Gå til innhold
Hundesonen.no

Plantasjenbur

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Mener og ha hørt noen på et forum snakke om dette før, men ikke sikker på om det var her.

Saken er; Jeg gikk til innkjøp av det største stålburet til Plantasjen i dag, grunnen, skal til NKK Bergen med Kristine og da kan jeg ikke ha det "skikkelige" da det blir aalt for tungt.. Noen som har noen erfaringer på kvaliteten på disse burene? Nå er ikke 400 den stoore summen, men greit å vite :P

Skrevet

De tåler ikke spes mye..! Har opplevd at stangen inni har brukket.. Nå fikk det skikkelig juling av Houdini Lita men :P har mine stående i stua åpne hele tiden, det er vel det de fungerer best til :P

Skrevet

Har tenkt til og ha han sovende i det på toget, fraktet i bil til utstillingen og toget hjem, det holder vel til det? En flat som ligger forholdsvis rolig :P

Skrevet

Har egentlig ganske god erfaring med burene. De fungerer bra, har brukt det når jeg skal bort og på utstillinger. Eneste var at når jeg var på en utstilling pakket jeg det sammen og en dame tråkket på buret (ikke med vilje) men da ble den ene stanga ødelagt! Så nå bruker jeg det ikke lenger, men har tenkt til å kjøpe et til i og med at jeg syns det var sjekt og det er ganske lett.

Skrevet

Jeg har også stålburet og det funker bra! :P Til Loppa da.. :P

Men om du har en hund som blir vill i buret og bruker labbene på buret mye så er ikke stoff buret å anbefale men om du har en rolig hund så er det ikke noe problem!

Skrevet
De tåler ikke spes mye..! Har opplevd at stangen inni har brukket.. Nå fikk det skikkelig juling av Houdini Lita men :P har mine stående i stua åpne hele tiden, det er vel det de fungerer best til :P

Åssen stang inni stålburet er det som brakk? :P

Er det virkelig SÅÅ dårlig kvalitet på stålburene? Har sett på de, og syns de virker grei, men tøyburene derimot :P

Skrevet

HAHA! Jeg leste nå i tråstarters innlegg at det var stålbur ikke tøybur :P Altså jeg leste innlegget først men så leste jeg Mariannes innlegg etterpå og da tenkte jeg på det tøyburet som jeg kjøpte på plantasjen... :P

Skrevet
HAHA! Jeg leste nå i tråstarters innlegg at det var stålbur ikke tøybur :P Altså jeg leste innlegget først men så leste jeg Mariannes innlegg etterpå og da tenkte jeg på det tøyburet som jeg kjøpte på plantasjen... :P

Var egentlig det jeg trodde, at dere hadde misforstått. MEN om det gjelder marianne vet jeg ikke.

Syns det hvertfall er veldig rart om det blir så fort ødelagt :P

Skrevet
Åssen stang inni stålburet er det som brakk? :P

Er det virkelig SÅÅ dårlig kvalitet på stålburene? Har sett på de, og syns de virker grei, men tøyburene derimot :P

:P:P Sorry, bare jeg som glemte å følge med..... :P Jeg har stoffburene ikke stålburene så egentlig så kan jeg ikke uttale meg i denne tråden i det hele tatt...! :P

Skrevet
:P:P Sorry, bare jeg som glemte å følge med..... :P Jeg har stoffburene ikke stålburene så egentlig så kan jeg ikke uttale meg i denne tråden i det hele tatt...! :P

hehe, det går nok bra :P men da vet vi jo hvertfall åssen tøyburet er :P

Skrevet

Nå har ikke jeg stort bur, men... Ingenting negativt å si her, har hatt mitt i et år og vil si det er bedre enn det jeg betalte 6-700 for. :rolleyes:

Skrevet

Jeg har det lille stålburet, og synes det fungerer bra. Bruker det både inne og i bil. Det er samme patent som Breeders (jeg har det og). Det eneste er at stålet ikke er like kraftig og at et par av "bøylene" som holder veggene sammen var litt skjeve. Men det gjør ingenting, og buret var jo billig, så man kan ikke forvente et i stjerneklasse uansett. Det skrangler ikke noe mer enn breeders sitt heller. Det eneste er at det mangler bærehåndtak når det er lagt sammen, men det kan man sikkert fikse

Skrevet

Jeg har både stort og lite og er veldig fornøyd. Det store buret veier mindre enn et medium av en annen type, det var derfor jeg kjøpte det. Syntes utstillingsburet var så tungt. Nå har jeg fått et som er større og lettere, både jeg og hunden er fornøyd!

De små er jo bare å ta under armen. Supre!

Kvaliteten er bra nok, har ikke hatt noen problemer, men synes at døren på langsiden kunne vært litt mindre...

Prisen gjør jo at jeg kan ha egne bur som kun brukes til utstilling, så slipper jeg å demontere innebur eller bilbur når vi skal på utstilling.

Skrevet
Jeg har både stort og lite og er veldig fornøyd. Det store buret veier mindre enn et medium av en annen type, det var derfor jeg kjøpte det. Syntes utstillingsburet var så tungt. Nå har jeg fått et som er større og lettere, både jeg og hunden er fornøyd!

De små er jo bare å ta under armen. Supre!

Kvaliteten er bra nok, har ikke hatt noen problemer, men synes at døren på langsiden kunne vært litt mindre...

Prisen gjør jo at jeg kan ha egne bur som kun brukes til utstilling, så slipper jeg å demontere innebur eller bilbur når vi skal på utstilling.

Akkurat slikt bruk mitt skal være til og da ser det jo ut som om det holder til nettopp det! :innocent:

Skrevet

Noen som kan si meg hvor stort det største er? Vurderer nemlig å kjøpe det slik at jeg har plass til begge hundene i et bur. :innocent:

Skrevet

Jeg har det lille stålburet.

Det er satt opp og pakket sammen en del ganger, merker ikke noe til at det er verre enn det største og dyre (men dog TUNGE) buret jeg har.

Men tøyburet, jeg har et fra Lidle, er det like "usolid" som det på Lidle, noen som vet?

Skal hente valpen i det nemlig, på toget. Ville ikke at hans første tur utenfor heimen skal være i et skranglebur på toget. Tenker å ha valpen mest mulig på fanget, men om han sovner er det vel bedre å ligge i et bur, trygt, enn at jeg må holde på ham. Turen til sammen for meg er 22 timer, så antar jeg får behov for å sove litt jeg også.

Skrevet
Jeg har det lille stålburet.

Det er satt opp og pakket sammen en del ganger, merker ikke noe til at det er verre enn det største og dyre (men dog TUNGE) buret jeg har.

Men tøyburet, jeg har et fra Lidle, er det like "usolid" som det på Lidle, noen som vet?

Skal hente valpen i det nemlig, på toget. Ville ikke at hans første tur utenfor heimen skal være i et skranglebur på toget. Tenker å ha valpen mest mulig på fanget, men om han sovner er det vel bedre å ligge i et bur, trygt, enn at jeg må holde på ham. Turen til sammen for meg er 22 timer, så antar jeg får behov for å sove litt jeg også.

Regner med du mener å spørre om buret på lidl er like usolid som det på plantasjen?

Jeg har det og jeg mener at det er det IKKE. :innocent:

Har et makent kjøpt på dyrebutikk til 6-800 kr og merker ikke forskjell i kvaliteten på de to. :)

Skrevet
Noen som kan si meg hvor stort det største er? Vurderer nemlig å kjøpe det slik at jeg har plass til begge hundene i et bur. :innocent:

Jeg har en bittelitt høyere versjon nå, fra en annen leverandør, og der ligger alle 3 når jeg kjører bil - uten problemer... Så jeg tror nok dine to har gooood plass!

Skrevet

Det største passer til min flat :)

Skrevet

Det største buret fra Plantasjen er 90*60*70cm.

Jeg har nettopp kjøpt det, og synes det ser veldig greit ut. :innocent:

Skrevet

Vi har stoffburet.. Det fungerer svært dårlig egentlig. Det velter bare Chessea rører litt på seg, og er ikke av særlig god kvalitet. Lett å ødelegge. :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...