er mye sterkere enn din så han kan banke din pappa o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg..

Det er ikke for å være ekkel jeg spør, men av det jeg veit om leversykdommer - eller begynende sådan - så vil alle kreve flere undersøkelser for å påvise GRUNNEN til feil verdier, FØR de behandler hunden..

Det kan være mange ting som gjør at hunden din har feil verdier, som leverkreft eller leversvikt - noe som krever en leverbiopsi for å kunne avgjøre hvor ille det er.. Det kan også være gulsott, som jeg ville tro de ville undersøkt nærmere fordi det kan være flere grunner til gulsott (kan f.eks leses om her), eller autoimmun hemoglytisk anemi - som er alvorlig, eller smittsom leverbetennelse - som er sjelden her i Norge, så jeg håper du forteller oss om det er DET det er, sånn at man kan være litt forsiktig med tanke på møte og omgang med fremmede hunder..

Det er fint at dere ble obs på dette så tidlig, så trenger det kanskje ikke å bli alvorlig.. Men jeg hadde nok blitt litt skeptisk om jeg ble sendt hjem med en resept om jeg hadde fått vite at min hund hadde feil verdier ift lever og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg..

Det er ikke for å være ekkel jeg spør, men av det jeg veit om leversykdommer - eller begynende sådan - så vil alle kreve flere undersøkelser for å påvise GRUNNEN til feil verdier, FØR de behandler hunden..

Det kan være mange ting som gjør at hunden din har feil verdier, som leverkreft eller leversvikt - noe som krever en leverbiopsi for å kunne avgjøre hvor ille det er.. Det kan også være gulsott, som jeg ville tro de ville undersøkt nærmere fordi det kan være flere grunner til gulsott (kan f.eks leses om her), eller autoimmun hemoglytisk anemi - som er alvorlig, eller smittsom leverbetennelse - som er sjelden her i Norge, så jeg håper du forteller oss om det er DET det er, sånn at man kan være litt forsiktig med tanke på møte og omgang med fremmede hunder..

Det er fint at dere ble obs på dette så tidlig, så trenger det kanskje ikke å bli alvorlig.. Men jeg hadde nok blitt litt skeptisk om jeg ble sendt hjem med en resept om jeg hadde fått vite at min hund hadde feil verdier ift lever og sånt..

Nettopp. Mitt poeng er at det ikke er vanlig å stille en så alvorlig diagnose som LAVE leververdier tyder på utelukkende ved hjelp av en blodprøve, uansett hvor på hunden blodprøven er tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan jeg ikke skjønne hvorfor enkelte av dere tar det faktisk så ille opp at noen velger å tru på disse hundepsykologene. Føler dere at noe eller noen blir truet av disse? Så lenge ingen hunder tar skade av å få en slik hundepsykolog på besøk, så burde det vel egentlig vært det samme for dere hva andre mennesker bruker sine egne penger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ALDRI jeg skulle skrive det jeg skal skrive nå; men jeg må si meg enig med Lotta. :D

Vil nok ikke ordlegge meg like sterkt - er oppdratt litt annerledes kanskje.. Men hele greia her høres veldig 'utrolig' ut, og jeg kan ikke skjønne at ikke trådstarter vil være mer konkret angående hundens leverproblemer hvis dette virkelig er sant..? Hadde det vært meg ville jeg fortalt alt jeg kunne for å kunne hjelpe andre til å oppleve noe så stort..

Jeg tror bare mindre på sånt etter denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at om jeg hadde vært trådstarter, ville jeg nå ha lagt fram resultater av blodprøve og navnet på medisinen som ble forordnet...

Om det ikke gjøres er muligens historien for fantastisk...... :D

Jeg lever fortsatt godt med et åpent sinn, men sluker ikke alt som blir lagt fram :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk mye bra ut av samtalen med hundetolken!

Selv er jeg ikke så veldig "åpen" for dyretolk, for jeg syns at det rett og slett bare er FOR utrolig at det skal gå an..Men jeg kunne godt ha prøvd det en gang for å testet det ut faktisk, etter å ha lest innleggene her ble jeg nysgjerrig...

Men at folk sier at Jane lyger for å skape reklame er bare trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bikkja visste sjøl at den hadde lave leververdier? Eller var tolken ikke bare en tolk men også en omvandrende biokjemisk diagnosemaskin? Hmm...

Vedr homeopati (ja. dægern - det var vanskelig å stave ja..), så er jeg skeptisk - ikke så mye om å "tro" på det eller ei (skjønt jeg er hellig overbevist om at også tro er involvert i ganske mange tilfeller der). Nei, jeg er skeptisk hvis det virker. For såvidt jeg vet går ikke homeopatiske midler under legemiddel-loven. Legemiddel-loven er streng med enorme krav til virkning, bivirkninger, effektivitet, renhet, sammensetning og dosering. Og det synes jeg er bra når det gjelder medisiner. At slike midler ikke er underlagt legemiddel-loven er helt OK hvis de ikke virker, men hvorfor skulle man bruke dem da? Det er hvis de virker at det begynner å bli skummelt. For hva med konsentrasjonen av aktiv virkestoff - når konsentrasjonen i sånt et blad kan variere ettersom planten har vokst i en vestskråning eller sør skråning, hvor man ikke har noe som helst kontroll på hva annet grafs er med i planten, og hvor det kan være kryssvirkninger med andre ting. Feks så jeg i Aftenposten at Johannesurt måtte endelig ikke brukes av folk med hjertesykdommer - homeopater er jo ikke leger - kan de diagnostisere feks en eventuell annen lidelse som gjør at man feks ikke bør bruke Johannesurt. Eller misteltein er kreftfremkallende (Ekador hva det heter for noe) - hvilket ihvertfall viser at den potensiellt kunne brukes som cellegift siden virker muterende (ja, det var den tradisjonelle medisinen som påviste at misteltein er kreftfremkallende, de drev og testet den nettopp for å finne frem til eventuell ny cellegift).

Datteren min hadde kreft, og en av cellegiftene hun fikk het Vinchristin (nydelig navn, ikke sant? Det var også en av de snilleste cellegiftene, hadde bare døvhet og nerveskader som bivirkning..) Den ble visstnok utvunnet av barken fra en tretype i Amazonas. Virkestoffet ble så tatt ut av barken, det ble renset godt - veldig godt - slik at man kunne få rent virkestoff ut og dermed dosere riktig. Dette hadde jo vært et livsfarlig homeopatisk preparat!

Jeg forstår ikke hvorfor det er så gjevt med all homeopatien jeg.. medisiner vil jeg skal være kontrollerte og sikre - ikke et slags oppkok av gressplen eller litt skau som man ikke har kontroll på hva er oppi! Det er jo ikke slik at legevitenskapen ikke bryr seg om naturmedisinen - de gjør jo det - men de sjekker det ihvertfall godt ut, uten en masse synsing på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
    • Høres det ut som en dårlig plan da ? Og er det veldig negativt for oppdretter om jeg bestiller to valper fra samme kull? Ville dere solgt til meg da? Redd vedkommende bare skal skygge banen vekk fra å velge meg som kjøper da. Virker jeg useriøs da ?
    • Hei, ser etter litt innspill om en valp jeg er i prosessen med å kanskje adoptere - om alt går seg til og eierne er enige. Har anonomymisert endel info om hunden av den grunn. 5 mnd gammel tispe, som har vokst opp ilag med søsteren (også 5 mnd gml) og mamma, har bodd med de hele livet hennes. Søsterhunden er bor ikke fast der, men er innom i helger. Ellers en snill, lydig og matmovitert jente. Glad i kos og berøring og ellers bra gemytt. Casen er at hunden er vokst opp med søstra og moren sin, og har aldri vært noe særlig alene uten søstra og (særlig) moren.  Ved første forsøk å gå på tur alene med hun får hun et fryktelig stressnivå, og vil knapt gå en meter uten å bli lurt avgårde med godbiter. Noen ganger glemmer hun at 'flokken' mangler og er ivrig og glad, før det går noen sekunder der hun leter etter søstra og mora igjen. Tydelig at hunden er ganske sterkt kobla i mora og søstra si, og stresser når hun ikke finner de. Dette var dog turforsøk første gangen jeg møtte hunden, ifl eier har de aldri gått på tur med kun henne alene.  Jeg som mulig ny eier ønsker at overgangen skal gå så bra som mulig for henne til sitt poensielt nye hjem, men vil høre erfaringer fra noen som har gjort noe lignende.  Skal man ta valpen rett ut av miljøet hun er i nå, eller forsøke å bygge bånd til hunden før det gjøres? Hunder knytter seg jo ganske sterkt i folka og stedene de vokser opp med, og båndene blir sterkere etter hvert som tida går - men er mulig også det blir litt brutalt å rive henne opp slik som det er. Står vel mest på ideen om å møte henne to-tre ganger også ta henne med, men vil gjerne høre hva folk har av opplevelser eller tanker. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...