Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det flere med hunder som kan finne på å tisse inne?!


Symra&Pippin

Recommended Posts

Pippin har aldri sluttet 100% å tisse inne. Han har alltid fått hyppige turer ut, og det er ingenting som tyder på fysiske plager. Det er bare det at i andre etasje, på "mellomrommet" som er en slags gang, der tror Pippin at det går an å tisse en svett hvis ingen ser det. Jeg vasker og skurer disse tisseflekkene, har prøvd med alle slags sprayer og klorin, men ingenting hjelper. Det skjer ikke hver dag, bare sånn av og til. Er dette helt fjernt, eller finnes det flere hunder som kan finne på å gjøre sånt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya synes det er ok å tisse inne hos andre noe jeg synes er dritflaut. Hun blir behørig luftet forut for både dyrlegebesøk, frisersalong og vennebesøk, men like forbannet klarer hun å tisse en skvett når jeg ikke følger med. Men her hjemme går hun alltid til døra og sier i fra når hun må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda.. <_< min lille frøken kan finne på det, men det er på dager med mye regn eller ruskevær, da gruer hun seg for og gå ut.. og kan etterpå snike seg inn på badet og tisse der. Eller når hun i en periode ikke fikk sove i sengen vår om natten, da tisset hun rett utenfor soveromms døra, så det var det første jeg tråkket i når jeg skulle inn på badet om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at det er så mange tisper her som gjør dette. Dette har jo alltid blitt ansett for å være et typisk hannhundproblem. Mine har forøvrig ikke tisset inne siden valpetiden (bortsett fra én gang hos dyrlegen etter narkose, men det teller vel ikke?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er utrolig kaldt ute eller regner veldig mye, kan Taika finne på å gå opp i 2. etasje å tisse en liten skvett der. Utrolig plagsomt. Vil ikke si ifra at hun vil ut, for da må hun jo ut i stygg været... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike begynte å småskvette litt inne hos foreldrene mine etter han begynte å markere... Han kan også finne på å gjøre det inne hos andre, han har ikke helt skjønt hvordan markering skal foregå enda sa veterinæren og at det var vanlig at han markerte litt inne og ute i begynnelsen, men han har aldri gjort det i leiligheten vår.. bare borte hos andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spurte om dette!! Bajas tissa i går når han var hjemme alene... Tidligere hadde vi et stort problem med tissing i SENGEN min når jeg var på skolen. Det var ikke noe gøy :P men stakkaren hadde urinveisinfeksjon!! Men han ble da behandlet og noen ganger tisser han igjen! Men det er veldig sjelden, men det skjer.. I går når han tissa inne, hadde han drukket en hel skål med vann mens jeg var borte.. Kan jeg bare fylle skåla halvt med vann, slik at han ikke drikker så mye? Men det er jo domt at hunden ikke skal få drikke så mye som han vil... I går skrøyda jeg av han til dyrlegen og forrige eier, men da jeg kom hjem ble jeg skoffa :P men men.. veldig godt å høre at andre også har samme problem! Legg merke til at han alltid tisser i SENGEN min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar gjør... skikkelig plagsomt. Han har liksom aldri sagt ifra når han må ut, jeg har liksom bare slipt han ut med jevne mellomrom, så om han plutselig må gjøre noe på natta så sier han ikke ifra. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spurte om dette! Bajas tissa i går når han var hjemme alene... Tidligere hadde vi et stort problem med tissing i SENGEN min når jeg var på skolen. Det var ikke noe gøy :innocent: men stakkaren hadde urinveisinfeksjon! Men han ble da behandlet og noen ganger tisser han igjen! Men det er veldig sjelden, men det skjer.. I går når han tissa inne, hadde han drukket en hel skål med vann mens jeg var borte.. Kan jeg bare fylle skåla halvt med vann, slik at han ikke drikker så mye? Men det er jo domt at hunden ikke skal få drikke så mye som han vil... I går skrøyda jeg av han til dyrlegen og forrige eier, men da jeg kom hjem ble jeg skoffa :) men men.. veldig godt å høre at andre også har samme problem! Legg merke til at han alltid tisser i SENGEN min!

Kjenner meg igjen her! Kelso har også for vane at viss han er alene hjemme og må do, så åpener han soverroms døren og der tisser han (har riktignok bare skjedd 2-3 ganger og en gang med diarè :P ) Vi konkluderte med at han muligens ble redd fordi han måtte på do, men kom seg ikke ut! Så da er det nok det at det lukter mest oss i sengen og at dette kanskje var en trygghet, enda til han vet at det ikke er lov å gå i sengen! <_<

Har hørt at det går å blande kanel med noe og ta på der de pleier å tisse for da vil de slutte med det, men har ikke prøvd det... Lurer på om det enten skulle blandes med vann eller edikk :P Vet hvertfall at det var kanel!

Lykke til videre alle man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda.. <_< min lille frøken kan finne på det, men det er på dager med mye regn eller ruskevær, da gruer hun seg for og gå ut.. og kan etterpå snike seg inn på badet og tisse der. Eller når hun i en periode ikke fikk sove i sengen vår om natten, da tisset hun rett utenfor soveromms døra, så det var det første jeg tråkket i når jeg skulle inn på badet om morgenen.

Whippet, Luzi, gjør akkurat det samme :innocent: Når jeg er på nattevakt, og hun ikke får ligge i sengen <_< Sær Whippet, greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...