Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg kjøpe av leker til min kommende valp?


Recommended Posts

Ja, som sagt så skal jeg ha schæfervalp i November... (Vet det er lenge til)...

Men har allerede begynt så smått og se på div.utstyr... Kjøpt lite ennå, men har god tid :)

Men hva er det jeg virkelig TRENGER?? Sånn at jeg ikke går amok, og kjøper alt mulig unødvendig utstyr... :wub:

Dere som har /har hatt valper, vet jo hva jeg prater om...

Jeg har et kobbel, som er svart, så oppdretter sa; DA må du ha svart halsbånd også ;)

Hehe... Men vet ikke helt om jeg skal beholde det..Jeg har også et strupe-halsbånd fra pappas tidligere hund..Men tror ikke jeg vil bruke det.. !

Kunne egentlig tenkt meg et sånn... Lær- halsbånd? Men vet ikke helt..

Hehe.. Hva skal jeg kjøpe ??

Tar imot forslag med stoor takk :D

Kom gjerne med nettbutikker med grei priser også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en schäfer trenger du:

En Kong med et tykt tau.

Istedet for strup så ville jeg valgt halvstrup, siden det er valp så ta et fint mykt et med justering..

Halvstrupen er bare der for å hindre at valpen kommer seg ut av båndet ved å rygge. Det skal ikke være så stramt at det struper hunden.

Ellers ville jeg ikke kjøpt så mange leker før hunden er i hus, sånn at du finner ut hvilke leker hunden liker. Er dumt å sitte med en haug leker som hunden ikke liker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en schäfer trenger du:

En Kong med et tykt tau.

Istedet for strup så ville jeg valgt halvstrup, siden det er valp så ta et fint mykt et med justering..

Halvstrupen er bare der for å hindre at valpen kommer seg ut av båndet ved å rygge. Det skal ikke være så stramt at det struper hunden.

Ellers ville jeg ikke kjøpt så mange leker før hunden er i hus, sånn at du finner ut hvilke leker hunden liker. Er dumt å sitte med en haug leker som hunden ikke liker :P

Ok.. :wub: Takk for tips :) En kong skal jeg nok kjøpe... :D

Har også tenkt i forbindelse med trening at jeg vil bruke klikker, men får se.. :D

Ja, kanskje lurt å vente med leker? Vet ikke om jeg klarer :P hehe...

Er helt gira...og har vel vært det siden før jul :rolleyes:

Var å kikket på et halvstrup i lær, her om dagen, som jeg falt veldig for.. Men litt usikker også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, november.. Det er det _lenge_ til :D

Stakkars..

Forresten, kjøp deg minst to konger, gjerne tre. Det er genialt til å "leke opp" hunden med, sånn at det er du som har den leka som er morsomst.

Jajajaja.... GNI det inn du ! <_<

Jeg VET det er lenge til ! Og skulle gjerne hatt hunden nå jeg...

Men må tenke på meg selv først nå... Hehe.... Og for hundens beste også så venter jeg :)

Men hund blir det ...Om det er aldri så lenge å vente.... SUKK :unsure:

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe veldig stort å se frem til hvertfall! Masse å glede deg til!

Kan være greit å ha et førstehjelpeskrin..?

Børster?

Klotang?

Teppe?

seng til hunden evt?

vet ikke om dette hjalp noe særlig jeg, men kanskje :wub:

Så flott :) Jojo, klart det hjelper.. Jeg vet ikke hva jeg har fra før..Men regner ikke med at jeg har det..

Klart min lille valp skal ha teppe ;) Og Maaaaaasse tepper..hehe...:D Evt ei helt vanli hundeseng...:D

Klotang, har jeg tror jeg.... Hmm..'Husker ikke...

Mat og vannskål (du trenger som regel mindre enn det du tror)

Dette har jeg allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er helt sikkert er at det er uungåelig å ende opp med altfor mye utstyr. Jeg har i alle fall kapitulert og bare innsett at jeg er en utstyrsfreak!

Det spørs jo også litt hva du skal bruke schäferen din til, men i stedet for kong, så ville jeg foretrukket biteskinn. Kong er vanskelig å få ta på, og lærer ikke valpen å bite riktig. Et godt biteskinn er akkurat så glatt at det glipper om valpen ikke biter hardt nok, og er mykt og behagelig å bite i når den tar skikkelig tak. Dersom du har ambisjoner med å trene med den, så ville jeg tatt meg bryet med å lære den å bite skikkelig og ikke vilt fekte med tennene og bare spille på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...