Gå til innhold
Hundesonen.no

De sære fordelene ved å ha hund

Karris

Recommended Posts

Prøver å starte ett topic om de sære fordelene ved å ha hund. Hvis du ser bort i fra tingene med at det er morsomt å ha hund o.l., hva er det for kjekke ting du får med på kjøpet?

Jeg f.eks. synes det er veldig deilig å ha en hund som kan varme føttene dine når du er kald. Det er også kjekt å ha en som drar deg med ut og mosjonerer enten du vil eller ikke. Og du har en som kan spise opp matrestene dine.

Har du noen andre ting som gjør at det er kjekt å ha hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-En god unskyldning for og ikke gjøre hus arbeid, "skal bare ut på en tur jeg mamma" "nei jeg må ut og trene nå". Banana

-En god grun til og må stå opp tidligere når du skal på skolen, man kan ikke drøyen i 10min altså som før. :)/

-Ja du har jo en som spiser opp maten din ja

Flash -En god venn har man jo

-Noen som passer på meg når jeg sover =D>

-Du har noen og leke med

- Men det søteste er når hun kommer og dultei i hånden min, slik at jeg ikke kan røre musen eller skrive, da må man jo fort bruke noen minuter på kos. :P

-Det er artigere og gå tur.

-Mamma har en kompis å gå ilag med når hun kommer på at hun vil ha med pappa på tur, jeg tror hun bruker Wilma som unskyldning akurat da.

-Man kan sitte og se på at hun leker seg med kattungene

-Og jeg får fort beskjed når kattungene er kommet i feil rom.

-Har noen og kose med når man ser film, jeg kan sitte ca.30min på gulve og kose med Wilma før jeg kjener at fingrene mine er blit helt øre (øre er dialekt hvet ikke helt va det betyr på bokmål).

Kommer ikke på flere gode tinger jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-En god unskyldning for og ikke gjøre hus arbeid, "skal bare ut på en tur jeg mamma" "nei jeg må ut og trene nå". Banana  

-En god grun til og må stå opp tidligere når du skal på skolen, man kan ikke drøyen i 10min altså som før. :)/  

-Ja du har jo en som spiser opp maten din ja

Flash -En god venn har man jo

-Noen som passer på meg når jeg sover =D>  

-Du har noen og leke med

- Men det søteste er når hun kommer og dultei i hånden min, slik at jeg ikke kan røre musen eller skrive, da må man jo fort bruke noen minuter på kos. :P  

-Det er artigere og gå tur.

-Mamma har en kompis å gå ilag med når hun kommer på at hun vil ha med pappa på tur, jeg tror hun bruker Wilma som unskyldning akurat da.

-Man kan sitte og se på at hun leker seg med kattungene

-Og jeg får fort beskjed når kattungene er kommet i feil rom.

-Har noen og kose med når man ser film, jeg kan sitte ca.30min på gulve og kose med Wilma før jeg kjener at fingrene mine er blit helt øre (øre er dialekt vet ikke helt va det betyr på bokmål).  

Kommer ikke på flere gode tinger jeg.

joiner deg jeg! =) enn venn for livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hun er lykkepillen min på grå dager

-Hun får meg alltid til å le

-Hun er der alltid for meg

-Hun bryr seg ikke om hvordan jeg ser ut på en "bad hair day" :oops:

-Hun er personlig trener

-Hun sosialiserer meg like masse som jeg sosialiserer henne! (tenk så masse mennesker ma møter på hundeutstilling,turer og agility trening da!)

og masse masse masse mer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja feks. har man en chiuaua eller en papillion en rossa jakke skremmes de vekk, mens har man den rasen jeg har tiltrekes de som mygg :P  hihi

Vis jeg skule tiltreke meg Bjørnar måtte jeg hatt en dalmentiner eller langhåret collie. Skafer meg en av de to hundene jeg vis han gjør det slutt... Hehe :):P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja feks. har man en chiuaua eller en papillion en rossa jakke skremmes de vekk, mens har man den rasen jeg har tiltrekes de som mygg :)  hihi

Her blir det klar bane gjennom folkemengder,og ingen som tør komme bort...hihih.... :P

Svære tøffe gutta sier ikke et pipp når Odin vil hilse :P

-like greit at ikke alle tør syns jeg! Så siler en ut pinlgene... :roll: :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe calina det kan jeg tenke meg! hehe. :) Hos meg er det mange unge menn, gjerne litt tatoverte og "tøffe" som skal hilse på. og slike turkledde menn som driver friluftsliv og jakt. De syns det er en veldig flott rase. Og gamle menn da. De syns jo så mye om dobermenn og skal fortelle om hvorda de var før osv. hehe. Ganskel koselig Går vel aldri en tur uten at noen prater med meg. Jenter er litt mer skeptisk. (spesiellt de med en pomme på armen eller i bånd. Det er litt morsomt å se ansiktet deres--- :P hihi ) Men eldre kvinner sier ÅÅÅHH så nydelig og elegant hund.. og så må de stryke litt på ho.. hihi :P Tror ikke jeg ville ha fått like mye oppmerksomhet med en golden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe calina det kan jeg tenke meg! hehe. :) Hos meg er det mange unge menn, gjerne litt tatoverte og "tøffe" som skal hilse på. og slike turkledde menn som driver friluftsliv og jakt. De syns det er en veldig flott rase. Og gamle menn da. De syns jo så mye om dobermenn og skal fortelle om hvorda de var før osv. hehe. Ganskel koselig Går vel aldri en tur uten at noen prater med meg. Jenter er litt mer skeptisk. (spesiellt de med en pomme på armen eller i bånd. Det er litt morsomt å se ansiktet deres--- :P hihi ) Men eldre kvinner sier ÅÅÅHH så nydelig og elegant hund.. og så må de stryke litt på ho.. hihi :P Tror ikke jeg ville ha fått like mye oppmerksomhet med en golden.

Hmm...jeg får for det meste høre om dems historie fra tyskertiden, som nazihunder og gud vet hva jeg,av eldre folk.

Å treffe på jenter er noe av det morsomste! hiihih - de hyler nesten,og løfter de små hundene sine høøyt opp i lufta, så ikke beistet skal spise dem! :P

Er han med meg i butikken,og fjortiser vil hilse på,men tør ikke,og skal tøffe seg ovenfor kompisene sine,så sier jeg bare at de gjerne må hilse,men han har ikke spist frokost den dagen... :roll:

Det roer de små bråkebøttene..!hihih

Men ok....-jeg må innrømme at jeg blir en smule innbillsk når folk kommenterer "bak ryggen vår" og da! -er gøyt å høre "steike så flott hund"...hiihh... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja det er så digg. Hører det til stadighet når jeg passerer folk."oj så du den hunden? den var flott, -se den fine hunden .- var det en dobermann? så fin osv" Går liksom med nesa litt ekstra i sky. :P Og når man får alle øynene rettet mot deg når du går nedover torget på byen. Det gir et ekstra puppeløft ja kan man si. :) Tror menn syns det er litt digg med jenter i skjørt og hæler og med en stor, tøffing i bånd ved siden av. Virker ihvertfall sånn! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg får for det meste høre om dems historie fra tyskertiden, som nazihunder og gud vet hva jeg,av eldre folk.

Å treffe på jenter er noe av det morsomste! hiihih - de hyler nesten,og løfter de små hundene sine høøyt opp i lufta, så ikke beistet skal spise dem! :)

Er han med meg i butikken,og fjortiser vil hilse på,men tør ikke,og skal tøffe seg ovenfor kompisene sine,så sier jeg bare at de gjerne må hilse,men han har ikke spist frokost den dagen... :roll:

Det roer de små bråkebøttene..!hihih

Men ok....-jeg må innrømme at jeg blir en smule innbillsk når folk kommenterer "bak ryggen vår" og da! -er gøyt å høre "steike så flott hund"...hiihh... ;)

gleder meg til å treffe på deg og odin en dag jeg:) hadde kanskje løftet opp casper med en gang og latt speedy hilse først.. speedy er veldig flink til å vise respekt for større hunder og har fått masse skryt i hundeklubben pga det.. casper han labber bort til dem og slår etter dem med labben og knurrer utfordrene.. hehe. kan virke en smule provosernde ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! hehe...! Må se om ikke vi kan få til noe snart! :)

Odin er kjempesnill mot alle han - men som den fjortisen han er, så er han ganske leken...og jeg må nok holde godt fast så ikke dine små får en pote i hodet.. :wink:

Det er det negative med så stor str forskjell...den minste kan få så masse skader av uskyldig lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...