Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenferie avd. Trøndelag


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jess, i Trøndelag skal vi også ha sonenferie, sant? :wub:

Jeg, Kjersti og Ingvild snakket om ferie her en dag, og nå pratet jeg netopp med Marie om den så sonenferie må vi ha!

Jeg har tenkt på disse stedene:

*Stavsjøen:

Noen av oss var på treff der i sommer. Brygge og innsjø å bade i. Fine områder å gå tur/trene i. Her slår vi isåfall opp telt/lavvoer..

*Storsand:

Fin campingplass, v. Malvik. Her bor vi i hytter i såfall.

Kom gjerne med flere forslag om hvor!

Og kan de som er interisserte i dette rekke en hånd opp i været?`

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Vi kommer, så lenge det blir litt mer folk enn oss fire, og nå har jo to av trønderne allerede skrevet seg inn på andre sonenferier :wub:

Både storsand og stavsjøen er gode forslag, storsand hakket mer behagelig enn stavsjøen, men igjenn mye dyrere. dessuten er vi rett ut i skogen med en gang på stavsjøen, det er vi ikke på storsand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper virkelig vi blir mer enn oss 4! :wub:

Men vi er da gode friluftsfolk vi?! Til å leve i telt mener jeg? :P

Folkens, kom med forslag til hvor :P

Ja jøss, telt er jo gøy, synes jeg da! :wub: Hvor lenge er det snakk om at vi skal "leve" i disse teltene dine da? Og når?

Og ikke for det...vi får det helt sikkert kjempemorro om det bare blir oss også, men morro å få med flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår telttur ved Stavsjøen jeg altså. Blir kanskje litt mer stress når det gjelder hvordan hundene skal falle til ro, men det er jo egentlig mye greiere. Vi slipper å betale for hytter, og vi slipper å reservere dem på forhånd (dermed kan man slenge seg på om man finner ut at det passer, evt trekke seg om noe skulle komme i veien).

Det er jo dessuten veldig fint der! Veit ikke helt hvordan det er å sette opp telt der, men det bør jeg jo ikke være noen umulighet? Jeg sover forøvrig fint under en presenning som er slått opp mellom noen trær...

Det er veldig deilig vann å bade i for både oss og bikkjene, og dessuten er vel sannsynligheten for å bli helt alene mye større der enn på Storsand?

Jeg er i alle fall interessert! Har ingen planer utenom nkku-leir, så for meg passer det egentlig hele sommeren. Vi skal sikkert nedover til Hvaler, familien og jeg, men det er såpass fleksibelt at det ikke skal være noe vanskelig å rette det etter når sonenferie evt blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg foreslår telttur ved Stavsjøen jeg altså. Blir kanskje litt mer stress når det gjelder hvordan hundene skal falle til ro, men det er jo egentlig mye greiere. Vi slipper å betale for hytter, og vi slipper å reservere dem på forhånd (dermed kan man slenge seg på om man finner ut at det passer, evt trekke seg om noe skulle komme i veien).

Det er jo dessuten veldig fint der! Veit ikke helt hvordan det er å sette opp telt der, men det bør jeg jo ikke være noen umulighet? Jeg sover forøvrig fint under en presenning som er slått opp mellom noen trær...

Det er veldig deilig vann å bade i for både oss og bikkjene, og dessuten er vel sannsynligheten for å bli helt alene mye større der enn på Storsand?

Jeg er i alle fall interessert! Har ingen planer utenom nkku-leir, så for meg passer det egentlig hele sommeren. Vi skal sikkert nedover til Hvaler, familien og jeg, men det er såpass fleksibelt at det ikke skal være noe vanskelig å rette det etter når sonenferie evt blir.

You go! :wub:

Jeg og Marie kan gå tur der så fort snøen blir borte, og se hvor vi kan sette opp telt osv :wub:

Jeg er også ledig omtrent hele sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene på stavsjøen blir vi nok ikke, annet enn om natten, om vi da er de eneste camperne. Om dagene er det alltid masse folk der for å gå tur nemlig :wub: Men ellers er jo stavsjøen perfekt.

Nå er ikk sommeren her helt planlagt, men vet jeg er ganske opptatt mye av tiden. Men jeg vet jeg ikke kan i løpet av de to første ukene. De to siste derimot, er perfekt :wub:

Tenker vi helgeopphold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det hadde vært så innmari gøy å bodd i telt/campingvogner på p-plassen på NKK Trondheim! så kunne vi hatt aktiviteter om kveldene der..Dog litt dårlige tur-områder:P

Edit: Ja, jeg stemmer iallefall for helge-opphold :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hvor lenge snakker vi om forresten? To-tre netter?

Er ikke Sandmoen en veikro på ved E6'en, eller tar jeg feil nå?

Ja, hotell/veikro over E6'en...dyrt med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storsand er dyrere. :wub:

...men jeg vil tru, kun ut i fra å vite hvor sandmoen er, og hvordan det er på storsand, at det er et bedre alternativ mht til tur og aktiviteter. På storsand altså.

Stemmer også for stavsjøen, og om noen trudde de kunne få sove med Ask med på turen så kan de tru om igjenn :wub: Neida. Bare tuller. Men advarer mot litt bråk hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...