Gå til innhold
Hundesonen.no

Borzoi


sonja027

Recommended Posts

Som oppdretter skulle jeg vært VELDIG trygg på en person før jeg overlot to valper til denne. To valper er mer enn dobbelt så mye arbeide enn bare én. De skal trenes individuellt, de skal sosialiseres - ikke bare sammen med den andre - det er så utrolig mye som tilsier at jeg ikke ville satt ut to valper til en og samme person.

Jeg er hundevant, har hatt hunder hele livet, har drevet med omplassering siden jeg var 15 år og har erfaring med stort sett de fleste raser, men ikke pokker om jeg hadde tatt på meg 2 valper, særlig ikke når jeg hjemme hadde hatt unghunder fra før av.

Hvor lenge har dere tenkt gjennom dette da? Det er jo bare et par uker siden din mor ble forelsket i rasen ...

Har tenkt på det en liten stund, begge foreldrene mine er vant til store hunder, de hadde en omplasserings GD før jeg ble født, og har vokst opp med hunder, dessuten så har du et veldig godt poeng, jeg hadde som oppdretter heller ikke satt ut to valper til samme person, men familie derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at alle(håper jeg) her inne er veldig glad i hunder, og når en del ser ting som kan virke uansvarlig/lite gjennomtenkt/dumdristig osv., så gir de beskjed. Fordi de ønsker det beste for hundene og de vil heller få folk til å være føre var, og unngå å gå på en smell! Kanskje virker de litt krasse og negative, men det er jo bare i beste mening! Det er jo haugevis med eksempler på mennesker som tar seg vann over hodet etter impulskjøp. Når folk som nylig har fått seg valp og så skal ha to til på "rekordtid", så mener jeg at det er lov til å være litt skeptisk!

Selv om dette for meg virker som en impulshandling, så vet jeg jo ikke, og ja, det kan hende at det går bra. Synes likevel at folk kan få lov til å si hva de mener, uten at alle skal ta det ekstremt personlig, for å så forsøke å bite hodet av skeptikerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...