Gå til innhold
Hundesonen.no

Løshunder


TineSimbaNana

Recommended Posts

Ja her jeg bor har jeg truffet på flere hunder, rundt 4-5 nå. Har truffet på en hund 6ganger nå. Den er en blanding, ligner på en liten schæfer tispe. Første gang jeg så fulgte den etter oss og Simba ble ganske stresset av den, andre gang var jeg ute alene med Nana og prøvde å fange den for å se etter noe tlf nr eller noe slikt men fikk ikke tak i den. Så jeg gikk hjem igjen å ringte politiet i tilfelle noen savnet hunden, har sett den to ganger etter det å!

Men i dag trente jeg litt med Loppa og fikk øye på den hunden, var noen naboer som var ute også da og jeg spurte om de hadde å sett denne hunden før og det hadde de og de fortalte at det var noen som eier den, og at de slipper den bare ut og den går tur selv :glare:

Og jeg ble ganske sjokkert liksom, de fortalte også at de hadde snakket med eier siden den går å bæsjer i hagene og "plager" andre hunder. Men tydeligvis driter eieren/e i det!

Siden jeg har møtt på denne hunden en del ganger nå og syns det er litt irriterende at den følger etter oss og irriterer mine hunder så har jeg lyst til å si ifra til eierene siden jeg har fått vite hvor den bor også! Men naboene har jo prøvd og det var uten hell! Og jeg tenker at hvis jeg sier noe så er det jo ikke sikkert det går inn, at det bare går ut igjen også er jeg usikker på hva jeg skal si!

Noen som har noen forslag til hva jeg kan si?? :innocent:

EDIT: endret på noen skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kan dere være snille å ha hunden deres i band? Det er vanskjelig for meg å trene med hundene mine når din hund går løs i gata." Ærlig og greit! Jeg hater å treffe løs hunder når jeg går tur! Greit hvis jeg er alene uten hund og kan ringe politiet, men når bikkja lufter seg selv, bør de få beskjed at dette IKKE er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen gikk den langsveien i mørket når bussene og bilene kjørte forbi, den har ikke på seg noe refleks heller.. Heldigvis er det jo ikke så mye trafikk her da!

Ja har tenkt på å si det, men naboene sa det samme, eller noe i den samme duren og er jo ikke sikkert eieren vil høre på meg, men skal gå opp dit en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvor de bor går det ann å kontakte dyrevernet i ditt distrikt.. så eierene får en litt klarere beskjed...

Ellers hvis du får tak i den så ringer du inn til politiet å sier du har funnet en hund.. Da skal den plukkes opp.. det er vel kanskje falcken som gjør det utenfor oslo??? da kan du jo si i fra at du tror den bor der.. men jeg ser den løs hele tiden..

når de tar den inn så må jo eierene betale for å få den ut.. ikke alle er like fornøyde med det.. men mulig de kjerper seg.. for hvis noen skal ringe politiet hver gang så kan det bli ganske så dyrt..

i såfall en ide..

er ikke helt sikker hvordan det opplegge med løse hunder utenfor oslo jeg.. her i oslo er de ganske strenge på slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fang den inn å kjør den til politiet å lever den som løshund, ukjent eier...

Den er umulig å fange! :innocent:

Tenker at jeg kan gi beskjed til de først at jeg syns de skal gå tur med hunden sin i bånd, og at hunden faktisk plager mine hunder og andres. Og om han ikke tar til seg denne beskjeden, og jeg ser hunden flere ganger etter denne beskjeden så kan jeg gjøre som du sier Tini, kontakte dyrevernet eller politiet så de får en klarere beskjed!

Jeg syns ikke det er så særlig hyggelig å møte på en løshund som plager oss!

Men synd på hunden som må gå på tur alene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv hvert veldig skeptisk hvis jeg hadde sett en hund slik..

Det er faktisk ikke trykt eller bra for hunden.... er den u heldig å møter feil folk.. bli påkjørt..

Mange eiere sier.. neida hunden min går ikke i gata.. det vet man aldri..

Noen sier.. den hadde funnet hjem igjen hvis den hadde fått gå i fre... det er det INGEN garanti på.. og hva kan skje med den hunden på vei hjem..?? masse..

det er mye korsligere for de som plukker opp løs hunder slik å ringe å fortelle eieren at hunden deres er i go behold enn å ringe å fortelle at desværre ble hunden deres påkjørt /skadet og måtte bli kjørt til veterinæren..

Desværre så er det de eierne som ikke setter pris på det de gjør for hunden.. det de tenker på er at de må betale.. uff er fælt.. men kanskje de lærer litt.. kanskje hvis de kommer i siuasjonen der søren.. hadde hunden min blitt plukket opp så hadde den kanskje ikke kommet på veterinær klinikken... Stol på meg.. er meste parten av hunde eiere som er utakknemlige og ikke setter pris på den jobben som blir gjort som faktisk prøver å hjelpe de.. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kontaktet politi, det er nok ikke lov å ha hunder løs uten tilsyn? Det er jo en trussel mot andre dyr/mennesker pluss at ved å gå løs slik så er sjansene store for at hunden kan bli skadet. Jeg hadde personlig ikke gitt denne mannen flere sjanser, nok er nok.. Man skal ta vare på dyrene sine eller la være å skaffe dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få lokket den til deg med leverpostei da? Mange som praktiserer den "luftemetoden" der og det eneste som får en slutt på det er ei saftig bot. De driter i bikkja, men lommeboka derimot..den passer de på. Leverer du den til falken og samtidig sier at den har vært løs maaange ganger og ingen vet hvem som eier den så kan de vente seg en klekkelig bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få lokket den til deg med leverpostei da? Mange som praktiserer den "luftemetoden" der og det eneste som får en slutt på det er ei saftig bot. De driter i bikkja, men lommeboka derimot..den passer de på. Leverer du den til falken og samtidig sier at den har vært løs maaange ganger og ingen vet hvem som eier den så kan de vente seg en klekkelig bot.

I forrige uke prøvde jeg å lokke den til meg med pølser men den kom ikke, nærmet seg litt også stakk den igjen!

Skal prøve med leverpostei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde problemer med to løshunder her hos oss for noen år tilbake. De kom til oss fordi vi hadde hund. Jeg ble ganske irritert etterhvert, for de plaget hunden vår. Eierene kom etter for å lete etter de, og siste gang jeg så de truet jeg med å ringe politiet. Det hjalp, og har ikke sett de siden, men det er ganske kjedelig å måtte gå til det skrittet å true med politiet for at det skal skje noe. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...