Gå til innhold
Hundesonen.no

Øreverk/betennelse

Argon

Recommended Posts

Skrevet

Heisann.

Argon reagerer mer og mer for hver gang han får i seg noe han ikke tåler og nå har han med alt det "vanlige" blant annet fått betent øre som kom ganske plutselig i går.

Renset det med nøtteolje og smørte på vaselin som jeg pleide å gjøre med gamle goldengutten som slet mye med ørerene.

Men ser nå at jeg burde kanskje få skylt det litt da han skrek når jeg bare tok på det og jeg så det hadde blitt langt fra bedre.

Men så er det nå hundre år siden jeg har gjort dette og alt jeg brukte på han forrige er blitt kastet.

Men fant den greia du trekker opp og spruter inn i øret med hvertfall.

Så da er spørsmålet. Er det noen som vet om noen "kjerringråd" man kan bruke som jeg kanskje har i huset?

Tenkte muligens å bruke litt natriumklorid, men vet ikke om det er noe som er bedre som jeg kunne brukt. ?

Skrevet

Har hunden ørebetennelse så er det det beste å gå til vetrinæren med hunden! Men jeg brukte Optima pH hudspray på den forrige hunden min som var plaget med ørene, og da klarte jeg å holde det i sjakk slik at det ikke brøt ut betennelse, og ørene ble helt fine igjen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...