Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har hatt besøk av en hundetolk ?

Jane

Recommended Posts

I dag får jeg besøk av en hundetolk, som mener hun kan kommunisere med hunden og lese dens tanker og meninger og fortelle meg som eier hvordan hunden har det så jeg som eier kan bli bedre kjent med hunden min og forstå dens atferd.

Denne dama holdt et foredrag på hundeskolen min om dette for noen uker siden og jeg må si selv om jeg var skeptisk var det noe der som vekket min nysgjerrighet og jeg ville gjerne prøve dette.

Hun kan gå helt tilbake i tankene til hunden fra valpekassen og frem til nå, jeg gleder meg veldig og er fryktelig spent på hva hun kommer til å si i kveld. Jeg føler jeg kjenner min Sara ut og inn i mente, men dersom muligheten for et bedre hundehold og forståelse til min kjære er jeg villig til å prøve alt, nesten alt...

Er det noen som har noe erfaringer med hundetolkning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Jeg har så utrolig lyst til å prøve dette, vi har hatt tolk på kattene våre, og hun fortalte veldig mye riktig, ring som vi visste fra før også... og fortalte om hvordan kattene hadde det før vi overtok de (omplasseringskatter) og mye av det stemte på en prikk!

Hvem hundetolk er dette??

Hvor mye koster hun?

Bor ikke så langt fra Moss...

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor i Fredrikstad og heter Tone, husker ikke etternavnet i skrivende stund men det kan jeg fortelle deg i morgen.

Hun tar 400 kr for tolkning av hund, og da tar det mellom 1-1.5 time.

Du kan enten komme hjem til henne i Fredrikstad, eller som jeg gjør ; får hjemmebesøk av henne, hun tar på seg oppdrag i hele Østfold og helt inn til Oslo visst nok.

Hun har gått i lære hos en annen dyretolk og har visst holdt på med dette i flere år nå, hun mener at alle kan lese energien til et dyr, det ligger i oss fra urinstinktet, men vi må trenes opp til dette og det tar mange år.

Er så utrolig spent, og skal fortelle hvordan det gikk i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

OK - her kommer den negative biten........

Dette er rein skjær svindel, helt seriøst - svindel!

Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte og begripe at folk faktisk går på det og betaler for det og etterpå sier "ja, men hun sa sååååå mye som stemmer" Ehh.... ja? So??

Hmm... tenker tilbake til valpekursene og hvor imponert eierne har vært over at jeg har visst akkurat hvordan hunden deres er i de fleste settinger ..... mulig jeg burde begynne som tolk faktisk - å tjene litt penger på det...

Jovisst - jeg tror at enkelte har litt odde evner - men seriøst - jeg tror ikke ett skvatt på at folk faktisk kan utdanne seg til å få evner liksom..........

Man kan ikke ta kurs i å bli synsk liksom..

Næ - uff....... dette ble negativt, men dette er noe av det dummeste som finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ingen tro på slikt, men hadde ikke hatt noe imot og fått en tolk til å tolke hunden min, men da gratis :D Det finnes nok spesielle folk der ute som har evner, men som belgerpia sier - å utdanne seg som det, blir litt galt på en måte.

Men for å ikke være så negativ! Lykke til da! Du må fortelle alt hva hun sier! *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - her kommer den negative biten........

Dette er rein skjær svindel, helt seriøst - svindel!

Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte og begripe at folk faktisk går på det og betaler for det og etterpå sier "ja, men hun sa sååååå mye som stemmer" Ehh.... ja? So??

Hmm... tenker tilbake til valpekursene og hvor imponert eierne har vært over at jeg har visst akkurat hvordan hunden deres er i de fleste settinger ..... mulig jeg burde begynne som tolk faktisk - å tjene litt penger på det...

Jovisst - jeg tror at enkelte har litt odde evner - men seriøst - jeg tror ikke ett skvatt på at folk faktisk kan utdanne seg til å få evner liksom..........

Man kan ikke ta kurs i å bli synsk liksom..

Næ - uff....... dette ble negativt, men dette er noe av det dummeste som finnes

Jeg er så enig, så enig! Synes det er fryktelig at godtroende og velmenende mennesker blir rundlurt av "spådamer" og "synske", "tolkere" og "troere"...

Leit, rett og slett - skjønner ikke at det er mulig å gå på slikt jeg... (Og hvor "spennende" kan det være å få vite at bikkja heller vil ha leverpostei og middagsrester å spise enn tørt tørrfor? Eller at han syns det er kjedelig å ligge hjemme å vente mens "mor" er på jobb?)

Sorry - bruk pengene på et godt kurs hos noen som KAN hund, hundespråk og nyttige ting - DET kan du ha glede av i årevis framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor deltaljerte er disse beskrivelsene? Eller er de som ukebladhoroskoper, litt sånn svevende slik at de må passe til de aller fleste?

Her kan dere lese om en som har vært til "session" med dyretolk.

Personlig vet jeg ikke heeelt hva jeg skal tro. Jeg kjenner begge disse bikkjene og med litt innsyn i atferd og tolke det så greier noe av det å analyserer fram. Og hvis eier i tillegg er meget forklarende ovenfor hunden. Well... jeg vet ikke.

Skulle gjerne prøvd, men kommer nok aldri til å betale for det. Tror en massasje time på hunden kan løse opp mer spenning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor deltaljerte er disse beskrivelsene? Eller er de som ukebladhoroskoper, litt sånn svevende slik at de må passe til de aller fleste?

De jeg har vært borte i har ingenting med ukebladhoroskoper å gjøre! Det har vært veldig deltajert, detaljer som ingen andre kunne vite om..

Det er mulig det finnes noen useriøse der ute også, som ved alt annet, men det gjelder å finne de som kan dette! :D

Jeg er så enig, så enig! Synes det er fryktelig at godtroende og velmenende mennesker blir rundlurt av "spådamer" og "synske", "tolkere" og "troere"...

Leit, rett og slett - skjønner ikke at det er mulig å gå på slikt jeg... (Og hvor "spennende" kan det være å få vite at bikkja heller vil ha leverpostei og middagsrester å spise enn tørt tørrfor? Eller at han syns det er kjedelig å ligge hjemme å vente mens "mor" er på jobb?)

Sorry - bruk pengene på et godt kurs hos noen som KAN hund, hundespråk og nyttige ting - DET kan du ha glede av i årevis framover!

Og jeg syns det er leit at det går an å ha et så snevert syn på ting, å være så påståelig uten å i det hele tatt ha prøvd hva dette egentlig dreier seg om... De gangene jeg har hatt dyretolker så har det dreid seg om noe HELT annet en leverpostei og middagsrester...! :D

Jeg syns det er utrolig synd at det ikke er mulig å kunne ta av seg skyggelappene sine innimellom, og se at det finnes ikke en sannhet...

Men dette ble vel bittelitt OT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok dessverre innrømme at jeg er like negativ til sånt som Belgerpia og Lotta jeg altså.. Det slår meg som en veldig enkel måte å sno penger ut av folk som gjerne vil tro eller vite..

Snakket med en som skulle utdanne seg til "hundehvisker" - og var ekkel nok til å spørre om HVA en sånn utdannelse besto av.. Og ble drit provosert av at det vissnok var 3 år med almennfag og ett år psykologi.. Hva lærer man om HUND i den utdannelsen der?

Og jo, jeg tror at NOEN har en medfødt evne/forståelse for dyr, og den blir sikkert bedre av erfaring og evt. kunnskap.. Men at ALLE skal ha et urinstinkt, blir litt svada for meg.. Det er ikke alle mennesker som veit åssen de skal tolke og oppføre seg mot andre mennesker engang, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere lese om en som har vært til "session" med dyretolk.

Personlig vet jeg ikke heeelt hva jeg skal tro. Jeg kjenner begge disse bikkjene og med litt innsyn i atferd og tolke det så greier noe av det å analyserer fram. Og hvis eier i tillegg er meget forklarende ovenfor hunden. Well... jeg vet ikke.

Skulle gjerne prøvd, men kommer nok aldri til å betale for det. Tror en massasje time på hunden kan løse opp mer spenning :D

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner! Betaler folk for sånt? Du tuller??? Det er jo BEDRE enn leverpostei! Kaudervelsk svadablada!

Å tenk - hunder med grå stær ser ikke så godt! Hi, hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår skeptisken til skeptikerene fordi jeg var skeptisk til dette selv i førsten,

jeg er av den typen som må ha "bevis" før jeg tror på noe og det fikk jeg av denne tolken.

Hun har behandlet 2 av hundene til hundetreneren min med veldig gode resultater, den ene var aggresiv mot andre hunder og den andre var alt for overbeskyttende mot eierene sine. Etter ett par ganger med tolkning og healing så er disse to hundene totalt forandret.

Jeg har ikke tenkt å høre om hunden min setter mest pris på leverpostei eller salami på brødskiven,

men håper å finne svar på problemer jeg sliter med mht til treningsmetoder og lydighetstrening.

For øvrig så ønsker jeg å høre om hvordan hunden har det og hva jeg kan rette på for å få et enda bedre hundehold, jeg føler meg meget samkjørt med hunden og føler at vi amarbeider bra sammen, men jeg har tro på at mennesker over tid kan lære seg å lytte til energien hunden utgir og sette ord på følelser så jeg ser frem til å lære mere om hunden min i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til denne utdannelses biten. Er det personer som har evner litt utenom det vanlige som videreutvikler disse, eller er det en utdannelse der hvem som helst kan melde seg på og bli dyretolk? Og hvordan kan man skille de seriøse fra de useriøse? Er det noen slags "sertifisering" de seriøse innehar? Eller medlem av noen forening som gir en litt mer garanti for kvaliteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utdannelsen denne hundetolken har er at hun har gått i lære over mange år hos en annerkjent dyretolker som lærer deg hvordan du skal lytte og se etter hundens energi, jeg vet ikke så mye om denne utdannelsen, men regner med at hun hadde hatt lite oppdrag og ingen faste kunder dersom det hun sier og forteller ikke stemmer.

Det handler ikke bare om tolking, men også behandling av hunder som har problemer så hun hadde vel fort blitt arbeidsledig dersom ikke eierene merket noe forskjell på hundene sine etter eller underveis i behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utdannelsen denne hundetolken har er at hun har gått i lære over mange år hos en annerkjent dyretolker som lærer deg hvordan du skal lytte og se etter hundens energi, jeg vet ikke så mye om denne utdannelsen, men regner med at hun hadde hatt lite oppdrag og ingen faste kunder dersom det hun sier og forteller ikke stemmer.

Det handler ikke bare om tolking, men også behandling av hunder som har problemer så hun hadde vel fort blitt arbeidsledig dersom ikke eierene merket noe forskjell på hundene sine etter eller underveis i behandlingen.

Så lenge det finnes eiere som er livredde for å gjøre noe galt i forhold til hunden sin og som er villige til å gjøre bokstavelig talt hva som helst for at hundene skal "ha det bra", så kan slike folk fortsette med sitt - dessverre. Spør du meg så burde det vært ulovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Så lenge det finnes eiere som er livredde for å gjøre noe galt i forhold til hunden sin og som er villige til å gjøre bokstavelig talt hva som helst for at hundene skal "ha det bra", så kan slike folk fortsette med sitt - dessverre. Spør du meg så burde det vært ulovlig...

Helt enig - for det mest skremmende her er at de faktisk påberoper seg å kunne behandle hunder........... jiiisus - dama har gått på kurs for å bli dyretolk og healer faktisk.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et tlf-nr til hun? eller en hjemmeside??

Vil gjerne prate med hun og bestille en time!

Jeg har det ikke liggende her desverre, jeg sitter på jobb, men jeg skal gi deg det i morgen, tror ikke hun har noen hjemmeside, men skal høre med henne i kveld når hun kommer til meg.

Det var ca 3 uker ventetid når jeg bestilte time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...